کنگره بین‌المللی زراعی ایران ۲۰ شهریور به میزبانی مشهد برگزار می‌شود نظری: در خراسان رضوی ناترازی برق ندارد مدیر بانک سینا منطقه خراسان: در خراسان رضوی، صف وام ازدواج نداریم صادرات گوشت مرغ از مرز ۱۸ هزار تن گذشت معرفی موبایل‌های کمتر از ۱۰ میلیون تومان + جدول قیمت (۷ شهریور ۱۴۰۳) لزوم ممانعت از انتقال برق مازاد تولید خراسان‌رضوی به دیگر نقاط کشور فراخوان متقاضیان گروه پارس با موعد تحویل زمستان ۱۴۰۳ منتشر شد تاریخ و ساعت دقیق قرعه‌کشی ایران خودرو در سال ۱۴۰۳ مشخص شد + جزئیات اختصاص ۳۶ پرواز فوق العاده برای دهه پایانی ماه صفر گرمای بورس در آخرین روز‌های فصل گرم سال | گزارش وضعیت بازار سهام (۷ شهریور ۱۴۰۳) عرضه نامحدود گوشت قرمز و مرغ ویژه دهه آخر صفر ۱۴۰۳ در منطقه ثامن مشهد قیمت طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۷ شهریور ۱۴۰۳) ۶ درصد خودرو‌های سواری درحال‌تردد فرسوده هستند آغاز نظارت تعزیراتی بر بازار سال تحصیلی در خراسان رضوی از ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ خرید مسکن و زمین توسط ایرانیان خارج‌نشین قیمت‌ها را بالا می‌برد ناترازی برق در ایران به اندازه دو کشور همسایه است کاهش ۱ تا ۹۹ میلیون تومانی قیمت خودرو‌های خارجی (۷ شهریور ۱۴۰۳) قیمت گوشت قرمز چند است؟ (۷ شهریور ۱۴۰۳) | سکوت در بازار گوشت قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۷ شهریور ۱۴۰۳) | تارا چند؟ قیمت امروز دلار، طلا، سکه و بیت کوین (۷ شهریور ۱۴۰۳) | نوسان مثبت دلار در کانال ۵۹ هزار تومان دارایی صندوق‌های طلا بیش‌از ۵۰ همت شد (۷ شهریور ۱۴۰۳) وجود بیش‌از ۲ هزار فقره پرونده با موضوع قاچاق کالا، ارز و سوخت در خراسان‌رضوی تعداد میلیونر‌های ارز‌های دیجیتال جهان در طول سال ۲برابر شده است (۷ شهریور ۱۴۰۳) سایه سنگین مسکن بر روی هزینه خانوار بررسی شد سرنوشت نامعلوم تعهدات بودجه سفر‌های استانی رئیس‌جمهور به خراسان‌رضوی در دولت سیزدهم میوه‌های تابستانی امروز چند؟ (۷ شهریور ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

صادرات گوشت مرغ از مرز ۱۸ هزار تن گذشت

  • کد خبر: ۲۴۷۸۵۱
  • ۰۷ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
صادرات گوشت مرغ از مرز ۱۸ هزار تن گذشت
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور گفت: حجم صادرات گوشت مرغ عدد بالایی نیست که قیمت را در بازار داخلی دچار تنش کند.

به گزارش شهرآرانیوز، علی ابراهیمی با اشاره به آمار صادرات گوشت مرغ و اظهار کرد: از اسفند سال گذشته که مجوز صادرات مرغ داده شد به شکل غیر رسمی و پراکنده حدود ۱۸۰۰ تن گوشت مرغ از کشور صادر شد. اما به دلیل حساسیت ایام پایان سال و آغاز ماه مبارک رمضان صادرات در همین تناژ باقی ماند.

وی افزود: در سال جاری که حساسیت‌ها کاهش یافت و تولید نسبت به تقاضا غلبه داشت و از سوی دیگر چون واحدهای مرغداری به لحاظ کاهش قیمت مرغ زنده در حال زیان بودند، با توجه به مکاتباتی که اتحادیه در ابتدا اردیبهشت داشت مجوز صادرات داده شد.

وی ادامه داد: مجوز صادرات ۱۲ هزار تن از سوی اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و ۵ هزار تن توسط انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ داده شد که در مجموع ۱۷ هزار تن گوشت مرغ از کشور به عراق صادر گردید.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با بیان اینکه بازرگانان در صادرات عموماً روی کشور عراق تمرکز داشتند، گفت: این امر به دلیل دسترسی آسان و سخت‌گیری کمتر گمرکات این کشور بود؛ اما این بازار گنجایش مشخصی دارد و نمی‌توان گفت تمام صادر باید محدود به عراق شود. از این رو، حجم صادرات رقم قابل توجهی نبود و ماهانه بین ۳ تا ۴ هزار تن صادرات انجام شد.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر عراق بخشی از گوشت مورد نیازش را در داخل تولید می‌کند و بخشی دیگر از طریق برزیل و ترکیه وارد می‌شود. ما برای اینکه بتوانیم در بازار عراق حضور پیدا کنیم باید در رقابت، بازار سازی می‌کردیم.

وی اظهار کرد: هنگامی که این بازار در تسخیر برزیل و ترکیه است برای جایگزین شدن باید بتوانیم به لحاظ قیمت و کیفیت وارد رقابت شویم. خوشبختانه تلاش‌ها پاسخ داد.

تصمیمات خلق‌الساعه و آسیب آن به صادرات

ابراهیمی در ادامه سخنان خود به آسیب‌های تصمیمات خلق الساعه اشاره کرد و گفت: کشورها هنگامی که با یکدیگر وارد همکاری شده و قرارداد می‌بندند به دنبال استمرار هستند. در این راستا با وزارت جهاد کشاورزی وارد مکاتبه و مذاکره شدیم و درخواست کردیم مجوز صادرات مرغداران طولانی‌تر باشد. با مجوزهای مقطعی و اعمال ممنوعیت‌ها، اطمینان و اعتبار تجار و در نهایت ایران زیر سوال می‌رود. آنها در این قراردادها در تأمین بازار خودش روی قرارداد طرف ایرانی حساب می‌کنند.

وی اظهار کرد: حجم صادرات گوشت مرغ عدد بالایی نیست که قیمت را در بازار داخلی دچار تنش کند زیرا روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور توزیع و مصرف می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور تصریح کرد: در ادامه وزارت جهاد کشاورزی مجوز داد تا ۲۱ هزار تن گوشت مرغ توسط اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی و انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ صادر شود که ماهانه ۷ هزار تن می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه با کشورهای مورد هدف قرارداد بسته شد، گفت: اما همچنان بیشتر حجم صادرات به عراق بوده و بخشی از محصولات هم به ترکمنستان، قطر و عمان صادر می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مسیر جریان ثبات در صادرات افزایش کیفیت را هم پیگیری می‌کنیم تا به شکل رقابت پذیر جلو برویم. به این ترتیب به دنبال سرپا نگه داشتن صنعت پرورش طیور هستیم؛ ضمن اینکه صادرات بر درآمد ارزی کشور می‌افزاید.

وی اظهار کرد: اگر با تصمیمات لحظه‌ای و خلق الساعه خللی در مجوزها ایجاد نشود، می‌توان امیدوار بود در منطقه جز کشورهای مطرح شویم.

آمار صادرات و نگرانی صادرکنندگان

ابراهیمی درباره آمار صادرات ۵ ماهه نخست سال، گفت: مجوز ما تا پایان خرداد ۱۷ هزار تن بود که به این عدد نرسیدیم؛ لذا محدودیت برداشته و مجوز صادرات ۲۱ هزار تن برای ۳ ماه داده شد که تا اواخر مهر ماه اعتبار دارد. اما آمار نشان می‌دهد صادرات تقریباً از ۱۸ هزار تن عبور کرده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به نگرانی صادرکنندگان عنوان کرد: دو امر نگرانی‌هایی را در حوزه صادرات مرغ به وجود آورده است؛ نخست عملکرد مقطعی که منجر به آسیب اعتبار کشور در صادرات می‌شود. دوم، علاقه سایر نهادها به صادرات مرغ است.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیریت چندگانه به صادرات ضربه می‌زند، افزود: پس از اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی به برخی شرکت‌ها مانند صندوق حمایت از توسعه طیور مجوز صادرات داده شد و درخواست ما از وزارت جهاد کشاورزی این است که صادرات این محصول در قالب مدیریت یک تشکل باشد تا بتوان خوب مدیریت، نظارت و برنامه‌ریزی هدفمند کرد.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->