حمله پهپادی به یک کشتی در اقیانوس هند (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کشور: اتباع بیش از این نباید وارد کشور شوند بن‌گویر: نتانیاهو به من قول حمله به رفح داد رافائل گروسی راهی ایران می‌شود (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد موج جدید حمله موشکی از لبنان به اراضی اشغالی وزارت خارجه روسیه: از سال ۲۰۲۲ آماده مذاکرات صلح بوده‌ایم خراسان‌ رضوی از نظر تعداد مراکز شبه‌خانواده، رتبه اول کشور را دارد توییت نماینده سابق مجلس بریتانیا در حمایت از مردم غزه + عکس نخست وزیر رژیم صهیونیستی: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است قصد اسرائیل برای ممانعت از خروج مردان از رفح آیت‌الله علم‌الهدی: بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود | مدرسه، نقطه آغاز تربیت است صدور چک و ارائه خدمات ثبت احوال مشروط به ثبت اطلاعات شد اعمال قانون ۲۰۹۷ خودروی حادثه ساز و توقیف ۹۷ خودروی متخلف در مشهد (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اینفوگرافی | همه چیز درباره تجمعات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری: چند نفر درباره پرونده باغ ازگل احضار شده اند عفو بین‌الملل از بایدن خواست که انتقال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند کنسروهایی که منفجر می‌شوند | شگرد جدید صهیونیست‌ها برای کودک‌کشی در غزه شکست‌های پیاپی آمریکا از ملت ایران هشدار رئیس مجلس درباره تامین ارز دارو حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد
سرخط خبرها

از کارنامه ۱۲ ساله قالیباف تا خودکامگی بنی‌صدر!

  • کد خبر: ۲۴۵۹۵
  • ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
  • ۱
از کارنامه ۱۲ ساله قالیباف تا خودکامگی بنی‌صدر!
 مصطفی میرسلیم که به تازگی در مصاحبه‌ای گفته بود «رئیس مجلس نباید با تهدید و تطمیع انتخاب شود» در مصاحبه اخیر با روزنامه شرق بار دیگر به موضوع ریاست مجلس آینده پرداخته و معتقد است که هیچ کدام از نمایندگان برای رسیدن به کرسی ریاست بر دیگری برتری ندارند و همه آنها یکسان هستند.

به گزارش شهرآرا نیوز، او می گوید که قصد تخریب کسی را ندارد. مصداقی هم برای این موضوع ارائه نمی کند اما در پاسخ به این سئوال که «مثلا آقای قالیباف می‌تواند کرسی ریاست را تصدی کند یا شما همچنان که در انتخابات ریاست‌جمهوری مخالف او بودید، همچنان با ایشان مخالفید؟» ضمن رد مخالفت شخصی با افراد نسبت به مدیریت 12 ساله قالیباف در شهرداری نقدهایی را طرح می‌کند.

میرسلیم معتقد است که قالیباف «خدمات ارزنده‌ای» هم داشته اما ادامه می‌دهد: «ولی مگر می‌توان ساده‌لوحانه پنداشت که هیچ خدشه‌ای به اقدامات ۱۲‌ساله ایشان وارد نیست. اصل برادری ایمانی حکم می‌کند که پس از بررسی بی‌طرفانه و منصفانه و کارشناسانه نواقص و اشکالات تذکر داده شود و در این تذکر هم ضمن کنارگذاشتن خویشاوندی و سوابق همکاری و هم‌گروهی سیاسی و منافع احتمالی مشترک، مراحل تدریجی آن در نظر گرفته شود: نامه محرمانه، تذکر شفاهی دوستانه، نامه سرگشاده و... همه و همه درباره نوع عملکرد و تخلفات است. اصلا اگر چنان برخوردی درباره مسئولان انجام نشود، امر بر آنها مشتبه می‌شود و به خودکامگی گرفتار می‌شوند همان‌طور که بنی‌صدر گرفتار و ساقط شد.»

از میرسلیم با عنوان یکی از رقبای قالیباف هم یاد می کنند اما قطعا او مانند انتخابات ریاست جمهوری بدون همکاری پدرخوانده های اصولگرایی که از بیرون در حال نوشتن لیست و چینش هیات رئیسه هستند، راه به جایی نخواهد برد. با این حال میرسلیم روی نکته مهمی دست گذاشته است. او البته نگفته که «تذکرات شفاهی» یا «نامه های محرمانه»اش در مورد مدیریت قالیباف دقیقا چه بود، اما تاکید بر مساله روحیه خودکامگی موضوع مهمی است که بی دلیل میرسلیم به آن اشاره نکرده است. خصوصا آنکه در این میان به نام بنی صدر به عنوان فردی که معتقد بود، از مردم رای کسب کرده و دیگر حاضر نبود به حرف هیچ کس گوش کند، اشاره کرده است.

به این ترتیب این احتمال وجود دارد که میرسلیم در پس این اشاره به «کارنامه 12 ساله» قالیباف و «خودکامگی و بنی صدر» به دنبال بیان یک اختلاف عمیق در میان اصولگرایان با قالیباف باشد که این روزها بر سر رسیدن به ریاست مجلس بعد از کمک پدرخوانده ها حاضر نیست به حرف آنها گوش کند.

منبع: امتداد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۴
0
0
اقای نیکزادازجنس مردم وعملگراومناسب ریاست مجلس هست
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->