انتشار دومین تریلر «موآنا ۲» + فیلم ‌نقش آفرینی حسن پورشیرازی در سریال «روز‌های روشن» + عکس شهرام حقیقت‌دوست با «قلب رقه» در راه سینما + پوستر ماجرای ازدواج «جومونگ» + عکس «باغ کیانوش» در راه سینما‌های کشور همه‌چیز درباره نمایش «کمد» | روایتی از برده‌داری مدرن اربعین حسینی ۱۴۰۳ در رسانه ملی تمدید مهلت ثبت‌نام در سی و یکمین جشنواره هنر‌های تجسمی جوانان ایران پیکر فتح‌الله طاهری راهی خانه ابدی شد (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) نمایش «کمد» روی صحنه پردیس تئاتر مستقل + زمان اجرا ویدئو | دانلود نماهنگ «دلشوره اربعین» حسین ستوده + متن سیدعباس صالحی، وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کیست؟ + سوابق «درون و بیرون» پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ جهان شد + فیلم خواندن این مطلب به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود! روضه خوان پسر فاطمه (س) | یادی از علی سلیمانی، بازیگر سینما و تلویزیون به مناسبت سالروز درگذشتش تولید محتوا با تجهیزات فرسوده نوشتن در باد
سرخط خبرها

خواندن این مطلب به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود!

  • کد خبر: ۲۴۴۴۴۳
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۶
خواندن این مطلب به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود!
بسته خبری این هفته را با نان شروع می‌کنیم. سپس از وضع یک ممنوعیت جدید برای نوزادان تازه به دنیا رسیده خواهیم گفت.

بسته خبری این هفته را با نان شروع می‌کنیم. سپس از وضع یک ممنوعیت جدید برای نوزادان تازه به دنیا رسیده خواهیم گفت. درباره مشکلات جان سوز یک بدهکار حرف می‌زنیم و از برخورد با خودروساز‌های گران فروش خواهیم گفت که توصیه می‌کنیم به دلیل شدید بودن برخوردها، اگر ناراحتی قلبی دارید آن را نخوانید.

داغ نان به جای نان داغ

در یک خبر غیرمنتظره باید به اطلاعتان برسانیم. گرانیِ نان، سفر‌های استانی خودش را از قزوین و همدان شروع کرده و اخیرا وارد خراسان جنوبی شده است و خلاصه مانند ویروس کووید ۱۹ به زودی تمام کشور را در خواهد نوردید. از آنجا که می‌دانید اقتصاد برخی کشور‌ها به گونه‌ای است که گرانی سرنوشت محتوم هر کالایی است، اما ما در اقتصاد کشور خودمان از بس قیمت‌ها ثبات دارد آمادگی گرانی نان را نداشتیم و لذا شوکه شدیم. 

باید ما را از قبل برای این گرانی آماده می‌کردند مثلا کاش تلویزیون چند تا گزارش درباره قیمت ارزان نان در ایران نسبت به بقیه کشور‌ها پخش می‌کرد. کاش یک مشاور خانواده می‌آمد توی صدا و سیما و می‌گفت که مصرف نان باعث فروپاشی خانواده می‌شود. کاش قبل از گران شدن نان، دانشمندان ژاپنی در یک سری از تحقیقات و آزمایش‌های علمی خود متوجه می‌شدند که چقدر نان برای سلامتی مضر است و یک مستند هم درباره مرگ‌هایی ساخته می‌شد که به خاطر گیر کردن لقمه نان در گلو اتفاق افتاده است.

فکر شیر خشک را در ذهنتان خشک کنید

معاون وزارت بهداشت گفت: طبق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، انتشار هرگونه جزوه، کتاب، نشریه و سایر تبلیغات در مورد تغذیه شیرخوار با انواع شیرخشک، شیشه و سر پستانک ممنوع است. واقعا کسانی که این قانون را تصویب کرده اند تصورشان از کسانی که شیرخشک می‌خرند چیست؟ یعنی مادر‌ها تا زمانی که یک دور، جزوه نخوانند به نوزادانشان شیر خشک نمی‌دهند؟ اصلا مگر ما هر چیزی را فقط باید تبلیغش را ببینیم که بخریم؟ 

مثلا اگر تبلیغ اجاق گاز حذف شود ما بسته‌های گوشت یخ زده را به محض برداشتن از فریزر همان طور منجمد به سان درندگان گاز می‌زنیم؟ یا مثلا اگر تبلیغ کفش نباشد آیا تمام اقشار مرفه و غیرمرفه بدون کفش خواهند بود و جزو قشر پابرهنه محسوب می‌شوند؟ اگر تبلیغ روغن موتور نبود ما توی موتور ماشین روغن سرخ کردنی بدون پالم می‌ریختیم؟ البته ممنوعیت‌های این شکلی چیز زیاد جدیدی هم نیست. در مورد کولرگازی هم باید به اطلاعتان برسانیم که چند وقتی است در تلویزیون تبلیغ کولرگازی ممنوع شده است.

گویا کسانی که این قانون را تصویب کرده اند توقع دارند مردم بعد از این قانون به فکرشان نرسد که می‌توان با کولرگازی خنک شد. اگر با همین فرمان پیش برویم احتمالا زمستان هم جهت کنترل مصرف گاز، تبلیغ بخاری گازی ممنوع می‌شود و آن وقت همه ما به خاطر اینکه نمی‌دانیم این جور مواقع باید بخاری را روشن کنیم همگی از سرما یخ می‌زنیم.

این چه طرز برخورده؟

شورای رقابت اعلام کرده است که با هر خودروسازی که قیمت‌ها را به صورت غیرقانونی افزایش دهد برخورد می‌کند. البته ما نمی‌دانیم منظورشان از برخورد کردن چیست. البته اگر الان قیمت خودرو‌های داخلی را چک کنید شما هم به این نتیجه می‌رسید که تا الان هر چه برخورد داشته اند برخورد تشویقی بوده است، چون هنوز دو روز نگذشته از هرافزایش قیمت، یک افزایش قیمت دیگر هم داریم و انگار کسی دارد آن‌ها را تشویق می‌کند. شاید هم شورای رقابت این بریده شعر را که می‌گوید: «یادم باشد حرفی نزنم که به کسی بربخورد» برای برخورد با خودروساز‌ها استفاده می‌کند. همچنین احتمال دارد برخوردشان از نوع «برو تو اتاقت و به کار بدت فکر کن» باشد. 

خودروساز همان طور که چند میلیون دیگر می‌کشد روی محصولش، می‌رود توی اتاق تا به کار بد قبلی و برنامه ریزی برای کار بد بعدی فکر کند. همچنین ممکن است اعضای شورای رقابت از روش قدیمی‌ها برای برخورد استفاده کرده باشند، قدیمی‌هایی که می‌گویند سزای گران فروش نخریدن است؛ لذا اعضای شورای رقابت خودرو خارجی سوار می‌شوند و با نخریدن خودرو خودروساز با آن‌ها برخورد می‌کنند.

چه خوب که ما ابر نیستیم!

رئیس کل دادگستری تهران گفت: با یک ابربدهکار که ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد توافق کردیم که ۱۲ هزارمیلیارد تومان از بدهی خود را با معرفی اموال به شبکه بانکی برگرداند. واقعا که شانس آوردیم ما ابربدهکار نیستیم. این طفلکی مگر ماهانه چقدر حقوق و یارانه معیشتی به حسابش واریز می‌شود که بخواهد وام به این سنگینی را تسویه کند؟ 

حتما وقتی برای ۳۰ میلیون تومان دو تا ضامن کارمند و کاسب و نامه کسر از حقوق از من و شما می‌گیرند، او هم برای گرفتن این ۳۰ هزار میلیارد تومان، چند اتوبوس ضامن معتبر کارمند و چند اتوبوس ضامن معتبر کاسب به بانک برده است و یک کامیون نامه کسر از حقوق از این ابربدهکار مظلوم و بی سر وزبان گرفته اند. راستی حرف از این وام ۳۰ هزار میلیارد تومانی این ابربدهکار شد یادمان آمد که طبق اعلام تأمین اجتماعی قرار است ۳۰ میلیون تومان وام به چند هزار بازنشسته بدهند؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->