قیمت کارخانه محصولات ایران خودرو در تیرماه ۱۴۰۳ مشخص شد+ جدول با ۱۵ درصد صرفه‌جویی در مصرف برق، تابستان امسال قطعی برق نداریم قیمت جدیدترین موبایل‌های سامسونگ و شیائومی در بازار چقدر است؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) وام نهضت ملی مسکن ۸۰۰ میلیون تومان شد آخرین وعده‌های بورسی نامزد‌ها چه بود؟ شناسایی شبکه توزیع خارج از شبکه نوار تست قند خون در مشهد جهش بورس در آخرین روز کاری قبل از انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۶ تیر ۱۴۰۳) طلا و سکه امروز در مشهد چقدر قیمت خورد؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، ارز و رمزارز‌ (۶ تیر ۱۴۰۳) | حباب سکه باد کرد قیمت امروز خودرو‌های خارجی (۶ تیر ۱۴۰۳) | تویوتا کرولا ۲ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان شد قیمت خودرو‌های داخلی افزایش یافت | رانا پلاس ۶۱۵ میلیون تومان (۶ تیر ۱۴۰۳) تعیین نرخ رشد اجاره‌بها در هجدهمین جلسه شورای‌ عالی مسکن درخواست از دولت برای ترمیم احکام حقوقی کارمندان چرا فروش طلای دست‌دوم ممنوع شد؟ | فرصت یک‌ماهه به فروشندگان طلای دست‌دوم برای تغییر رسته شغلی برای اصلاحات اقتصادی از کجا باید شروع کرد؟ دومین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ به بازار سهام می‌آید | چقدر نقدینگی لازم است؟ میوه و صیفی‌جات در بازار امروز مشهد چند؟ (۶ تیر ۱۴۰۳) | آلو سیاه و زرد ۲۵ هزار تومان فناوری‌های دانش‌بنیان کشاورزی راهی به مزارع ندارند افزایش مشتریان سپرده‌های بلندمدت بانکی روند کاهشی قیمت برخی از کالاهای اساسی (۵ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات وضعیت واریز سود مرحله سوم سهام عدالت چه زمانی مشخص می‌شود؟ ثبت معاملات در سامانه املاک و مستغلات الزامی شد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیا الان وقت خرید طلاست یا بعد از انتخابات؟ فروش طلای دست دوم به‌صورت رسمی ممنوع شد
سرخط خبرها
گزارش شهرآرا از بازرسی طرح نظارتی ضیافت ۹۹ تعزیرات حکومتی در برخی فروشگاه‌های شهر

بازار مشهد زیر ذره بین بازرسان

  • کد خبر: ۲۴۷۱۱
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳
بازار مشهد زیر ذره بین بازرسان
تکتم جاوید/شهرآرانیوز - یکی از ویژگی‌های مناسبت‌ها و ایام مختلف سال این استمروری بر تاریخ مهاجرت افغانستانی‌ها به مشهد از دوره قاجار تاکنون که به دلیل نیاز سبدغذایی خانواده برخی مواد خوراکی با استقبال بیشتر مواجه می‌شوند و همین امر عاملی برای افزایش قیمت یا کمبود آن محصول در بازار است. ماه رمضان هم یکی از آن مناسبت‌هاست که هرسال تقاضا برای خرید و مصرف برخی اقلام در آن افزایش پیدا می‌کند و بر همین اساس طرح‌های نظارتی ویژه‌ای برای تأمین کالا در این ماه اجرا می‌شود تا نسبت عرضه و تقاضا را در بازار مصرف کنترل کند. طرح ضیافت هرسال چندروزی پیش از آغاز ماه رمضان اجرا شده و تیم‌های بازرسی با گشت‌های مداوم بازار را تحت کنترل می‌گیرند. امسال نیز این طرح به گفته رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی از ۳۱ فروردین‌ماه آغاز شده است. روز گذشته با یکی از مأموریت‌های این گروه از فروشگاه‌های بزرگ موادغذایی در شهر همراه بودیم.

افزایش قیمت در حبوبات
مدیر فروشگاه خانمی است که درباره قیمت و اجناس موجود در فروشگاه توضیح داد. وی گفت: قیمت مرغ در فروشگاه روزانه اعلام و عرضه می‌شود و امروز ۱۱ هزار تومان است. برنج پاکستانی نداریم و در بخش حبوبات هم افزایش قیمت داشتیم، اما همچنان حبوبات را با قیمت قبل عرضه می‌کنیم و حبوبات با قیمت جدید عرضه نشده است. همچنین روغن ۳ تا ۴ درصد افزایش قیمت داشته است.
پس از بررسی بازرسان تیم همراه مشخص می‌شود که نرخ روز مرغ همان است و افزایش قیمت حبوبات هم درست است. به گفته وی این فروشگاه تنها شعبه فروش اینترنتی موادغذایی در مشهد است، به همین دلیل کمی خلوت‌تر از روز‌های عادی است.

عرضه شکر دولتی
در فروشگاه دیگر هم قیمت موادغذایی ماه رمضان یعنی خرما، شکر، حبوبات و مرغ کنترل می‌شود.  قیمت شکر دولتی ۴۷۰۰ تومان است که ۵۰۰ کیلو به واحد‌های صنفی و یک تن به فروشگاه بزرگ ارائه می‌شود.
بازرسان طرح  قیمت جعبه‌های خرما را کنترل می‌کنند که با قیمت مصوب تفاوت دارد و فاکتور‌های فروش را بررسی می‌کنند، اما به این دلیل که شرکت از تهران و به شکل سراسری قیمت‌گذاری می‌شود فروشگاه‌های استان بر نرخ‌گذاری تأثیری ندارند.  
این فروشگاه هم برنج ندارد و درباره افزایش قیمت یک برند تن ماهی صحبت می‌کنند. برای فروش شکر دولتی از مشتری‌ها شماره تلفن می‌گیرند و سهمیه می‌دهند.
تیم بازرسی گشت سیار در مرحله بعد به فروشگاه «شهرما» سر می‌زند و تمام مراحل سرکشی و کنترل قیمت‌ها انجام می‌گیرد. براساس قیمت‌گذاری روی محصولات، نرخ‌ها صحیح است و مشکلی دیده نمی‌شود.

تشکیل ۲۰۰ پرونده از ابتدای طرح ماه رمضان
در حاشیه بازرسی از فروشگاه‌ها، رئیس شعبه سیار اداره کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی به شهرآرا گفت: طرح نظارتی ضیافت ۹۹ تعزیرات حکومتی از ۳۱ فرودین‌ماه آغاز شد و براساس دستورالعمل سازمانی و کشوری در ۳ مرحله در حال انجام است. حدود ۲۰۰ پرونده از ابتدای شروع این طرح تشکیل شده است و بازرسی‌ها ادامه دارد.
قاضی امید جلیلی افزود: اقلامی همچون خرما، شکر، قند، حبوبات و کالا‌های دیگر در طرح رمضان قرار دارد. باتوجه به اینکه بازار این روز‌ها کشش چندانی ندارد و خرید‌ها کمتر شده است، افزایش قیمت‌ها نسبت به سال‌های گذشته چندان زیاد نیست و بازار آرامی داریم.  
وی اضافه‌کرد: مرحله اول بازرسی تعزیرات حکومتی درخصوص کالا‌های سلامت‌محور است که در بازرسی‌های قبلی در بحث ماسک، موادضدعفونی‌کننده و الکل در داروخانه‌ها و دیگر مراکز  عرضه‌کننده ورود پیدا کردیم. موضوع دیگر ماه رمضان است که از ۳۱ فروردین با همکاری اتاق اصناف و سازمان صنعت و معدن به این بخش هم وارد شدیم. رئیس شعبه سیار تعزیرات حکومتی خراسان رضوی تأکید کرد: بخش سوم در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی است که امروز در معیت فرماندار و رئیس اتاق اصناف به مراکز سرزدیم و تاپایان برطرف شدن بیماری کرونا و همچنین ماه رمضان به اجرای این طرح‌ها ادامه خواهیم داد. جلیلی گفت: شهروندان می‌تواند هرگونه شکایت و گزارش خود را به سامانه اینترنتی ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند و در اسرع وقت به موضوع رسیدگی و نتیجه اعلام خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->