صنعت بازی‌سازی مشهد در آستانه تحول بزرگ است دانشمندان بالاخره کشف کردند که داخل کره ماه چه چیزی وجود دارد زمان عرضه اولیه ویژگی بحث‌برانگیز Recall ویندوز ۱۱ مشخص شد خطوط تلفن ثابت مشترکان خیابان دانشگاه شیروان قطع می‌شود+جزئیات اولین پست ستار هاشمی در فضای مجازی، پس از کسب رأی اعتماد نمایندگان مجلس + عکس ستار هاشمی، با رأی اعتماد نمایندگان مجلس، وزیر ارتباطات دولت پزشکیان شد + تعداد آرا کارت‌های امروز راکی ربیت (پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر کارت‌های امروز راکی ربیت (چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی ایمپلنت نوری که نوزادان را از چندین عمل جراحی قلب بی نیاز می‌کند اسنپدراگون ۷s نسل ۳ از راه رسید + مشخصات آغاز مرحله استانی نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در مشهد از امروز (۳۰ مرداد ۱۴۰۳) تصاویر و جزئیات جدیدی از آیفون ۱۶ پرو و آیفون SE ۴ آنتن آیفون‌های ۱۴ و ۱۵ قاچاق قطع می‌شود کدمورس جدید همسترکامبت (چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر کارت‌های امروز راکی ربیت (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) + پاسخ انیگما جدید و توکن‌های مخفی کدمورس جدید همسترکامبت (سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳) + آموزش کلید مینی‌گیم و کارت‌های امروز همستر ماجرای اختلاف بنیان‌گذاران «همستر کامبت» و احتمال لیست‌نشدن آن چیست؟ ویدئو | پیشرفت فوق‌العاده ربات انسان‌نمای G۱ در انجام حرکات سریع و جهشی ماجرای هک‌شدن سه ربات ناشناس تلگرام + نکات امنیتی گوگل دیگر برای کشف حفره‌های امنیتی در اپ‌های پلی استور پاداش نمی‌دهد
سرخط خبرها

صنعت بازی‌سازی مشهد در آستانه تحول بزرگ است

  • کد خبر: ۲۴۶۸۳۳
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۴
صنعت بازی‌سازی مشهد در آستانه تحول بزرگ است
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان داشت: مشهد، به عنوان قطب جدید بازی‌سازی ایران، خود را برای جهشی بزرگ آماده می‌کند.

الهام اسماعیلی شهرآرانیوز، محمد حسین زاده عصر امروز (۳۱ مردادماه ۱۴۰۳) در نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی فیفا ۲۴ که در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی با حضور منتخبین این دوره از مسابقات برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: صنعت بازی‌سازی و انیمیشن‌سازی در کشور، به ویژه در مشهد، در آستانه یک جهش بزرگ قرار دارد. 

وی به حضور چندین انیمیشن‌ساز برتر در مشهد اشاره کرد که آثارشان به اکران‌های ملی و حتی بین‌المللی رسیده است. 

حسین زاده با تاکید بر اهمیت مشورت و راهنمایی به بازی‌سازان، اظهار داشت: این مشورت‌ها می‌تواند به تعالی و رشد صنعت بازی‌سازی کمک شایانی کند.

حسین‌زاده، در ادامه از رشد قابل توجه صنعت بازی‌های رایانه‌ای در ایران خبر داد و اعلام کرد که بازی‌های ایرانی در سطح جهانی به رقابت پرداخته‌اند.

وی با اشاره به آمار بالای گیمر‌های ایرانی، این رشد را حاصل تلاش توسعه‌دهندگان داخلی و افزایش علاقه مخاطبان به این حوزه دانست.

حسین‌زاده همچنین به افزایش محبوبیت بازی‌های رومیزی در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تنوع بالای بازی‌های موجود، انتخاب بازی مناسب را به یکی از دغدغه‌های اصلی والدین و نوجوانان تبدیل کرده است. وی بر لزوم ارائه مشاوره در این زمینه تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به تأثیرات بازی‌ها بر روح و روان مخاطبان، خاطرنشان کرد: انتخاب بازی، همانند انتخاب غذا، اهمیت بسیاری دارد. همان‌طور که تغذیه نامناسب می‌تواند به سلامتی آسیب برساند، انتخاب بازی‌های نامناسب نیز می‌تواند عواقب جدی برای روح و روان افراد، به ویژه نوجوانان، داشته باشد.

وی همچنین از جوانان خواست که در کنار بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی، از بازی‌های فیزیکی و رومیزی نیز غافل نشوند و بر لزوم توجه به فیلم، انیمیشن و به‌ویژه کتاب در سبد فرهنگی خود تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی همچنین از اهمیت مطالعه و بهره‌گیری از ادبیات کلاسیک و معاصر جهان یاد کرد و توصیه کرد که افراد مزه کتاب را در زندگی خود بچشند و جایگاه ویژه‌ای به آن در سبد فرهنگی خود اختصاص دهند.

حسین زاده در پایان از تمامی کسانی که در برنامه‌ریزی و اجرای مسابقات اخیر تلاش کردند، تشکر کرد و برای شرکت‌کنندگان در مسابقات ملی آرزوی موفقیت نمود.

انجام بیش از صد و هشتاد بازی در این دوره از مسابقات 

در ادامه سید حجت طباطبایی، نماینده بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در خراسان رضوی، در حاشیه فینال نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران در مشهد، در گفتگو با خبرنگار ما از رشد چشمگیر صنعت بازی‌سازی در استان خبر داد.
وی افزود: در این مسابقات که به مدت سه روز در مشهد برگزار شد، بیش از صد و هشتاد بازی انجام شد و در نهایت دو نفر به فینال راه یافتند. برندگان این

مسابقات به تیم ملی بازی‌های رایانه‌ای ایران دعوت خواهند شد.

طباطبایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به استقبال گسترده از این مسابقات و حضور بیش از سیصد نفر شرکت‌کننده، گفت: خراسان رضوی در حوزه بازی‌های رایانه‌ای پتانسیل بسیار بالایی دارد. هم‌اکنون چندین شرکت بازی‌سازی فعال در استان مشغول تولید بازی‌های باکیفیت هستند که برخی از آنها در سطح بین‌المللی نیز عرضه می‌شوند.

وی افزود: برگزاری چنین مسابقاتی علاوه بر شناسایی استعداد‌های جدید، به ایجاد انگیزه در میان بازی‌سازان و توسعه صنعت بازی‌سازی در استان کمک شایانی می‌کند.

طباطبایی با تاکید بر اهمیت حمایت از بازی‌سازان داخلی، اظهار داشت: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه مجوز و حمایت‌های مالی و معنوی، از توسعه این صنعت در کشور حمایت می‌کند.

وی در پایان گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب و استعداد‌های جوان در استان، امیدواریم مشهد به یکی از قطب‌های اصلی بازی‌سازی در کشور تبدیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->