برای سوراخ کردن گوش کودکان این نکات را بدانید بیش از ۱۸۸ هزار زائر خارجی از مرزهای ایران وارد عراق شدند آبله میمونی در استان خوزستان شناسایی نشده است پدرانی که سلامت کودکان را به خطر می‌اندازند سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت از سفر پیگیری می‌شود ۱۶۰ مرکز همسرگزینی در ۲۷ استان کشور مجوز فعالیت گرفتند نقش خانواده در پرستاری از بیماران مزمن در خانه خشکیدگی دائمی یا فصلی ۷۰ درصد تالاب‌های کشور تقویت هوش مالی فرزندان با تربیت اقتصادی در خانواده ضرب و شتم کارشناسان اورژانس در خراسان‌شمالی + عکس دلیل تاخیر پرواز مشهد - بغداد هواپیمایی سپهران چه بود؟ (۳۱ مرداد ۱۴۰۳) هتل های نزدیک میدان امیر چخماق یزد ۴ بیماری در کمین زائران اربعین | آماده‌سازی اتاق‌های سرما برای زوار گرمازده فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند سرقت مرگبار طلا‌های زن مسن در چناران خراسان رضوی + عکس ایران یکی از بزرگترین کشور‌های جهان در میزبانی از پناهندگان علائم بالینی بیماری التهاب یا گاستریت معده چیست؟ بار دیگر کمبود انسولین در داروخانه‌ها سلامتی بیماران دیابتی را نشانه گرفته است ۱۳ پروژه، آماده مولدسازی و تحول در آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی حریق یک خوابگاه دانشجویی در مشهد (۳۱ مرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند

  • کد خبر: ۲۴۶۵۳۳
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، ما را سردرگم می‌کند
فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، مارا سردرگم می‌کند. زمانی دچار فلج تحلیلی می‌شویم که با وجود اطلاعات زیاد، بررسی و کاوش، توانایی تصمیم‌گیری درباره مسئله‌ای خاص را نداشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ برخی‌ها می‌گویند افراد هر روز بیش از ۳۵ هزار تصمیم مختلف می‌گیرند. تصمیمات از ساده تا پیچیده در حرکت است، اما برخی از تصمیم‌گیری در تغییر مسیر زندگی ما موثر است، اما فکر کردن زیاد به جای آن که کمک کننده باشد، مارا سردرگم می‌کند. زمانی دچار فلج تحلیلی می‌شویم که با وجود اطلاعات زیاد، بررسی و کاوش، توانایی تصمیم گیری درباره مسئله‌ای خاص را نداریم.

برای شناخت اینکه فلج مغزی چیست باید دید چه افرادی بیشتر در معرض تجربه فلج تحلیلی هستند؟ یکی از افرادی که انگشت اشاره برای فلج تحلیلی به سمت آنها روانه می‌شود افرادی هستند که در تفکر سختگیرانه گیر کردند. افرادی که از قانون همه یا هیچ، درست یا نادرست دارند پیروی می‌کنند تنها در شرایطی می‌توانند تصمیم بگیرند نتیجه تصمیم شان را در یک مجموعه صفر و صد قرار بگیرید و اگر کمی به سمت عدم یقین برود در تصمیم گیری دچار سردگمی می‌شوند. اگر تصمیم‌گیری نیاز به انعطاف‌پذیری داشته باشد افراد را از انتخاب و تصمیم‌گیری دور کنند.

فلج تحلیلی را بشناسید

فلج تحلیلی سراغ کمال‌گرایان خواهد رفت که عموما افراد محتاطی هستند. سخت‌ترین زمان تصمیم‌گیری برای کمال گرایان در موضوعات عاطفی و ارتباطی، شغلی و خانوادگی است که عواقب ناشناخته و بالقوه‌ای وجود دارد که می‌تواند بر ما و نزدیکانمان تاثیر بگذارد.

آن روی سکه تصمیم‌گیری عدم پیش‌بینی عواقب تصمیم‌گیری است؛ بنابراین تصمیم‌گیری همیشه مخاطره‌آمیز است. راضی کردن سایرین به هر قیمتی حتی اگر به قیمت از دست دادن رضایت شخصی خودمان باشد نیز افراد را به سمت عدم تصمیم گیری می‌کشاند. تصمیم ما گاهی روی اطرافیانمان هم تاثیر گذاراست اگر این تاثیر به ویژه روی افرادی که دوستشان داریم بیشتر شود، فشاری که متحمل می‌شویم هم به همان نسبت افزایش می‌یابد.

از دیگر عواملی که افراد دچار فلج تحلیلی می‌شوند این است که به دلایل متعددی اعتماد به نفس کافی برای تصمیم‌گیری را نداشته باشند. در برخی موارد برای تصمیم‌گیری در ارتباط با موضوعی خاص تجربه کافی ندارند یا گاهی تجربه درد ناشی از تصمیمات نادرست در گذشته آنها را از تصمیم‌گیری مجدد باز می‌دارد. زمانی که فرد نسبت به توانایی خود در تصمیم‌گیری تردید داشته باشد، ممکن است زمان زیادی را صرف فکر کردن و سنجش جوانب مثبت و منفی آن کند.

توصیه‌هایی که پیش‌تر به آنها اشاره شد، کمک می‌کنند از بروز فلج تحلیلی آگاه شوید و برای جلوگیری از آن اقدام کنید. اما هدف اصلی این است که به‌طور کلی از فلج تحلیلی و اضطراب ناشی از آن پیشگیری کنیم. تصمیم‌گیری سریع را تمرین کنید، با کامل نبودن کنار بیایید، بر پایه حس درونی‌تان اقدام کنید، جرئت‌ورزی را تمرین کنید.

نشانه‌های اینکه شما زیاد فکر می کنید

اگر نمی دانید که آیا زیاد به یک موقعیت یا نگرانی خاص فکر می‌کنید یا خیر، چند ویژگی وجود دارد که می‌توانید با بررسی آن ها به دنبال جواب سوال خود باشید. نشانه های افراط اندیشی عبارتند از ناتوانی در فکر کردن به چیزی دیگر، ناتوانی در آرامش داشتن، احساس نگرانی یا اضطراب دائم، تثبیت امور خارج از کنترل شما، احساس خستگی ذهنی، داشتن افکار منفی زیاد، بازپخش یک موقعیت یا تجربه در ذهن، شک داشتن به تصمیم های گرفته شده و فکر کردن به بدترین سناریوها است.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->