سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟
سرخط خبرها

آغاز پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت/ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان

  • کد خبر: ۲۴۷۲۴
  • ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
آغاز پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از هفته سوم اردیبهشت/ به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان
معاون اشتغال وزیر کار از آغاز پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کار‌ها و بنگاه‌های آسیب‌دیده کرونا از هفته سوم اردیبهشت خبر داد و گفت: کارفرمایان متقاضی تسهیلات باید درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، عیسی منصوری در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری اظهار کرد: با توجه به آنکه سیستم هم اکنون درگیر بحث وام‌های یک میلیون تومانی است، در تراکنش‌ها و دریافت و پرداخت‌های سیتسم بانکی با وقفه کوتاهی روبه‌رو خواهیم شد، از این رو از هفته سوم اردیبهشت ماه این تسهیلات پرداخت خواهد شد.
وی ادامه داد: تسهیلات پرداختی با نرخ سود ۱۲ درصد خواهد بود و ۱۱ رسته کسب و کار و صنوف خدماتی از جمله صنعت پوشاک، مبلمان و کیف و کفش را شامل می‌شود. این تسهیلات برای بنگاه‌های یک نفره ۱۲ میلیون تومان است که شامل ۵۰ درصد هزینه دستمزد و ۵۰ درصد هزینه سرمایه در گردش بنگاه است و برای بنگاه‌هایی که با الزام دولت تعطیل شده‌اند به ازای هر کارگر ۱۶ میلیون تومان است تا نیرو‌های خود را حفظ کنند.
منصوری افزود: همچنین وام‌های زیر ۱۲ میلیون تومان با سفته، وام ۱۲میلیون تا ۴۸ میلیون تومان با سفته و ضامن، وام ۵۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی دو ضامن، وام تا ۱۸۰ میلیون تومان ۳ ضامن و بالاتر از این رقم مطابق روال عادی بانک‌ها طی می‌شود.
وی گفت: بر اساس داده‌های دقیقی که به دست آمده یک میلیون و اندی بنگاه در کشور مشمول دریافت این این تسهیلات می‌شوند و اطلاع داریم که چه کارفرمایی با چه کد ملی و آدرسی انتخاب شده‌اند.
معاون اشتغال وزیر کار به جزییات فرایند پرداخت وام اشاره کرد و گفت: بانک‌های عامل مشخص شده‌اند که بخش قابل توجهی از بانک‌های کشور را شامل می‌شوند. کارفرمایانی که تمایل داشته باشند از این تسهیلات استفاده کنند باید در سامانه کارا ثبت نام کنند. ما در سامانه کارا در کنار دو بخش اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر، بخش جدیدی به نام تسهیلات دوره کرونا تعریف کرده ایم که در فاز اول بر اساس داده‌هایی که در اختیار داریم به این نوع از کارفرمایان پیامک می‌دهیم و در صورت تأیید، متقاضیان و کارفرمایان مراحل ثبت نام خود را در سامانه کارا طی می‌کنند و چنانچه مشکلی نباشد، اطلاعات به بانک عامل ارسال و پرداخت صورت می‌گیرد.
منصوری با بیان اینکه افرادی که پیامک دریافت کنمد به سیستم بانکی معرفی خواهند شد، تاکید کرد: از هفته سوم اردیبهشت همه کارفرمایانی که از ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و کسب و کارشان تعطیل شده یا کاهش فعالیت داشته‌اند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار درباره تکلیف متقاضیانی که پیامک را دریافت نکرده‌اند هم گفت: برای آن‌ها امکان مراوده متقابل فراهم شده تا اعلام کنند که با وجود مشمول بودن، پیامکی به دستشان نرسیده است که در فاز بعد سامانه مجدد باز می‌شود تا ثبت‌نام کنند.
وی درباره نحوه بازپرداخت تسهیلات توضیح داد: تا مهر ماه دوره تنفس اعلام شده و پس از آن به مدت ۲۴ ماه فرصت بازپرداخت تسهیلات داده می‌شود. البته تلاش شده زمان طولانی تری برای حفظ نیروی کار درنظر گرفته شود تا کارفرما بتواند تا پایان سال بیمه نیروی کار را پرداخت کند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار در بخش دیگری از اظهارات خود، هدف دولت در اعطای تسهیلات به بنگاه‌های آسیب دیده از کرونا را حفظ بنگاه‌ها و نیرو‌های شاغل در آن‌ها عنوان کرد و گفت: در بسیاری از کشور‌ها که به نوعی از کرونا آسیب دیده اند برنامه‌های حمایتی با هدف حفظ بنگاه بوده است منتها در این برنامه، تعداد شاغلان را مبنا قرار دادیم و شرط حفظ کارگران را مطرح کرده‌ایم به این دلیل که آمار دقیقی از گردش مالی بنگاه‌ها نداریم.
منصوری درعین حال از تمهیدات پیش‌بینی شده برای حمایت از معیشت دستفروشان، کارگران ساختمانی، مهدکودک‌ها و مراکز آموزشی خبر داد و گفت: برای این گروه تمهیداتی در نظر گرفته شده که جزییات آن به محض نهایی شدن اعلام می‌شود، ولی در صورتی که فرد فعالیتی که به آن اشتغال دارد ثبت کرده باشد مورد شناسایی و حمایت واقع می‌شود و چنانچه عنوان شغلی در جایی ثبت نشده باشد دولت نمی‌تواند به آن‌ها بپردازد.
معاون اشتغال وزیر کار در خصوص حمایت از دارندگان چک‌های برگشتی نیز گفت: برای این دسته افراد، امهال سه ماه در فاز اول اعلام شده و بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ کرده است. در مورد این تسهیلات ستاد مقابله با کرونا به بانک مرکزی تکلیف کرده که چک برگشتی و بدهی مالیاتی را برای این دوره مشخص کنار بگذاریم.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->