هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

مصرف اینترنت ایران در صدر کشور‌های کرونایی/ کرونا مصرف اینترنت مشترکان خراسانی را ۳ برابر کرد!

  • کد خبر: ۲۴۴۷۵
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
مصرف اینترنت ایران در صدر کشور‌های کرونایی/ کرونا مصرف اینترنت مشترکان خراسانی را ۳ برابر کرد!
شیوع کرونا بیشتر مردم جهان را درحالی به خانه‌نشینی مجبور کرد که اینترنت تنها دل‌خوشی و همدم روز‌های قرنطینه و جبران دوری از عزیزان، با برقراری تماس‌های تصویری و حتی انجام برخی کار‌های اداری به‌صورت دورکاری در خانه‌ها بود، به‌طوری که بسیاری از شرکت‌ها به کارکنان خود اعلام کردند به‌جای حضور در محل کار از طریق اینترنت کار‌های روزمره خود را انجام دهند. این موضوع در ۲ ماه گذشته موجب شده است تا مصرف اینترنت در سراسر جهان به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز - به‌تازگی یکی از وب‌سایت‌های بررسی‌کننده میزان مصرف اینترنت جهانی، اطلاعاتی را در فضای مجازی منتشر کرده است که نشان می‌دهد از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون بستر‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت درحال تحمل فشار بسیار زیادی هستند.

ایران بیشترین مصرف اینترنت قرنطینه را در جهان به خود اختصاص داد!

به گزارش شهرآرانیوز، طبق اعلام این وب‌سایت، اصلی‌ترین عامل مصرف زیاد اینترنت در این ایام، بازی‌های آنلاین و ویدئو‌های آنلاین با کیفیت HD هستند که افراد بسیار زیادی در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کنند. در نتیجه مصرف زیاد اینترنت باعث شده است که در این ایام سرعت اینترنت در سراسر جهان به میزان شایان توجهی پایین بیاید و در این بین، ایران از میان دست‌کم ۱۰۰ کشور مبتلا به کرونا، بالاترین مصرف اینترنت در ایام قرنطینه را به خود اختصاص داده است. پس از ایران به‌ترتیب کشور‌های مالزی، اکوادور و کلمبیا قرار دارند.

۱۷ اسفند ۹۸، وزیر ارتباطات از فعال‌شدن ۱۰۰ گیگابایت بسته اینترنت ثابت رایگان برای همه کاربران به‌منظور تسهیل شرایط دورکاری کارمندان، آموزش مجازی دانش‌آموزان و دانشجویان تا پایان سال خبر داد. محمدجواد آذری‌جهرمی همچنین برخی سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیون‌های اینترنتی را نیز رایگان کرد و این موضوع منجر به 2/5 برابر شدن مصرف اینترنت شد.

فراهم‌کردن این شرایط هم‌زمان بود با حضور افراد در منازل و درنتیجه افزایش ۴۰درصدی مصرف دیتای کشور در همان ۲ هفته ابتدای اسفندماه و آغاز روز‌های قرنطینه که این خود موجب کاهش کیفیت اینترنت شده بود. علاوه بر این اعلام شد اپراتور‌ها به‌دلیل افزایش استفاده و زیاد شدن تعداد کاربران، برای ارائه سرویس هم در لایه شبکه و هم در لایه فرکانس آماده نبودند. درنهایت به این دلیل بود که شرکت ارتباطات زیرساخت، ظرفیت شبکه ارتباطی اپراتور‌ها را افزایش داد.

افزایش ۱۱۰ درصدی مصرف اینترنت مشترکان مخابرات در کشور

«مصرف اینترنت مشترکان مخابرات نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته ۱۱۰درصد افزایش پیدا کرده است». این خبری بود که ۲۵ فروردین ۹۹ بر روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت.
محمدرضا بیدخام، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران، درباره مصرف اینترنت کاربران در ۲ ماه گذشته در این باره گفته است: مصرف اینترنت مشتریان مخابرات در اواسط اسفندماه، ۴۲۰۰ترابایت بود که در آخر این ماه میزان مصرف ترافیک داخلی و خارجی به ۸۲۰۰ترابایت رسید و علت افزایش مصرف نسبت به اواسط اسفندماه دورکاری و بسته رایگان ۱۰۰گیگابایتی‌ای بود که وزیر ارتباطات به مشترکان اینترنت ثابت داد.
او همچنین درباره مصرف فعلی مشترکان مخابرات خاطرنشان کرد: مصرف اینترنت اکنون تقریبا ۶۹۰۰ترابایت است که نسبت به ترافیک مشابه سال گذشته ۱۱۰درصد افزایش پیدا کرده است.

مصرف اینترنت خانگی مشترکان خراسانی در ایام قرنطینه ۳ برابر شد!

سخن‌گوی شرکت مخابرات خراسان‌رضوی درباره میزان مصرف اینترنت خانگی این استان می‌گوید: مشترکان خراسانی آمار ۷۵۴۰ترابایت در بهمن‌ماه، ۱۱ هزار و ۱۶۰ ترابایت در اسفندماه و ۱۳ هزار و ۳۰ ترابایت را در فروردین‌ ثبت کردند.
عیسی حسن‌پور در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با بیان اینکه ظرفیت پهنای باند خراسان‌رضوی ۱۰۰ گیگابایت بر ثانیه است که از این میزان ۵۵ گیگابایت بر ثانیه پهنای مصرفی‌ای است که مشترکان استفاده می‌کنند، اظهار می‌کند: اکنون ۵ میلیون و ۷۰۰ مشترک همراه اول و ۲ میلیون و ۷۰۰ مشترک تلفن ثابت در استان داریم که از این تعداد ۳۰۰ هزار مشترک اینترنت خانگی در خراسان‌رضوی فعال هستند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->