بدهی هزار میلیارد تومانی شرکت‌های بیمه‌ای به داروخانه‌های خراسان رضوی ۱۱ کاروان زائران پیاده در جاده‌های خراسان رضوی به سمت مشهد مقدس حرکت کردند (۵ شهریور ۱۴۰۳) مبارزه مرگبار دختر و پسر رزمی‌کار در قفس توری در مشهد + عکس حوادث جاده‌ای خراسان رضوی در اربعین سال جاری ۲۵ کشته و مصدوم بر جای گذاشت ممنوعیت خدمت اضافه معلمان با رای دیوان عدالت اداری انجام بیش‌از هزار مأموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در روز اربعین ۱۴۰۳ انتقال ۳۴ زائر فوت‌شده اربعین ۱۴۰۳ از عراق به ایران مرزبانی: در ایام اربعین هیچ تهدیدی در مرز‌ها نداشتیم نگاهی به رفتارهای سمی در محیط کار | لطفا آشغال نریزید! درخواست آنلاین یک میلیون و ۲۰۰ هزار گذرنامه زیارتی برای اربعین ۱۴۰۳ مار‌های خوش خط و خال | درباره رفتارهای سمی برخی افراد در محیط کار که سازمان را آلوده می‌کند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (دوشنبه، ۵ شهریور ۱۴۰۳) | آغاز روند کاهش دما از چهارشنبه مراکز دیالیز اطراف حرم امام‌رضا(ع) آماده خدمت‌رسانی به زائران در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ پاداش پایان خدمت و کسورات رتبه‌بندی معلمان بازنشسته به زودی پرداخت می‌شود عدم مدیریت دیابت و مشکلات سر راه آن غربالگری «آبله میمونی» در مرز‌های خراسان‌رضوی در حال اجرا است بیش از ۵۰ میلیون تردد خودرویی در مرز‌های اربعین ثبت شد رتبه اول کمیته امداد خراسان‌رضوی در کشور در جذب سپرده‌گذاری قرض‌الحسنه طی سال ۱۴۰۲ ۴۵۰ هزار زائر ایرانی هنوز در عراق هستند (۵ شهریور ۱۴۰۳) اجرای طرح مهارت‌آموزی برای حدود ۳ هزار مددجوی کمیته امداد خراسان رضوی
سرخط خبرها

کشف جسد توسط کشاورزان در روستای گوجگی مشهد

  • کد خبر: ۲۴۷۲۵۳
  • ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱
کشف جسد توسط کشاورزان در روستای گوجگی مشهد
این جسد توسط یک تیم از آتش نشانی مجهز به تجهیزات لازم، از عمق زمین بیرون آورده شد.

جلائیان | شهرآرانیوز؛ چند هفته‌ای بود که کشاورزان روستای گوجگی در حاشیه جاده مشهد به کلات، کار برداشت گندم‌های دیمی خود را از مراتع اطراف روستا آغاز کرده بودند. در تمام این روز‌ها اهالی روستای گوجگی مشغول برداشت خوشه‌های طلایی گندم بودند و همه‌چیز برای آن‌ها عادی بود تا اینکه روز شنبه، با شیاری برخورد کردند که بوی نامطبوعی را به محیط منتقل می‌کرد.

در ابتدا اهالی روستای گوجگی با این تصور که این بوی نامطبوع مربوط به لاشه یک حیوان است به آن توجه نکردند، اما پس از نزدیک شدن به یک پرتگاه وقتی شدت این بو در محیط به یک باره بیشتر شد، درباره منشأ آن دچار تردید شدند. کشاورزان با دنبال کردن این بوی ناخوشایند به لبه یک شیار رسیدند.

آن‌ها با نگاه به داخل شیار متوجه یک پلاستیک سیاه شدند که سرمنشأ این بوی ناخوشایند بود. پلاستیکی که چند جوان برای اطلاع از محتویاتش، اندکی داخل شیار شدند و درنهایت با کمک تابش نور خورشید توانستند از فاصله‌ای در حدود دو متر، بفهمند داخل پلاستیک یک جسد است.

کشاورزان دیگر همه دست از کار کشیدند و با حضور در پاسگاه انتظامی روستای گوجگی، همه ماجرا را برای پلیس بازگو کردند. لحظاتی بعد مأموران این پاسگاه به همراه چند تن از این افراد به محل مورد نظر رفتند و پس از مشاهده پلاستیک و جنازه‌ای که در آن بود، بلافاصله بازپرس ویژه قتل، قاضی صادق صفری را در جریان کشف جسد گذاشتند.

با حضور بازپرس در روستای گوجگی، کشاورزانی که جسد را در حاشیه اراضی کشاورزی کشف کرده بودند و مأموران پاسگاه این روستا، گروه را به سوی محل مدنظر هدایت کردند. با توجه به اینکه پیمودن بخشی از مسیر به دلیل بیابانی بودن منطقه و مزارع کشاورزی با خودرو ممکن نبود، گروه درنهایت با پای پیاده خود را به محل کشف جسد رساندند.

مصائب بیرون‌آوردن جسد از عمق شیار

مکانی که کشاورزان، مقام قضایی را به آنجا هدایت می‌کردند شیاری بود که بیش از دو متر عمق و عرض کمی داشت. ویژگی‌هایی که شاید بتوان حدس زد فرد یا افرادی که جسد را به اینجا منتقل کرده بودند به آن توجه کرده بودند. در هر صورت پایین‌رفتن از شیار و رسیدن به جسد کار دشواری بود، چه برسد به بالا‌آوردن آن که غیرممکن بود. با توجه به این شرایط پیچیده، کار بیرون‌آوردن جسد از داخل شیار به آتش نشانی مشهد سپرده شد. 

به دنبال فراخواندن امدادگران به این مکان، حدود ساعت ۱۲ ظهر یک تیم از آتش نشانی مجهز به تجهیزات لازم برای رفتن به عمق زمین و بیرون‌آوردن جسد به محل مورد نظر رسیدند. آتش نشانان با بستن ماسک اکسیژن به صورت‌های خود وارد شیار شدند و با رعایت تمامی نکات و توصیه‌های مقام قضایی درباره حفظ شرایط جسدی که داخل پلاستیک سیاه قرار داشت، جسد را به سطح زمین منتقل کردند.

جسد مردی چهل‌ساله

پس از انتقال جسد به سطح زمین، کارشناسان پزشکی قانونی تلاش خود را برای کشف هویت و علت مرگ مقتول در همان شرایط آغاز کردند، اما با توجه به اینکه چند روز از رهاشدن جسد در داخل این شیار گذشته بود، تنها اطلاعاتی که کارشناسان پزشکی قانونی در بررسی اولیه خود به دست آوردند، این بود که جسد کشف شده متعلق به یک مرد میان سال در حدود چهل سال است. 

علاوه بر این لباس‌هایی که فرد کشته‌شده به تن داشت، فرضیه کارتن‌خواب یا معتاد متجاهربودن مقتول را برای قاضی ویژه قتل منتفی می‌کرد. در نهایت با دستور این مقام قضایی، بررسی‌های اولیه در محل به اتمام رسید. با دستور بازپرس ویژه قتل، جسد کشف‌شده به سردخانه پزشکی قانونی منتقل شد تا پس از آنکه به حالت انجماد درآید، کارشناسان پزشکی قانونی بتوانند با بررسی بیشتر علت مرگ و به‌قتل رسیدن او را مشخص کنند. تحقیقات قضایی در این پرونده جنایی تا رسیدن به نتایج نهایی و شناسایی قاتل یا قاتلان احتمالی و روشن شدن انگیزه این قتل ادامه دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->