شهردار مشهد از اجرای عملیات روکش آسفالت بزرگراه آزادی این شهر خبر داد شهردار مشهد: ۴ پروژه در راستای ساماندهی کال زرکش اجرا خواهد شد آخرین فرصت بهره‌مندی از تخفیفات ویژه عوارض ساخت‌وساز در مشهد؛ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ نورافشانی ۵٠ نقطه شهر مشهد در شب عید غدیرخم پایه‌گذاری سومین مجتمع رفاهی شهرداری مشهد ترافیک روان در دوربرگردان غیرهم‌سطح شهید میرزایی مشهد طراحی سامانه صدور بارنامه توسط شهرداری مشهد + فیلم شهروندخبرنگار | گلایه شهروند از ترافیک و عملیات عمرانی بولوار فکوری مشهد + پاسخ شهردار مشهد مقدس: در راستای سامان‌دهی «کال زرکش» ۴ پروژه در حال اجراست آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد
سرخط خبرها

رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر: اتوبوس‌ های مشهد فعلا گران نمی‌ شود/ مخالفت فرماندار مشهد با افزایش بهای اتوبوس ها

  • کد خبر: ۲۴۳۸۲
  • ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
رئیس کمیسیون حمل‌ و نقل شورای شهر: اتوبوس‌ های مشهد فعلا گران نمی‌ شود/ مخالفت فرماندار مشهد با افزایش بهای اتوبوس ها
بر اساس مصوبه سال گذشته شورای اسلامی شهر مشهد قرار بود در سال جدید بهای حمل‌ونقل عمومی در این کلانشهر افزایش یابد، و بهای اتوبوس در سال ۹۹ از ۶۵۰ تومان به ۷۵۰ تومان و بهای قطارشهری از ۸۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان تغییر کند.

به گزارش شهرآرانیوز، با توجه به اینکه اتوبوس و مترو در مشهد از اواخر سال گذشته تا ابتدای اردیبهشت به دلیل پیشگیری از شیوع کرونا تعطیل بود، مقرر شد از فردا و هم‌زمان با آغاز به‌کار اتوبوس‌ ها در مشهد بهای خدمات نیز افزایش یابد، اما فرماندار با این اقدام شهرداری مخالفت کرد. 

محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد در این‌باره گفت: روز گذشته به صورت مکتوب به شهردار ابلاغ کردیم که تا اطلاع ثانوی با توجه به وضعیت کرونا  هیچ‌گونه افزایش بهایی در حمل‌ونقل عمومی نداشته باشیم. 

آنچه در شورا تصویب شد در چهارچوب نامه وزارت کشور بود

 

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد هم در این‌باره اظهارکرد: فرمانداری درخواست کرده است که در سه ماهه اول امسال افزایش بهای نرخ اتوبوس و مترو به حالت تعلیق در بیاید.

 

مجتبی بهاروند با بیان اینکه احتمال دارد، فردا اعضاء شورای شهر به این پیشنهاد رأی موافق دهند، گفت: اعضاء شورا طرحی را آماده کردند که افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی تا پایان خرداد به تعویق بیفتد.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه «مصوبه افزایش بهاء نرخ حمل‌ونقل عمومی در اواخر سال 98 به تصویب رسید»، بیان‌کرد: فرمانداری تا به حال رسما هیچ اعلامی مبنی بر مخالفت نسبت به افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی نداشته است و براساس نامه‌ای که وزارت کشور با همین مضمون به شورا ارسال کرده، افزایش قیمت حمل‌ونقل عمومی در چارچوب همان میزان درصد تعیین شده بود.

 

بهاروند گفت: کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با  مصوبه افزایش قیمت حمل‌نقل عمومی مخالف بود اما آنچه که در شورا تصویب شد در چهارچوب نامه وزارت کشور بود.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه شورا طبق ضابطه این افزایش بها را اعمال کرده بود،قطعا اگر شرایط کرونا پیش نمی‌آمد، فرمانداری مخالفتی نداشت. اکنون نیز باتوجه به شرایط خاص فعلی، شورا موافق چنین طرحی است. 

 

 رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه « اعضاء کمیسیون با افزایش بهای نرخ اتوبوس مخالف بودند»، اظهارکرد: در کمیسیون نیز مصوب کردیم که افزایش بها اتفاق نیفتد اما  نظر کمیسیون تلفیق بودجه در صحن علنی شورا رأی آورد.

 

بهاروند با اشاره به اینکه «به افزایش بهاء نرخ حمل‌ونقل عمومی رأی مخالف دادم»، گفت: با شرایط فعلی به نظر من، در دو ماهه باقی مانده فصل بهار این افزایش قیمت به تعلیق درخواهد آمد تا مشخص شود شرایط کشور به چه صورت خواهد شد.

 

وی افزود: باتوجه به اینکه سال گذشته نرخ بنزین در کشور افزایش پیدا کرد و برای اینکه مردم به استفاده از حمل‌ونقل عمومی تشویق شوند، با وجود اینکه به بودجه شهرداری فشار می‌آورد، ما مخالف افزایش نرخ بهاء حمل‌ونقل عمومی بودیم.

 

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه «شهرداری در بسیاری از زمینه‌ها هزینه کرده است که نشان می‌دهد سلامت مردم برای ما اهمیت دارد»، افزود: ضدعفونی معابرو کمک به برخی نهادها نشان از این مسأله دارد که هیچ کدام از این‌ها در چارچوب معمولی بودجه شهرداری نیست.

 

بهاروند بیان‌کرد: ما آن‌چه که بر صلاح شهر است را انجام می‌دهیم، اگر چه ممکن است از نظر بودجه دچار مشکل شویم.

 

وی گفت: بعد از این مدت تعلیق، میزان افزایش بهاء نرخ اتوبوس ۱۰۰ تومان و نرخ قطارشهری ۲۰۰ تومان خواهد بود.

منبع:ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->