ثبت نام بیش از ۲۵۱ هزار و ۵۰۰ نفر از خراسان رضوی برای سفر اربعین حسینی علائم شایع کمبود ویتامین D را بشناسید تغییرات اقلیمی از مهم ترین عوامل افزایش بیماری های قلبی و عروقی پیگیری مطالبات پرستاران مشهدی در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی سیاست‌ها و برنامه اجرایی توانمندسازی معلمان از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد ویدئو | فعال شدن آتش‌فشان بعد از زلزله در روسیه (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) توصیه‌های دارویی به زائران اربعین حسینی جوان مرگ مغزی به چهار بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) ستاد اربعین: ۲.۸ میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند مصدومیت ۱۰ نفر براثر واژگونی مینی‌بوس در جاده گلبهار - مشهد + عکس تصادف مرگبار اتوبوس زائران ایرانی و عراقی در بغداد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اسیدپاشی روی همسر سابق در نیشابور برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس  وزارت بهداشت: ایران در سطح هشدار «پایین» بیماری آبله میمونی قرار دارد محیط زیست خراسان‌رضوی، به‌دلیل وقوع پدیده گردوغبار در مشهد، هشدار صادر کرد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) ثبت اعتراض به نتایج آزمون دبیری آغاز شد (۲۸ مرداد ۱۴۰۳) اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ برگزار شد علت صدای انفجار در خیابان صائب اصفهان چه بود؟ چگونه پشه‌ها را از محیط خانه دور کنیم + پیشنهاد‌های کاربردی دیپلماسی فرهنگی با حضور صالحی امیری در وزارت میراث افزایش خواهد یافت ادعای معاون سازمان بهزیستی کشور در خصوص وضعیت مالی خانواده‌های کودکان کار روایتی از گلایه پرستاران بیمارستان‌های امام‌رضا(ع) و قائم(عج) مشهد درباره حقوق و اضافه‌کار | تعرفه‌های خاک‌خورده پزشکی قانونی: در سال گذشته، ۱۴۸ زائر در تصادفات رانندگی اربعین فوت شدند
سرخط خبرها

اسیدپاشی روی همسر سابق در نیشابور برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس

  • کد خبر: ۲۴۵۸۹۱
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
اسیدپاشی روی همسر سابق در نیشابور برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس
مردی که روی همسر سابقش اسید پاشید مدعی شد در انتقام قتل فرزندش دست به این کار زد.

به گزارش شهرآرانیوز، در آغازین روز‌های بهمن سال ۹۹ بود که مرد جوانی مشغول شست و شوی پیکر سوخته دختر بچه ۳ ساله‌ای در آب دریا شد. در حالی که تماس آب شور دریا با زخم‌های ناشی از سوختگی، جیغ و فریاد‌های دلخراش دخترک را در پی داشت، یکی از شهروندان با مشاهده این صحنه وحشتناک، بلافاصله ماجرا را به پلیس ۱۱۰ اطلاع داد و بدین ترتیب پیکر نیمه جان رویا کوچولو به مرکز درمانی انتقال یافت، اما دختر خردسال در برابر سوختگی‌های دردناک طاقت نیاورد و جان خود را از دست داد. طولی نکشید که با دستور دادستان فریدونکنار، پدر و مادر رویا کوچولو بازداشت و برای ادامه تحقیقات قضایی روانه زندان شدند.

اسیدپاشی روی همسر سابق در مشهد برای انتقام قتل دختر ۳ ساله + عکس

مادر این کودک در بازجویی‌های تخصصی به قاضی پرونده گفت: به خاطر اختلافاتی که با همسر سابقم داشتم در حالی از او طلاق گرفتم که سرپرستی دخترم را نیز پذیرفتم، اما حدود ۲۰ روز قبل با مرد جوان دیگری ازدواج کردم و برای گذراندن ماه عسل به فریدونکنار آمدیم چرا که او اهل فریدونکنار بود ولی همسرم دخترم را دوست نداشت و مدام او را آزار می‌داد. یک روز وقتی از خواب بیدار شدم دخترم را در خانه ندیدم. در همین حال شوهرم مدعی شد که رویا را نزد یکی از دوستانش برده تا با دختران او بازی کند! ولی بعد از ۳ روز با حضور ماموران انتظامی در منزلم متوجه شدم دخترم بر اثر سوختگی جان باخته است!

در همین حال ناپدری رویا کوچولو نیز ادعا کرد: دختر خردسال به تنهایی به حمام رفته بود که آب جوش روی او ریخت و پیکرش دچارسوختگی شدید شد. این مرد جوان که به مصرف شیشه نیز اعتیاد داشت در ادامه اعترافاتش گفت:چون می‌دانستم همسرم مرا مقصر می‌داند دخترک را خودم به بیمارستان بردم و ازآن جا متواری شدم.

در ادامه روند رسیدگی قضایی به پرونده مرگ مشکوک رویا کوچولو، مرد جوان به اتهام قتل عمدی به قصاص نفس و مادر این کودک نیز به خاطر سهل انگاری در مراقبت از فرزند به تحمل زندان محکوم شدند.

اما حدودیک سال بعد حادثه هولناک دیگری در نیشابور رخ داد که به ماجرای قتل رویا گره خورد.

آن روز تقویم سوم اسفند سال ۱۴۰۰ را نشان می‌داد که همسر سابق «ریحانه» به کلانتری ۱۱ نیشابور رفت و ماجرای دردناک اسید پاشی بر سر و صورت همسر سابقش را برعهده گرفت. «محمد-ح» گفت:به خاطر حادثه‌ای که برای دخترم ایجاد شده بود حال مناسبی نداشتم و در مغازه خودم مشغول کار بودم که همسر سابقم سوار بر پراید مقابل من حرکات نمایشی انجام می‌داد و بوق می‌زد تا مرا تحریک کند. وقتی برای بار چهارم دور زد و روسری را از سرش برداشت من هم سوار بر موتورسیکلت از ابزار فروشی اسید لوله بازکنی خریدم و هنگامی به او رسیدم که شیشه خودرو پایین بود. مادرش که ترسیده بود به درون مغازه فرارکرد و من اسید را روی سر وصورت «ریحانه» پاشیدم و سپس خودم را به پلیس معرفی کردم.

باتکمیل تحقیقات قضایی، این پرونده حساس با توجه به اهمیت خاص آن که به حوادث وحشتناک دیگری گره خورده بود با دستور مقامات قضایی، به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و بدین ترتیب محاکمه عامل اسید پاشی در حالی به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و مستشاری قاضی علی اکبریان در مشهد برگزارشد که بررسی‌های قضایی نشان داد زن جوان در مرخصی از زندان به سر می‌برد که در نزدیکی محل کار شوهر سابقش هدف اسید پاشی قرارگرفته و مادرش نیز بر اثر اسید پاشی دچارسوختگی‌های هولناکی شده است! با آن که متهم این پرونده سعی داشت با داستان سرایی و بیان ماجرا‌هایی از تحریک و انتقام کور، حقیقت وحشتناک اسید پاشی را به حاشیه بکشاند، اما قضات با تجربه شعبه ششم دادگاه کیفری فقط با طرح چندسوال تخصصی و قضایی، او را در تنگنا‌هایی قراردادند که در مخمصه‌ای خود ساخته گرفتار شد و بالاخره زوایای پنهان این ماجرای جنجالی را برملا کرد و انتقام فرزندش را انگیزه ارتکاب جرم دانست. اما بازهم مدعی شد که مادر زنش احتمالا به خاطر در آغوش گرفتن دخترش دچار سوختگی با اسیدی شده است که روی پیکر «ریحانه» ریخته بود!

در همین حال قاضی دنیا دیده از وی سوال کرد، اگر این گونه باشد چرا پا‌های مادر زن سابقت دچارسوختگی شده است که متهم پاسخی برای این استدلال عقلی نداشت!...

پس از پایان جلسات محاکمه، در نهایت رای دادگاه درباره ماجرای هولناک اسید پاشی صادر شد که در گرداب طلاق و قتل رخ داده بود. بنابر این رای قضایی که به امضای قضات (دنیا دیده و اکبریان) رسیده است، «محمد-ح» با استناد به مواد قانونی به پرداخت دیه بسیار سنگین که از دیه کامل یک فرد نیز فراتر رفته است و همچنین تحمل ۱۵ سال زندان محکوم شده است. اگر چه رای قاطع مذکور با دلایل و مدارک مستند و انکار ناپذیر صادر شده است، اما طبق قانون در مهلت ۲۰ روز بعد از ابلاغ قضایی، قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است که با اعتراض یکی از طرفین، توسط قضات دیوان عالی مورد رسیدگی قرارمی گیرد.

منبع: خراسان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->