پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (یکشنبه، ١٢ شهریور ١۴٠٣) | حداکثری دمای مشهد در روز شهادت امام رضا (ع) ٣٣ درجه آیا مبلغ یک میلیون تومان متناسب‌سازی حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی واریز می‌شود؟ خدمت عاشقانه و خالصانه نیرو‌های مدیریت شهری مشهد در دهه آخر صفر ۱۴۰۳ + فیلم برای ایجاد یک ارتباط پایدار، این سه معیار را در نظر بگیرید خوراکی‌های سبک و زودهضم بهترین تغذیه در زمان پیاده‌روی زائران پیاده رضوی است بازنشستگان تامین اجتماعی، رایگان به مشهد و قم اعزام می‌شوند + جزئیات شیوع «آبله میمونی» در آفریقا می‌تواند ظرف ۶ ماه پایان یابد سلول‌های خونی مهندسی‌شده با موفقیت بین گونه‌ها انتقال یافت ارائه خدمات رایگان مراقبتی و آزمایشگاهی به مادران باردار زائر در دهه پایانی ماه صفر در مشهد کشف بیش از هزار کیلو موادمخدر و هلاکت دو قاچاقچی مسلح در یزد حمله «گرگ‌های آدمخوار» در هند ۸ کشته و ۲۵ مصدوم برجای گذاشت+فیلم همسر شهید رجایی مستأجر است چهار کشته و یک مصدوم در حادثه واژگونی سمند در مسیر سبزوار به نیشابور (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) چاقوکشی در کارناوال لندن و جان باختن دو شهروند انگلیسی (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) واژگونی اتوبوس در آمریکا با ۷ کشته و ۳۷ مصدوم (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) علت آتش‌سوزی در نمایشگاه بین المللی تهران چه بود؟ (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) آتش‌نشانان مشهدی طی هفته گذشته ۱۸۶ عملیات اطفای حریق انجام داده‌اند (۱۰ شهریور ۱۴۰۳) افزایش ۱۱ درصدی ظرفیت قطارهای منتهی به مشهد در ایام شهادت امام رضا(ع)
سرخط خبرها

شیوع «آبله میمونی» در آفریقا می‌تواند ظرف ۶ ماه پایان یابد

  • کد خبر: ۲۴۸۴۶۹
  • ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۶
شیوع «آبله میمونی» در آفریقا می‌تواند ظرف ۶ ماه پایان یابد
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) بر این باور است که شیوع بیماری «ام پاکس» (آبله میمونی) در آفریقا ممکن است در ۶ ماه آینده متوقف شود.

به گزارش شهرآرانیوز، «تدروس آدهانوم قبریسوس»، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: با رهبری دولت‌ها و همکاری نزدیک بین شرکا، ما معتقدیم که می‌توانیم این شیوع را در شش ماه آینده متوقف کنیم.

تا به امروز، آفریقا تنها بخش کوچکی از واکسن‌های مورد نیاز برای کاهش سرعت گسترش ویروس را دریافت کرده است، به ویژه در کنگو که بیشترین موارد ابتلا را دارد.

آدهانوم در این نشست همچنین تاکید کرد اولین محموله واکسن این آژانس باید ظرف چند روز به کنگو برسد.

وی گفت: در حالی که عفونت‌های ام پاکس در چند هفته اخیر به سرعت در حال افزایش بوده، اما مرگ و میر نسبتا کمی وجود داشته است. تدروس همچنین اشاره کرد که ۲۵۸ مورد از جدیدترین نسخه ام پاکس وجود دارد که بیماران در بروندی، رواندا، کنیا، اوگاندا، سوئد و تایلند شناسایی شده‌اند.

اوایل این ماه، سازمان جهانی بهداشت شیوع مداوم ام پاکس در آفریقا را یک وضعیت اضطراری جهانی اعلام کرد. در ماه مه، دانشمندان نسخه جدیدی از این بیماری را در کنگو شناسایی کردند که فکر می‌کنند می‌تواند راحت‌تر گسترش یابد.

ام پاکس که به عنوان آبله میمونی نیز شناخته می‌شود، مربوط به آبله است، اما معمولاً علائم خفیف تری از جمله تب، سردرد و بدن درد ایجاد می‌کند. در موارد شدید، افراد ممکن است دچار زخم‌ها و تاول‌های دردناک در صورت، قفسه سینه و دست‌ها شوند. ام پاکس معمولاً از طریق تماس نزدیک پوست به پوست پخش می‌شود.

سازمان جهانی بهداشت تخمین زده است که حدود ۲۳۰ هزار واکسن می‌تواند فورا به کنگو و مناطق دیگر ارسال شود. این آژانس همچنین گفت در حال کار روی کمپین‌های آموزشی برای افزایش آگاهی مردم در مورد اینکه چگونه می‌توانند از انتشار ام پاکس جلوگیری کنند، است.

«ماریا ون کرخوف»، مدیر بخش اپیدمی و بیماری‌های همه گیر سازمان جهانی بهداشت گفت که آژانس در حال کار برای تسریع دسترسی به واکسن برای کشور‌های آسیب دیده است.

در همین حال دانشمندان قبلاً اشاره کرده‌اند که بدون درک بهتر از نحوه انتشار ام پاکس در آفریقا، ممکن است دانستن بهترین روش استفاده از واکسن‌ها دشوار باشد.

اخیرا رئیس مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آفریقا گفت این قاره امیدوار است که حدود ۳۸۰ هزار دز واکسن ام پاکس را دریافت کند که توسط اهداکنندگان از جمله ایالات متحده و اتحادیه اروپا وعده داده شده است. با این حال این مقدار کمتر از ۱۵ درصد از دز‌هایی است که مقامات گفته اند برای پایان دادن به شیوع ام پاکس در کنگو لازم است.

در همین حال سازمان جهانی بهداشت یک طرح آمادگی استراتژیک و واکنش جهانی را با هدف جلوگیری از شیوع انتقال فرد به فرد ام پاکس از طریق تلاش‌های هماهنگ جهانی، منطقه‌ای و ملی راه‌اندازی کرده است.

این اقدام پس از اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی توسط تدروس آدهانوم قبریسوس در ۱۴ اوت، اجرا شد.

این طرح ۱۳۵ میلیون دلاری، یک دوره ۶ ماهه تا فوریه ۲۰۲۵ را پوشش می‌دهد تا بودجه مورد نیاز برای پاسخ توسط سازمان جهانی بهداشت، کشور‌های عضو، شرکا از جمله مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آفریقا (CDC آفریقا)، جوامع و محققان و سایرین را تامین کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->