مقاومت عراق «عین الأسد» را هدف قرار داد (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) اعتراض ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه کشته شدن اسیران صهیونیست به ضرب گلوله ارتش این رژیم مسئولیت اداره گزینش کشور به معاون اجرایی پزشکیان تفویض شد توافق اطلاعاتی میان ایران و افغانستان برای مبارزه با مواد مخدر آژیر هشدار نفوذ پهپادی در شمال سرزمین‌های اشغالی پایان هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزیران | جلسه بعد فردا چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ نتانیاهو: هرگز جنگ را متوقف نخواهم کرد! چرا آلمان سفیر ایران را احضار کرد؟ (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) وزیر پیشنهادی نفت: اولویتم افزایش تولید نفت به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز است برتری ترامپ در ۲ ایالت کلیدی آمریکا از دست رفت نمایندگان مخالف و موافق وزیر پیشنهادی نفت چه گفتند؟ امیدواری پزشکیان به رای آوردن همه وزرای پیشنهادی ارتقای همکاری دولت و مجلس، محور گفت و گوهای پزشکیان و قالیباف موکب‌های ارتش در مرز مهران پذیرای زائران اربعین وزیر پیشنهادی کشور: توجه به توانمندی‌ داخلی وزارت کشور از برنامه‌های من است پزشکیان: به دنبال حل مسائل کشور هستیم هشتمین جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم آغاز شد بلینکن و رئیس‌جمهور مصر درباره تحولات منطقه رایزنی کردند ویدئو | مسجدالاقصی؛ نماد عزت مسلمانان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی برنامه‌های خود را در صحن علنی مجلس ارائه داد
سرخط خبرها

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه گفتند؟

  • کد خبر: ۲۴۶۳۳۶
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چه گفتند؟
نمایندگان موافق و مخالف وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دلایل خود را در جلسه رای اعتماد امروز (سه‌شنبه، ۳۰ مرداد) با وزارت سید رضا صالحی امیری در دولت چهاردهم بیان کردند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سیدرضا صالحی امیری که برای دریافت رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی معرفی شده است، امروز (سه‌شنبه) برای بررسی برنامه‌های پیشنهادی در مجلس حاضر شد. در این بین، نمایندگان موافق و مخالف با برنامه های وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی به ارائه دلایل و دیدگاه های خود پرداختند.

موافقان چه گفتند؟

صالحی امیری به مرز پختگی و بالندگی رسیده است

موافق | حمیدرضا کاظمی(نماینده مردم پل‌دختر)

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صالحی امیری می‌تواند گره کور این حوزه را باز کند و گردشگران خارجی را مورد توجه قرار دهد.

حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پل‌دختر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنانی به عنوان موافق با بیان اینکه آقایی صالحی امیری به مرز پختگی و بالندگی رسیده است، به سوابق وی اشاره کرد و گفت: او از حیث دانش، تجربه، علم و علم در جایگاه خطیری قرار دارد و همواره در متن انقلاب و ولایت بوده است و تجربه علمی ایشان در کمیته ملی المپیک در کنار تالیفات ایشان در حوزه دیپلماسی فرهنگی می‌تواند گره کور این حوزه را باز کند و گردشگران خارجی را مورد توجه قرار دهد.

وی افزود: در حوزه گردشگری با توجه به ظرفیت‌های غنی میراث فرهنگی تاریخی منابع طبیعی و گردشگری و صنایع دستی می‌تواند دریچه جدیدی برای کشور بازگشایی کند. جهانیان ایران را به فرهنگ و ادب و هنر می‌شناسند و آقای صالحی امیری نماد این فرهنگ و هنر خواهد بود و ان‌شاءالله با ظرفیت‌هایی که از ایشان سراغ داریم بتوانیم از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را کرده باشیم.

این نماینده مجلس گفت: کشورهای زیادی در دنیا نه نفت و گاز و نه معادن غنی و سرمایه‌های دیگری که کشور ما دارد را دارند ولی با جذب گردشگر در حال اداره کشور خود هستند؛ می‌شود کشوری غنی مانند ایران با سرمایه‌های عظیم گردشگری میراث فرهنگی منابع طبیعی صنایع دستی غنی، به عنوان یک مرجع مورد توجه گردشگران دنیا قرار بگیرد که با سوابق مدیریتی که از آقای صالحی امیری سراغ داریم قطعاً می‌توانند از این ظرفیت به نفع مردم منافع ملی و کشور کمک کنند.

کاظمی در پایان تاکید کرد: تیم دولت به شرطی می‌تواند موفق شود که همه اعضای آن به عنوان یک تیم کنار هم باشند.

صالحی امیری همواره به دنبال وفاق ملی بوده است

موافق | زهرا خدادادی(نماینده مردم ملکان) 

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای صالحی امیری در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند.

زهرا خدادادی نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در اظهاراتی به عنوان موافق گفت: دکتر سید رضا صالحی امیری از سیاستمدارانی است که سیاست را از دریچه فرهنگ می‌بینند و او به جای سلیقه بر برنامه بلند مدت متکی است و به جای نگاه جزیره‌ای، رویکرد انسجام گرایی و گفتمان سازی و اجماع سازی دارد.

وی افزود: دکتر صالحی امیری ریشه تمام تنش‌های موجود در جامعه را امتداد فرهنگی می‌داند و اعتقاد قلبی دارد که ایرانی بودن نه تنها با انقلابی و اسلامی بودن تعارضی ندارد بلکه در طراحی نقشه جامع کشور ضروری است که این اضلاع در تعامل با یکدیگر ترسیم شوند. او در هر مقامی که بوده تلاش کرده که با ایجاد وحدت وفاق ملی و همگرایی در داخل کشور و گسترش دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی با ایران و اسلام هراسی مقابله کند.

این نماینده مجلس با اشاره به سوابق مدیریتی صالحی امیری عنوان کرد: او در دوران ریاست بر کمیته ملی المپیک گفتمان حکمرانی او توسعه گرایی با رویکرد انسانی و اخلاقی بوده است و ورزش در نگاه او علاوه بر ورزیدگی و قهرمانی عرصه‌ای برای دیپلماسی جهانی بوده است. اگر بخواهیم تمام فعالیت‌های آقای صالحی امیری را در کتابخانه ملی فقط در یک عبارت کلی بیان کنیم باید بگوییم که او کتابخانه ملی را از یک مرکز کتابداری و بایگانی به یک نهاد فرهنگی پویا مبدل ساخت. او در دوران مدیریت محدود و اثربخش خود در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقداماتی ماندگار در عرصه‌های مدیریت در عرصه‌های فرهنگی بر جای گذاشت.

خدادادی گفت: همه می‌دانیم که گردشگری به عنوان حلقه واسط بین میراث فرهنگی و صنایع دستی بیش از هر چیزی نیازمند اهمیت و آرامش خاطر است؛ احساس امنیتی که در آن ایران هراسی رنگ ببازد و گردشگران بدون هیچ واهمه‌ای به ایران سفر کنند.

وی با بیان اینکه آقای صالحی امیری با ثبات و آرامش ذاتی خود و نیز با تدبیر انتقال بازی از زمین سیاست به فرهنگ توانست وزارت ارشاد را با منظومه فرهنگی کشور سازگار کند، اظهار کرد: وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی علی رغم وضعیت و ظرفیت‌های بالقوه آن وزارتخانه است که هنوز میان سه حوزه اصلی آن همگرایی بایسته ایجاد نشده است. تردید نداریم که دکتر صالحی امیری با تخصص ویژه‌ای که در حوزه فرهنگی و دیپلماسی فرهنگی و مدیریت سازمان‌های فرهنگی دارد، می‌تواند با حل مشکل همگرایی را میان سه حوزه یاد شده، ایجاد کند.

اقدامات شایسته صالحی‌امیری را نباید زیر سوال برد

موافق | جهانبخش قلاوند(نماینده مردم اندیمشک)

نماینده اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت که آقای صالحی امیری در زمان مسئولیتش در خوزستان اقدامات شایسته‌ای داشته است و نباید آن را زیرسوال ببریم.

جهانبخش قلاوند در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان موافق سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: سرزمین ایران پرقدرت و پرفرهنگ است که نویسندگان و شاعران زیادی را به دنیا تحویل داده است، صنعت توریسم و گردشگری قوی دارد که باید از این ظرفیت استفاده شود.

وی ادامه داد: آقای صالحی امیری در سال‌های مدیریتش در خوزستان اقدامات شایسته‌ای کرده که نباید آن را زیر سوال ببریم؛ دفاع از نیروها و اقداماتشان در مرزها موضوع ملی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در دفاع از کلیات دولت گفت: دولت وفاق ملی تشکیل شده که احتیاج به همراهی و کمک مجلس دارد البته دفاع بدان معنا نیست که وزرا را بی‌عیب بدانیم و باید با دقت بررسی کنیم.

وی با تاکید بر این‌که مجلس شورای اسلامی با دولت همراه است، اظهار کرد: ما بعد از رای اعتماد نظارت‌های گسترده هم خواهیم داشت.

قلاوند در پایان گفت: اخلاق اجازه نمی‌دهد به حرفهایی که امروز به صالحی امیری زده شد پاسخ دهم البته که امنیت ملی هم اجازه نمی‌دهد.

آقای صالحی امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی است

موافق | عبدالوحید فیاضی(نماینده مردم نور و محمودآباد)

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آقای امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی و یکی لیدر است که می‌توان اصول اندیشه‌های او را به عنوان یک مدیر راهبردی در آثارش مشاهده کرد چراکه سال‌های سال است که در جمهوری اسلامی نقش آفرینی کرده و تازه به میدان نیامده است. 

عبدالوحید فیاضی نماینده مردم نور و محمودآباد  در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان بررسی برنامه و صلاحیت سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سخنانی به عنوان موافق با تاکید بر اینکه من هیچ نسبت سیاسی با آقای صالحی امیری ندارم گفت: من یک جریان سیاسی هستم که تاکنون با او در یک فرش نبودم و برای اینکه آقای پزشکیان خدمت بزرگی به جریان انقلاب اسلامی کرده است، در اینجا ایستاده‌ام؛ آقای پزشکیان برای اولین بار است که مخلوق نوینی به نام دولت وفاق ملی را شکل داده است این یعنی همه نگاه‌های سیاسی می‌توانند در هیئت دولت نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه من با این نگاه که گفته می‌شود اگر یک نفر از وزرای پیشنهادی رای اعتماد کسب نکند، دولت وفاق ملی شکل نمی‌گیرد مخالفم، به برگه‌ای اشاره کرد که یکی از نمایندگان مجلس علیه وزیر پیشنهادی در صحن مجلس توزیع شد، تاکید کرد:  نمایندگان هیچگاه با یک برگی تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند و این مربوط به سال ۹۴ است؛ من که عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات هستم دو وزیر پیشنهادی را با نگاه سیاسی زیر سوال بردم اما آقای صالحی امیری اصلاً رنگ سیاسی نداشته است که اعضای کمیسیون از او پرسش کنند. آقای امیری یک مدیر سیاستمدار فرهنگی و یکی لیدر است که می‌توان اصول اندیشه‌های او را به عنوان یک مدیر راهبردی در آثارش مشاهده کرد چراکه سال‌های سال است که در جمهوری اسلامی نقش آفرینی کرده و تازه به میدان نیامده است.

این نماینده مجلس درباره طرح اظهاراتی علیه صالحی امیری گفت: او خودش باید درباره جریان فتنه توضیح دهد و اگر برائت جست، ما به او رای می‌دهیم؛ ما با او عقد اخوت نبستیم و اصلاً با هیچ کدام از ۱۹ وزیر پیشنهادی گرامی عقد اخوت بلکه عقد ما عقد خدمت، سلامت و ولایت است.

فیاضی با بیان اینکه آقای صالحی امیری برادری است که از یک خانواده روحانی و از مذهبی‌ترین شهر مازندران و رزمنده انقلابی و متفکر است، عنوان کرد: من به جهت اینکه آقای پزشکیان خدمتی به انقلاب اسلامی کرده است و از جریانات مقابل با تفکرات مقابلش در کابینه آدم می‌چیند، وظیفه‌مندم که در این جایگاه از گزینه‌های او دفاع کنم مشروط بر اینکه از فتنه بیزاری جویند. 

مخالفان چه گفتند؟

صالحی‌امیری برنامه مشخصی برای عشایر و گردشگری ندارد

مخالف | حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی(نماینده فریدن و فریدون‌شهر)

نماینده فریدن و فریدون‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت که وزیر پیشنهادی گردشگری برنامه مشخصی در حوزه عشایر و استفاده از ظرفیت گردشگری و صنایع دستی ندارد.

حجت‌الاسلام اسماعیل سیاوشی در جلسه علنی نوبت عصر امروز سه شنبه مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی و گردشگری گفت: ما می‌خواهیم امانت حاصل از خون شهدا را به وزرا بدهیم و قطعا باید صلاحیت افراد را مشخص کرده و به کسانی رای بدهیم که برنامه عملیاتی دارند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از آقای صالحی امیری پرسیدم که برای  یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر عشایر چه برنامه‌ای دارید و چگونه می‌خواهید از ظرفیت صنایع دستی و گردشگری آنها استفاده کنید که هیچ پاسخی نداشتند.

سیاوشی افزود: سوال دیگرم از ایشان درباره چگونگی توجه به اصفهان و استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی اصفهان بود که باز هم پاسخی ارائه نکرد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث توجه به منطقه گردشگری چادگان است که تنها در اختیار افراد خاصی است و بعد مجوزهای صنعتی هم نمی‌دهد که درد و رنج و ناراحتی زیادی برای مردم به وجود آورده است.

حکم پرونده مربوط به فتنه ۸۸ صالحی امیری اجرا نشده است

مخالف | علی خضریان( نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس)

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که صالحی امیری وزیر پیشنهادی گردشگری براساس فعالیت‌هایش در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد و حتی محکوم شده اما به دلایلی حکم او اجرا نشده است و باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند.

علی خضریان در جلسه علنی نوبت عصر امروز و در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه چهاردهم، به عنوان سیدرضا مخالف صالحی امیری وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی وگردشگری گفت: آقای صالحی‌امیری فردی است که از نظر تخصصی یک ساعت هم در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری سابقه کار ندارد وقتی که ما در کمیسیون‌ها از ایشان سوال می‌کردیم پاسخ‌ها را به معاونان فعلی ارجاع می‌دادند یعنی برنامه تحولی در کار نیست و وضع موجود برقرار است.

وی ادامه داد: سوال دیگر این است که آیا در بین همفکران دولت و بدنه کارشناسی وزارتخانه کسی دیگری نبود که آقای صالحی امیری معرفی شد چون نام ایشان در کارگروه‌های مختلف به عنوان نفر اول وزارتخانه‌های مختلف دیده می‌شد انگار ایشان در تمامی حوزه اشرافیت دارد.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که ما می‌خواهیم فارغ از نگاه سیاسی با دولت چهاردهم کار کنیم، اظهار کرد: حفظ ارزش انسان‌ها و حقوق آنها برای ما یک اولویت است و برای آن ارزش قائل هستیم.

خضریان با اشاره به سابقه صالحی امیری در اداره کل اطلاعات استان خوزستان گفت: در زمانی که آقای صالحی امیری مدیریتی در اطلاعات خوزستان داشتند اتفاق ناگواری رخ داد و لوله گازی منفجر شد مساله در اداره کل پیگیری و افرادی بازداشت شدند و تخلفاتی در مجموعه وزارت اطلاعات خوزستان صورت گرفت. کار به شکایت به بازرسی دفتر رهبری رسید و بازرسانی اعزام شدند و حکم توبیخ مدیر کل اطلاعات خوزستان صادر شد افرادی هستند که درباره این اتفاقات شهادت مکتوب دهند و پرونده هم در دفتر بازرسی رهبری موجود است.

وی ادامه داد: به خاطر این اتفاقات حکمی صادر شد و از بازداشت شدگان اعاده حیثیت صورت گرفت و متاسفانه یک نفر هم خودکشی کرد که همه اینها در پرونده موجود است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع بعدی درباره سابقه آقای صالحی امیری در فتنه ۸۸ است ایشان براساس فعالیت‌هایشان در زمان فتنه ۸۸ پرونده دارد یک نامه‌ای چند نفر به وزیر اطلاعات وقت نوشتند تا وضعیت کشور را پیش رهبری بد جلوه دهند که از جمله آنها آقای صالحی امیری بود در این نامه نوشته شده که اگر بنا بود یک فرد از صندوق بیرون آید چرا مردم را به تمسخر گرفتید و به کشور هزینه وارد کردید؛ صالحی امیری به عنوان فردی با سابقه امنیتی این کار را کرده است.

خضریان اظهار کرد: در زمان وزارت اطلاعات دولت روحانی در تاریخ ۹۴.۱۰.۲۵ نامه‌ دیگری درباره همراهان با فتنه‌گران صادر شد که آنها اتهام اقدام علیه ملی داشتند که طبق گزارش رسمی حکم صادر شد اما به مصالحی اجرا نشد باید دستگاه‌های امنیتی پاسخ دهند که چرا اجرا نکردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت بعد از آن وزارت اطلاعات اعلام کرد که از عناصر فعال فتنه ۸۸ به تلویزیون دعوت نشوند که از جمله آن آقای صالحی امیری بود بعد ما می‌خواهیم او را به عنوان وزیر انتخاب کنیم که هر روز به تلویزیون برود.

خضریان افزود: سوابق مالی و تشریفاتی آقای صالحی امیری مشخص است و افرادی در این جلسه‌ حاضرند که شهادت دهند علاوه بر آن قبلا ایشان به عنوان وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی شده بود از دو کانال به همکاران اعلام کرده بودند که اگر رای ندهید بعدا حوادثی سراغ آنها می آید افرادی هستند که در این باره شهادت دهند.

وی با اشاره به عملکرد صالحی امیری در کمیته ملی المپیک اظهار کرد: به رفت و آمد آقایان در این روزها نگاه نکنید آنها بعد از رسیدن به وزارت نوع دیگری رفتار می‌کنند و این طور نیست در دسترس باشند پس افراد درست را انتخاب کنید.

وزیر پیشنهادی صنایع دستی و گردشگری از حامیان تقلب در انتخابات ۸۸ حمایت کرد

مخالف | ابراهیم رضایی(نماینده مردم دشتستان)

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: چگونه به کسی که در انتخابات ۸۸ جلوی رای ۸۵ میلیون ایرانی ایستاد، رای بدهیم؟

ابراهیم رضایی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنایع دستی و گردشگری گفت: آقای صالح امیری مردی متین و با اخلاق است اما این وزارتخانه نیاز به تحول دارد چگونه فردی که حتی یک روز هم در این وزارتخانه نبوده می‌تواند در آن تحول ایجاد کند؟

وی ادامه داد: فتنه‌گران به خاطر لطمه‌ای  که اینها در سال ۸۸ به کشور وارد کردند اولاً ساختارهای این کشور را زیر سوال بردند، شورای نگهبان، دستگاه قضایی، مجلس  و بخش‌های مختلفی را زیر سوال بردند و جلوی رای مردم و جلوی مشارکت ۸۵ میلیونی مردم و جلوی ۴۰ میلیون ایرانی که در انتخابات شرکت کردند ایستادند. اینها گناه نابخشودنی است. چطور ما باید به کسی جلوی رای ۸۵ میلیون ایرانی ایستاد، اعتماد کنیم و مسئولیت مهم وزارتخانه را به او بسپاریم؟

صالحی امیری به سوالات تخصصی ما پاسخ نداد

مخالف | روح الله نجابت(نماینده مردم شیراز)

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: سوالات تخصصی که از آقای صالحی امیری در کمیسیون امنیت ملی پرسیدم پاسخی برای آن نگرفتم. ایشان صادقانه گفتند کمتر از یک هفته است که راهی این وزارتخانه شده ام و خیلی اطلاعی ندارم.

روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز در  مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی امروز در مخالفت با وزیر پیشنهادی صنایع دستی و گردشگری گفت: سوالات تخصصی که از آقای صالحی امیری در کمیسیون امنیت ملی پرسیدم پاسخی برای آن نگرفتم. ایشان صادقانه گفتند کمتر از یک هفته است که راهی این وزارتخانه شده‌ام و خیلی اطلاعی ندارم. برای میراث فرهنگی و به کار گیری ظرفیت های مردمی برای احیا میراث فرهنگی و ... سوالاتی از ایشان پرسیدم و پاسخی نگرفتم.

نجابت تاکید کرد: نه در برنامه مکتوب شما و نه در پاسخ های شما پاسخی مبنی بر بیمه شاغلان صنایع دستی و به کار گیری ظرفیت ها برای گردشگری خارجی وجود نداشت.

وی ادامه داد: با همکاران صادقانه صحبت کردم که به آقای صالحی امیری اعتماد نکنید و دوستان گفتند حالا چه فرقی می‌کند چه کسی وزیر این وزارتخانه باشد.

نجابت گفت: صنعت گردشگری از جایگاه ممتازی در سیاست گذاری کشورها برای دستیابی به رشد اقتصادی متوازن و تاثیرگذار برخوردار می‌باشد . افق برنامه ۲۰۳۰ در برنامه‌ریزی کشورها حاکی از طراحی برای جابجایی بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان است. آقای وزیری که سبقه فرهنگی دارد برای شما عرض می‌کنم، قرار است وزارت گردشگری و میراث فرهنگی کشور را دست چه کسی بدهیم؟ 

نماینده مردم شیراز یادآور شد: شما تعابیر رهبری را خودتان میدانید. یک بازه کمتر از یک سال آقای دکتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است. جالب است به شما عرض بکنم همان مقطع دقیقاً زمانی بوده است که رهبری صحبت از آتش به اختیار در عرصه‌های فرهنگی می‌کنند. اگر چنانچه قرارگاه عیبی پیدا کرد فرمانده که ایشان باشند. دستور آتش به اختیار می‌دهند. یعنی از آنجایی که احساس می‌کنید دستگاه مرکزی اختلالی دارد یا نمی‌تواند درست مدیریت کند، آنجا آتش به اختیار هستید. گاهی اوقات انسان احساس می‌کند دستگاه‌های مرکزی مانند دستگاه فرهنگی و غیره دچار اختلال یا تعطیل هستند. این چهره فرهنگی که نتوانست در بازه کمتر از یک سال عملکرد درست داشته باشد، چگونه می‌تواند در وزارت گردشگری خوب عمل کند؟ 

نجابت در پایان یادآور شد: جناب آقای دکتر عارف که عزیز ما هستید، آقای دکتر پزشکیان مدام گفتند تاکید من در استفاده از کارشناسان در هر حوزه است. خب چه شده که یک فردی با سابقه غیر مرتبط بدون سابقه‌ای حتی یک دقیقه‌ و به تعبیر خودش کمتر از یک هفته است برای این وزارتخانه معرفی می‌شود ؟

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->