پیش‌بینی ۳۰ میلیون تشرف به حرم امام‌رضا(ع) برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم تأمین ۹۵ هزار ظرفیت اقامت شبانه در مسیر‌های منتهی به مشهد برای زائران پیاده دهه آخر صفر ۱۴۰۳ عطر گلاب دست‌های مادربزرگ بود چشمه‌ای که دریا شد | یادی از آیت الله العظمی سید شهاب الدین مرعشی نجفی، فقیه وارسته و عالم شیعه زینت ارادت بر ضریح دوست | درباره هدایایی که بر در و دیوار بارگاه مطهر رضوی نصب شده است دوست و دشمن؛ مقهور علم و تدبیر رضوی با سکوت در قلب‌ها نفوذ کنیم | بازخوانی آموزه‌های رضوی در چهارشنبه امام‌رضایی همه راه‌ها به مشهد ختم می‌شود ویدئو| خادمان امام رضا(ع) میزبان زائران پیاده در تپه سلام تشرف معلولان آسایشگاه فیاض‌بخش به حرم مطهر رضوی (۶ شهریور ۱۴۰۳) سیزدهمین دوره جایزه ادبی «یوسف»، ویژه دفاع‌ مقدس آغاز به کار کرد تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه‌ای بین‌المللی امام‌رضا (ع) راه‌اندازی موکب‌ دانش‌آموزی مدارس امام‌رضا(ع) در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ اعمال و ادعیه دهه آخر صفر چیست؟ آماده‌سازی مواکب جاده‌های منتهی به مشهد برای زائران پیاده امام‌رضا(ع) در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ + ویدئو بیش از ۴۵۰۰ نیروی امدادگر در طرح «هم‌سفران خورشید» آماده خدمت رسانی به زائران امام رضا (ع) ۲۶۴ هزار نفر از خراسان رضوی در پیاده‌روی اربعین شرکت کردند مراسم تشییع و تدفین شهید علی رفیعی در حرم امام‌رضا(ع) برگزار خواهد شد (۶ شهریور ۱۴۰۳) ویدئو| فرماندار مشهد: برای خدمت‌رسانی به بیش از ۱۰ میلیون زائر در دهه آخر صفر آماده‌ایم اولین نمایشگاه تخصصی و تجاری فرش در حرم مطهر رضوی برپا می‌شود
سرخط خبرها

پیش‌بینی ۳۰ میلیون تشرف به حرم امام‌رضا(ع) برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم

  • کد خبر: ۲۴۷۸۴۴
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
پیش‌بینی ۳۰ میلیون تشرف به حرم امام‌رضا(ع) برای دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم
قائم‌مقام تولیت آستان قدس‌رضوی از پیش‌بینی حداقل ۳۰ میلیون تشرف به حرم‌ مطهر رضوی در دهه پایانی صفر خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، مصطفی فیضی ظهر امروز (چهارشنبه، ۷ شهریور ۱۴۰۳)، در نشست خبری تشریح برنامه‌ها و خدمات آستان قدس رضوی در دهه پایانی صفر اظهار کرد: امسال اقدامات ویژه‌ای در حوزه حمل‌ونقل و اسکان و آمادگی‌های دیگر مشهد برای میزبانی از زائران پیش‌بینی شده و برای هر حوزه، ستاد‌های ویژه‌ای ایجاد شده است.

قائم‌مقام تولیت آستان‌ قدس‌ رضوی بخش مغفول‌مانده خدمات را «اطلاع‌رسانی» دانست و این مهم را «پلی میان زائران و خادمان» عنوان کرد.

وی در ادامه، به بیان خلاصه‌گزارش بخش‌های مختلف آستان قدس در دهه پایانی صفر ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: بیشترین و بزرگ‌ترین حوزه خدمت ما ذیل مدیریت عالی حرم در بخش‌های تبلیغات، اماکن، خدمات و عمران، آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی دارند.

فیضی با بیان اینکه در دهه پایانی صفر و به‌ویژه از ۹ شهریور ماه، فعالیت‌های گسترده مذهبی، دینی و فرهنگی در حرم مطهر شروع می‌شود، به بخش‌های مهم خدمات معاونت تبلیغات آستان قدس اشاره کرد و افزود: هر شب در رواق امام‌خمینی(ره)، برنامه‌های عزاداری بعد از نماز مغرب‌وعشا برگزار می‌شود. همچنین «حسینیه حرم» امسال هم با تقویت و توجه به رویکرد‌های جدید حضور هیئات از نقاط مختلف کشور، فعال خواهد بود.

قائم‌مقام آستان قدس رضوی ادامه داد: شب ۲۸ صفر مصادف با رحلت پیامبر(ص) و شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع) با تأکید تولیت معزز، اجتماع بزرگ «قرآنیان» در صحن جامع رضوی را خواهیم داشت که با حضور قاریان مشهد و کشور و حجت‌الاسلام‌والمسلمین قرائتی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه، دومین ویژه‌برنامه معاونت تبلیغات را خطبه‌خوانی خدام در شب شهادت امام‌رضا(ع) عنوان کرد و گفت: برنامه بعدی شام غریبان حضرت است که در چهارشنبه‌شب، خدمه بارگاه برای عرض ارادت در صحن انقلاب و در کنار پنجره فولاد، گرد هم می‌آیند.

فیضی افزود: با تأکید تولیت آستان قدس رضوی، امسال با توجه ویژه‌ به نام امام‌حسن(ع)، در صحن امام‌حسن‌مجتبی(ع) ویژه‌برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از توجه ویژه به کتاب «عیون‌اخبارالرضا(ع)» به‌ویژه در دهه پایانی صفر خبر داد و گفت: برای کودکان و نوجوانان حسینیه کودک و رواق‌های نوجوان و جوان برنامه‌های فرهنگی و مذهبی متنوعی پیش‌بینی شده است. روز دوشنبه نیز هیئت «ابن‌الرضا(ع)» که مختص نوجوانانی است که در حرم و هیئات مذهبی هستند، در حرم مطهر به اجرای برنامه می‌پردازند.

وی اوج فعالیت‌ها و برنامه‌های آستان قدس در روز‌های پایانی صفر را تکریم هیئات مذهبی و حضور هیئات در دو روز پایانی صفر در حرم مطهر رضوی دانست.

فیضی در بخش دیگری از این نشست، به اقدامات معاونت اماکن آستان قدس رضوی جهت رفاه حال زائران اشاره کرد و گفت: برای اقامت و اسکان موقت زائران در ایام آخر صفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده و خدمات‌رسانی به زائرانی که نیازمند خدمت ویژه مانند ویلچر و زائربر هستند، تقویت شده است.

وی گفت: در سال‌های اخیر، خدمات مواکب در اطراف حرم با انضباط خوبی افزایش پیدا کرده است و زائران امسال هم از خدمات ۱۵۰ موکب خدمات‌رسان بهره‌مند می‌شوند.

فیضی افزود: توزیع نذورات و خدمات فرهنگی، بهداشتی و ایمنی پیش‌بینی شده که توسط مواکب خدمت‌رسان از مشهد، استان‌های دیگر و عراق و افغانستان به زائران حضرت‌رضا(ع) ارائه می‌شود.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از افزایش حجم خدمات چای‌خانه‌های حرم مطهر رضوی خبر داد و گفت: در حوزه فرهنگی مانند همه سال‌ها هیئاتی که وارد مشهد می‌شوند با ثبت‌نام و اعلام ورود، از خدمات بسته‌های فرهنگی آستان بهره‌مند می‌شوند.

فیضی از اختصاص پیاده‌راه آیت‌الله طبسی به مواکب فرهنگی خبر داد و گفت: با همت و همکاری خوبی که همه دستگاه‌های خدمت‌رسان دارند، حال‌وهوای پنج روز آخر صفر ۱۴۰۳، حال‌وهوای امام‌رضایی خواهد شد.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در روز‌های پایانی صفر حداقل دو هزار هیئت وارد مشهد و حرم امام‌رضا(ع) خواهند شد، تعداد تشرف به حرم مطهر رضوی را در دهه پایانی صفر حداقل ۳۰ میلیون پیش‌بینی کرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت توزیع غذای متبرک رضوی در دهه پایانی صفر دو برابر می‌شود، گفت: ستاد ویژه دهه آخر صفر را داخل حرم مطهر ایجاد کردیم و امیدواریم بتوانیم دِین خود را نسبت به عشق و ارادت زائران ادا کنیم.

فیضی به زائران توصیه کرد: از تردد با خودرو در خیابان‌های اطراف حرم مطهر رضوی خودداری کنند.

قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی از رایزنی‌های انجام‌شده برای افزایش ظرفیت خدمات حوزه ارتباطات و تلفن همراه در ایام پایانی صفر داخل حرم مطهر رضوی نیز خبر داد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران در خصوص خدمات آستان قدس رضوی برای اسکان زائران گفت: در سه شب پایانی صفر، برخی رواق‌ها و بخشی از زیرگذرها را برای استراحت زائران در نظر گرفته‌ایم. همچنین در خارج از حرم مطهر رضوی نیز برخی اماکن مانند ورزشگاه امام‌رضا(ع) برای اسکان زائران پیش‌بینی شده‌اند و در مجموع، هر شب برای ۱۸۰ هزار نفر اسکان موقت در خارج از حرم مطهر رضوی در نظر گرفته‌ایم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->