زائران اربعین بخوانند| تامین شناورهای مسافری برای جابه‌جایی زائران اربعین از خرمشهر حریق یک رستوران در طبرسی شمالی+جزییات (۲۱ مرداد ۱۴۰۳) با هتل کرنر باتومی آشنا شوید هواشناسی هشدار داد| خطر غرق شدن شناگران در دریای خزر همه چیز درباره هتل سی لایف فامیلی آنتالیا آخرین جزئیات فروش بلیت پرواز‌های اربعین در ایرلاین‌های داخلی زائران پیاده اربعین پیگیر پیش‌بینی اوضاع جوی باشند یک مسئول بهداشتی: پایش بیماری‌ها در ایام اربعین اهمیت بسیاری دارد افزایش ۶۰ درصدی جمع‌آوری و درمان معتادان متجاهر اعلام نتایج نهایی شرکت‌کنندگان در آزمون‌های پایه یازدهم خرداد ماه ۱۴۰۳ ثبت نام یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر زائر اربعین جزئیاتی از زمان برگزاری انتشار دفترچه ثبت نام آزمون وکالت کمک‌هزینه شهریه دانشجویی زنان سرپرست‌خانوار افزایش یافت پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (یکشنبه، ۲۱ مرداد ۱۴۰۳) | آسمان خراسان‌رضوی غبارآلود می‌شود سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کیست؟ + بیوگرافی و سوابق زورگیری ۲ موتورسوار در پوشش یگان امداد پلیس در مشهد + عکس هشدار سازمان غذا و دارو؛ مراقب تزریق ژل و فیلر‌های تقلبی و قاچاق باشید علائم ابتلا به ویروسی که این روز‌ها خیلی‌ها را گرفتار می‌کند، چیست؟ توصیه‌هایی برای پیشگیری از گرمازدگی زائران پیاده اربعین علیرضا کاظمی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟ + بیوگرافی و سوابق
سرخط خبرها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی: بیش از ۱۱ هزار تشکل در مجموعه استان ایفای نقش می‌کنند + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۴۴۴۶
  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۸
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی: بیش از ۱۱ هزار تشکل در مجموعه استان ایفای نقش می‌کنند + فیلم
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی گفت: در مجموعه استان، بیش از ۴۰۰۰ هیئت مذهبی، در حوزه علمیه بیش از ۲۰۰ گروه تبلیغی و جهادی، در اداره کل امداد بیش از ۸۵۰ مجموعه نیکوکاری با رویکرد مردمی، در استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان ۷۱۵ تشکل، در بهزیستی ۲۵۰ تشکل تخصصی و در اتباع و امور مهاجرین ۸۰ تشکل رسمی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عماد دخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تشکل‌ها و مشارکت اجتماعی که در محل استانداری خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: هفته تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی از ۲۲ تا ۲۸ مردادماه است. ما در مجموعه استان، بیش از ۱۱ هزار تشکل با هسته و فعالیت مردمی داریم که امروز در بخش‌ها و لایه‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند.

وی افزود: در مجموعه استان، بیش از ۴۰۰۰ هیئت مذهبی، در حوزه علمیه بیش از ۲۰۰ گروه تبلیغی و جهادی، در اداره کل امداد بیش از ۸۵۰ مجموعه نیکوکاری با رویکرد مردمی، در استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان ۷۱۵ تشکل، در بهزیستی ۲۵۰ تشکل تخصصی و در اتباع و امور مهاجرین ۸۰ تشکل رسمی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی بیان کرد: در حوزه سمن‌ها، هفت ساحت و حوزه فعالیت دنبال می‌شود که شامل بهداشت و سلامت، اجتماعی، فرهنگی، محیط زیست، عمران و آبادانی، خیریه و نیکوکاری و توسعه و آبادانی است.

دخانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۳ مجری طرح ملی نهضت اجتماعی کشور هستیم، عنوان کرد: بناست این طرح در کل استان‌ها توسط سازمان اجتماعی وزارت کشور اجرا شود که تاکنون بخش عمده طرح اجرایی شده است. هدف از اجرای طرح، مشارکت مردم از مرحله شناسایی تا یافتن راه‌حل و اجرای اقدامات متناسب با مسائل و مشکلات در عرصه فضای محلات، مناطق و بستر زیست‌بوم زندگی مردم است.

وی ادامه داد: کشف نظام مسائل اجتماعی در سه سطح ستادی، استانی و ملی یکی دیگر از اهداف طرح است. امروز استان ما با بیش از ۹۰۰ ارزیابی انجام‌شده جزو استان‌های اول تا پنجم کشور قرار دارد. ۱۳ ارزیاب در هفت منطقه در استان تشکل‌ها را شناسایی کرده و تشکل‌های ما مجموعه توانمندی‌های خود را اعلام می‌کنند که براساس آن سطح‌بندی هم می‌شوند؛ بنابراین می‌توانیم در آینده نزدیک سطح‌بندی و درجه‌بندی آن‌ها را داشته باشیم تا متناسب با آن سطح در مأموریت‌های مرتبط از تشکل‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: به مناسبت هفته تشکل‌ها، گردهمایی تشکل‌ها و سمن‌ها روز چهارشنبه انجام می‌شود. بازدید از تشکل‌های شهرستانی در سه روز از هفت روز هفته دنبال خواهد شد. برگزاری جلسات تخصصی دستگاه‌ها با مجموعه تشکل‌ها توسط اداره کل ورزش بهزیستی استان، اداره کار، سازمان محیط زیست و بخش‌های مختلف رقم خواهد خورد.

دخانی با اشاره به اینکه جریانات مردمی با توجه به هدف، انگیزه، نیاز‌ها و نگاه‌های والا و ارزشمندی که در بخش‌ها و لایه‌های مختلف دارند، توقعشان از جریان حاکمیت تسهیلگری و فراهم‌کردن امکانات و شرایط برای فعالیت است، تصریح کرد: این مجموعه‌های مردمی قبل از حاکمیت وجود داشتند، الان هم هستند و خواهند بود. درخواست تشکل‌ها این است که حاکمیت روند فعالیت‌های آن‌ها را تسهیلگری کند. اگر این اتفاق محقق شود، می‌توانیم پایان و کاهش جدی آسیب‌های اجتماعی را با دستان پرتوان تشکل‌های مردمی رقم بزنیم.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها امروز مسائلی دارند. تعامل با اداره کار، مسئله مالیات و تعامل با اداره مالیات، موضوع بیمه و نوع مراوداتشان با بیمه تأمین‌اجتماعی از جمله این مسائل است. در استان اتفاقاتی صورت گرفت و امروز در مسیر تسهیلگری قدم برداشته می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->