از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟ شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود
سرخط خبرها

نجات جان ۳ بیمار کرونایی در مشهد با سلول‌های بنیادی / ۷۰ کودک مبتلا به کرونا در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۲۴۴۹۰
  • ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
نجات جان ۳ بیمار کرونایی در مشهد با سلول‌های بنیادی / ۷۰ کودک مبتلا به کرونا در خراسان رضوی
مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد گفت: ۴ بیمار مبتلا به کرونا در این کلانشهر با استفاده از سلول‌های بنیادی تحت درمان قرار گرفته‌اند.

جانقربان - دکتر حمیدرضا رحیمی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز افزود: خوشبختانه سه نفر از این بیماران بهبود یافته‌اند و متأسفانه یک نفر از آن‌ها فوت کرده است.

وی با تاکید به اینکه سلول‌های بنیادی به‌کارگیری شده برای درمان بیماران کرونایی از افرادی بوده است که هیچ نسبت خانوادگی‌ با هم نداشتند اظهارکرد: این سلول‌ها به‌دلیل داشتن خاصیت تنظیم‌کنندگی، سیستم ایمنی را ترمیم می‌کنند.

رحیمی افزود: این پیوند با عنوان پیوند آلوژن شناخته می‌شود، به این معنی که سلول بنیادی فردی را به کسانی که هیچ نسبتی با هم ندارند، پیوند می‌زنیم.

مدیر روابط‌ عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد درباره ابتلای کودکان به کرونا در استان نیز گفت: خوشبختانه ابتلای کودکان بسیار محدود و تعداد مراجعه به بیمارستان اکبر بسیار کم بوده است. 

 

۷۰ کودک مبتلا به کرونا 

وی بیان‌کرد: تعداد ابتلای کودکان در حد یک درصد بود و به طور کلی تعداد آن‌ها به ۷۰ نفر هم نمی‌رسد.

رحیمی افزود: کودکان ۲ تا ۳ روز در بیمارستان بستری می‌شوند و خیلی زود بهبود می‌یابند و خوشبختانه تاکنون در خراسان‌رضوی فوتی کودک مبتلا به کرونا نداشته‌ایم.


وی گفت: البته این موضوع به معنای رعایت‌نکردن مسائل بهداشتی در کودکان نیست و درباره کودکانی که بیماری زمینه‌ای دیگری مانند نقص سیستم ایمنی دارند، باید مراقب بود.

 

ارتباط بین گروه‌های خونی و کرونا

رحیمی درباره گروه‌های خونی که بیشتر دچار کرونا می‌شوند، گفت: به‌نظر می‌رسد ارتباطی بین گروه‌های خونی و ابتلا به کرونا وجود ندارد، ولی گروه‌های خونی مانند A که افرادی استرسی هستند، ممکن است نسبت به دیگر گروه‌ها بیشتر مبتلا شوند. هرچند این‌طور نیست که کرونا در گروه خونی خاصی انتشار بیشتری داشته باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->