حمله به دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در دریای سرخ (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) ۴ فرد و نهاد ایرانی از سوی انگلیس تحریم شدند (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) رئیس جمهور آمریکا: نتانیاهو برای تبادل اسرا به اندازه کافی تلاش نمی‌کند پوتین به مغولستان سفر کرد وزیر خارجه عراق: ایران به ترور هنیه پاسخ می‌دهد مصر به تل آویو درباره جنگ هشدار داد حملات راکتی حزب الله لبنان به پایگاه‌های ارتش اسرائیل (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) نتانیاهو: محور فیلادلفیا اولین شریان اکسیژن حماس است انفجار مقابل دادستانی طالبان در شهر کابل + جزئیات تلاش اعضای کابینه صهیونستی برای برکناری وزیر جنگ این رژیم (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) تاکید یک نماینده مجلس برضروت توجه ویژه به مشهد در ردیف‌های بودجه‌ای اعتصابات سراسری در اراضی اشغالی از امروز (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) آمار شهدای غزه از ۴۰ هزار و ۷۸۶ نفر عبور کرد(۱۲ شهریور ۱۴۰۳) احمد وحیدی: به عنوان یک پاسدار، در خدمت سپاه و بخش نظامی خواهم بود منافع مغولستان از ترانزیت گاز طبیعی روسیه به چین چیست؟ قسام تایید کرد: دو عملیات استشهادی را همزمان در کرانه باختری انجام دادیم (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) توافق جامع میان ایران و روسیه به زودی تکمیل می‌شود(۱۲ شهریور ۱۴۰۳) سقوط یک پهپاد رژیم صهیونیستی در اشکول (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) عراقچی درباره بحران‌آفرینی رژیم اسرائیل در منطقه هشدار داد مالزی خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد (۱۲ شهریور ۱۴۰۳) فرمانده کل سپاه: تجارب امیر آشتیانی در نیروهای مسلح پشتوانه‌ای برای درخشش است
سرخط خبرها

منافع مغولستان از ترانزیت گاز طبیعی روسیه به چین چیست؟

  • کد خبر: ۲۴۸۷۲۹
  • ۱۲ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۳
منافع مغولستان از ترانزیت گاز طبیعی روسیه به چین چیست؟
رئیس جمهور روسیه گفت: مسکو و اولان‌باتور در حال کار روی یک توافقنامه بین دولتی در مورد عرضه سوخت مغولستان با قیمت‌های ترجیحی هستند و این کشور تصمیم به بهره‌مند شدن از عرضه گاز روسیه به چین گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفتگو با روزنامه اونودور مغولستان اظهار کرد: مغولستان زمانی که به انتقال گاز طبیعی روسیه به چین کمک کند، قادر خواهد بود از بخشی از منابع انرژی خود استفاده کند و این فرصت اکنون در دست گفتگو است.

پوتین گفت: در حالی که در ابتدا شرکای مغولستانی ما ترجیح می‌دادند تنها یک کشور ترانزیتی باشند، اما اکنون در حال بررسی استفاده از گاز ارزان این خط لوله برای حمایت از توسعه اقتصادی و زیرساخت‌های خود هستند.

رئیس جمهور روسیه ادامه داد: در سال‌های اخیر، همه روسای جمهور مغولستان، صرف نظر از وابستگی حزبی خود، در جریان مذاکرات، موضوع ساخت خط لوله اصلی گاز از روسیه به چین از طریق مغولستان را مطرح کرده اند و در سال ۲۰۲۱ تصمیم گرفته شد که کار‌های مقدماتی آن را آغاز کنیم.

پوتین خاطرنشان کرد: یک شرکت مشترک تخصصی به نام خط لوله گاز «سایوز وستوک» تاسیس شد که در راستای برنامه زمان‌بندی مصوب، کار‌های طراحی و اکتشاف را انجام می‌دهد.

کار روی طراحی خط لوله گاز سایوز وستوک به طول ۹۶۰ کیلومتر ادامه دارد، در ژانویه ۲۰۲۲، مطالعه امکان سنجی برای این پروژه تصویب شد. سپس بررسی‌ها و مطالعات مهندسی لازم، انجام و در اواخر دسامبر ۲۰۲۳، گردآوری مستندات پروژه نهایی شد.

رئیس جمهور روسیه همچنین اظهار داشت: ابتکار ایجاد کریدور اقتصادی روسیه - مغولستان - چین در ابتدا توسط رهبری کشور شما به عنوان بخشی از اجرای طرح جاده استپ مغولستان مطرح شد.

وی گفت: از جمله دستاورد‌ها می‌توان به این موضوع اشاره کرد که طی ده سال گذشته، ترافیک بار در راه آهن اولان باتور ۵۰ درصد افزایش یافت و به رکورد ۳۲.۴ میلیون تن در سال ۲۰۲۳ رسید. حمل و نقل کانتینری ترانزیت بین روسیه و چین از طریق خاک مغولستان نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

پوتین همچنین گفت: مسکو و اولان باتور در حال حاضر در حال کار بر روی یک توافقنامه بین دولتی در مورد عرضه سوخت و روان کننده‌ها به مغولستان با قیمت‌های ترجیحی هستند.

پوتین گفت: ما همیشه به درخواست‌های دوستان مغولی خود برای کمک در رفع نیاز‌های فزاینده به سوخت و روان کننده‌ها با قیمت‌های ترجیحی پاسخ می‌دهیم. کار برای نهایی کردن توافق‌نامه بین دولتی مربوطه در حال انجام است.

وی افزود: در سال‌های اخیر، ما روی تعدادی پروژه جدید اقتصادی و صنعتی امیدوارکننده کار کرده‌ایم، از جمله ساخت خط لوله گاز ترانس مغولستان که روسیه و چین را به هم متصل می‌کند، کار‌هایی برای مدرن‌سازی و افزایش عملکرد سرمایه‌گذاری مشترک راه‌آهن اولان‌باتور، انجام شده است؛ تامین سوخت از سوی شرکت روس‌نفت برای مجتمع سوخت رسانی در فرودگاه بین المللی جدید چنگیزخان و دیگر پروژه‌های نوسازی و توسعه در مغولستان استفاده می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->