پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | بازار طلا با اهرم دلار سقوط کرد پیش‌بینی بورس فردا دوشنبه (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | شارژ خبری بازار سرمایه در میان ناامیدی سهامداران سکه تمام چند گرم است؟ ایران خودرو با سمند هم خداحافظی کرد تعطیلی ۴۰۰ معدن شن و ماسه در خراسان رضوی دلایل اعتراض خریداران پژو پارس ایران خودرو چه بود؟ آیا ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه دارد؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای افزایش حق مسکن ۱۴۰۳ کارگران چه بود؟ | معاون وزیر کار مُنکر شد اخبار فروش حواله خوردو جانبازان تکذیب شد قیمت توافقی با دلار ترجیحی | کالا‌ها با دلار چند تومانی وارد می‌شوند؟ یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند
سرخط خبرها

خراسان رضوی رنگ مس می‌گیرد/ ۷۶۰۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری خارجی/ از نظارت تا تنظیم بازار ماه رمضان

  • کد خبر: ۲۴۷۷۶
  • ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
خراسان رضوی رنگ مس می‌گیرد/ ۷۶۰۰ میلیارد تومان، سرمایه گذاری خارجی/ از نظارت تا تنظیم بازار ماه رمضان
رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی گفت: فعالیتهای میدانی و اکتشافی در حوزه اکتشاف و استخراج مس در پهنه وسیعی از جنوب استان به زودی آغاز خواهد شد.
نجمه سرباز- محمدرضا مس‌فروش، در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز از آغاز فعالیت اکتشافی معادن جنوب این استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پهنه این معدن بزرگ و به وسعت حدود ۲۰ هزار کیلومتر مربع است.
وی با اشاره به واگذاری تدریجی ۳۵۰ معدن و محدوده اکتشافی به بخش خصوصی اظهارکرد: این معادن در اطراف روستا‌ها و آبادی‌ها و شهر‌ها قرار دارند. با فعالیت بخش خصوصی در بخش معدن به طور قطع اتفاق بسیار ارزشمندی در استان رخ خواهد داد.
به گفته وی تمام این معادن آماده واگذاری از طریق مزایده و قانون محاسبات عمومی کشور است تا با واگذاری هر چه سریعتر آن‌ها به بخش خصوصی، علاوه بر ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه، ثروت ملی زیادی نیز ایجاد شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه، سال‌هاست تحقیقات و اطلاعات اکتشافی پایه نشان داده، خراسان‌رضوی مستعد کانی‌سازی مس است و با ادامه فعالیت‌های اکتشافی می‌توان این استان را به‌عنوان یکی از مناطق مس‌خیز کشور شناخت، گفت: با این حال به دنبال عملیاتی کردن پهنه‌های خراسان‌رضوی هستیم تا بعد ازاینکه اقدامات لازم از سوی دولت انجام شد و پهنه‌ها به ذخایر خود رسیدند، به بخش خصوص واگذار شوند.
مس‌فروش ادامه داد: پهنه بسیار ارزشمند مس در جنوب خراسان‌رضوی کشف، و بر همین اساس تفاهم نامه‌ای بین شرکت ملی صنایع مس ایران و استاندار خراسان‌رضوی و سازمان صمت استان امضا شده و مقدمات کار در سال ۹۸ انجام شده است، اکنون نیز مراحل موافقت و فرایند اداری آن طی شده است و برآرود می‌کنیم در ماه مبارک رمضان، آغاز عملیات میدانی برای اکتشاف شکل بگیرد.
به گفته وی، ارزش این پهنه از ابتدا تا انتها بر اساس تلقی و برآورد کارشناسان که ممکن است بیشتر هم باشد، اکنون ۲۵۰۰ میلیارد تومان است. البته، به طور قطع سرمایه‌گذاری در این عرصه در یکسال به نتیجه نخواهد رسید، اما در سال‌های بعد باید این تلاش شکل بگیرد تا به تولید مس کاتد برسیم.
رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌رضوی با بیان اینکه شبیه این پهنه در خواف و سنگان در حوزه سنگ آهن وجود داشته، اظهارکرد:، اما این ماده معدنی مس است که تاکنون مس با این سایز و حجم عملیات و سرمایه گذاری شکل نگرفته است. نتیجه این اکتشافات به شرکت‌های صلاحیت‌دار و با اصالت خراسانی واگذار خواهد شد.

۷۶۰۰ میلیارد، سرمایه گذاری خارجی
وی در ادامه با ارائه گزارشی در خصوص عملکرد سازمان صمت خراسان‌رضوی در حوزه سرمایه‌گذاری، حجم عملیات مربوط به سرمایه گذاری را در این استان ۷۶۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: توانستیم با مدیریت صحیح، موانع مربوط به اشتغال را در حوزه اصناف و هم در حوزه واحد‌های صنعتی و معدنی کاهش دهیم.
وی از رتبه اول خراسان‌رضوی در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی در کشور خبر داد و افزود: در بخش صدور پروانه‌های تحقیق و توسعه و پروانه‌های خدمات فنی و مهندسی اقدامات خوبی صورت گرفت که نشان داد تمام این موارد به صورت متوازن و هماهنگ در کنار هم پیش می‌رود.
مس فروش با اشاره به اینکه در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز خراسان‌رضوی توانست بعد از تهران، رنکینگ بالایی را به خود اختصاص دهد، افزود: این در حالیست که در خراسان‌رضوی کمتر از ۶ هزار واحد صنعتی وجود دارد و در تهران تعداد واحد‌های صنعتی به ۲۳ هزار واحد می‌رسد.
وی گفت: با کمک استانداری خراسان رضوی و دیگر دستگاه‌های مرتبط با مسائل اقتصادی و تشکل‌های دولتی و نهاد‌های تخصصی، همفکری مربوطه به منظور انجام امور اقتصادی انجام شد و امیداریم در سال جدید بتوانیم اقدامات را در راستا و با رویکرد جهش تولید انجام دهیم. علاوه بر این پیگیر طرح‌های اقتصاد مقاومتی هستیم و طرح‌های جدید نیز با رویکرد تامین نیاز وارداتی در دست اقدام است که ۴۵ طرح را آماده کردیم و منتظریم تا در اختیار سرمایه گذار قرار دهیم.

از نظارت تا تنظیم بازار
مس‌فروش در ادامه با بیان اینکه در حوزه بازرگانی این سازمان متولی تامین و توزیع و نظارت بر بازار برای تامین کالا‌های اساسی است، ادامه‌داد: علاوه بر نیاز‌ها و اقلام اساسی، شهروندان بر توزیع ۵۰ قلم کالا نیز نظارت و توجه ویژه‌ای داریم؛ در برهه‌ای از زمان برخی کالا‌ها به شدت مورد نیاز مردم است، مثل مواد ضدعفونی، ژل، دستکش و ماسک، الکل، گان پزشکی، دستگاه ونتیلاتور و اکسیژن ساز بیمارستانها. این اقلام تا قبل از کرونا مصرف زیادی نداشت، اما در دوران کرونا این نیاز به شدت احساس شد و صنایع استان نیز در کنار کادر درمانی تمام این تجهیزات را تهیه کردیم تا مبادا مشکلی پیش بیاید.
وی در ادامه از تهیه و تدارک و تامین تامین اقلام اساسی ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان‌رضوی خبر داد و گفت: بر همین اساس، بیش از ۴۰۰۰ تن برنج، ۳۵۰۰ تن شکر بسته بندی، ۱۳۱۳ تن مرغ منجمد در کنار عرضه مرغ گرم و ۱۲۰۰ تن گوشت منجمد در کنار عرضه گوشت گرم و ۴۰۰۰ تن روغن خوراکی با قیمت برچسب به این استان اختصاص یافت.
به گفته وی، توزیع بسته‌های معیشتی که بخشی از سهمیه ماه رمضان و بخشی از سهمیه عادی بوده در اختیار سپاه، شهرداری، کمیته امداد و آستان‌قدر قرار گرفته است و بر همین اساس، ۳۰۰ هزار بسته معیشتی در قالب ۱۵۰۰ تن برنج و ۱۵۰۰ تن شکر تحویل این نهاد‌ها شد تا به تدریج در آستانه ماه مبارک توزیع شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->