پیش‌بینی بورس فردا (یکشنبه، ۲۲ تیر ۱۴۰۴) اطلاعیه سازمان امور مالیاتی: مهریه از مالیات معاف است شورای جهانی طلا: روزهای اوج بازار طلا به پایان نزدیک می‌شود کاهش نرخ بیکاری به ۷.۳ درصد در بهار ۱۴۰۴ قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | رکود سنگین و ثبات نسبی نرخ‌ها بررسی قیمت موبایل در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | سامسونگ A۵۶ فراتر از ۳۰ میلیون تومان شد ۵ شرط بانک مرکزی برای فعالیت سکو‌های فروش طلا اعلام شد (۲۱ تیرماه ۱۴۰۴) بررسی قیمت امروز گوشت قرمز و مرغ در مشهد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) کاهش بیش از یک درصدی قیمت دینار عراق (۲۱ تیر ۱۴۰۴) برنج پاکستانی را با این روش کیلویی ۲۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسانند علت تغییر جدول زمانی قطع برق شهروندان مشهدی چیست؟ طرح جدید وزارت کار برای بیکاران مقرری‌بگیر اعلام شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) رشد شارپی بورس پس از دو هفته ریزش | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۱ تیر ۱۴۰۴) زمان ثبت‌نام طرح ملی نوسازی موتورسیکلت‌های فرسوده اعلام شد + جزئیات مراکز درمانی دولتی به شبکه خدمات ویژه بازنشستگان افزوده شدند نرخ امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | قیمت دلار باز هم کاهش یافت ثبت بیش از ۲ هزار میلیارد ریال پرونده تخلف اقتصادی در خراسان رضوی طی بهار ۱۴۰۴ ششمین قرعه‌کشی محصولات ایران خودرو انجام شد + لینک نتایج (۲۱ تیرماه ۱۴۰۴) افت شاخص کل پس از بازگشایی کنترل شد قیمت امروز طلا در مشهد چقدر است؟ (۲۱ تیر ۱۴۰۴) جزئیات بسته حمایتی ۳۵ همتی بازار سهام در هفته جاری اعلام شد (۲۱ تیر ۱۴۰۴) پیش‌بینی قیمت بیش از ۱۳۰ هزار دلاری بیت‌کوین تا پایان تابستان ۱۴۰۴ مرز‌های شرقی خراسان رضوی، رگ‌های حیاتی تجارت در  روز‌های بحران ابلاغ بخشنامه بخشودگی جرائم تسهیلات کمتر از ۷۰۰ میلیون به بانک‌ها زمان عرضه ارز اربعین ۱۴۰۴ مشخص شد + جزئیات نرخ بلیت پرواز‌های اربعین ۱۴۰۴ تعیین شد افزایش قیمت طلای جهانی (۲۱ تیر ۱۴۰۴) ۱۰ درصد از چک‌ها در اردیبهشت ۱۴۰۴ برگشت خورد قیمت امروز میوه و صیفی‌جات در تره‌بار (۲۱ تیر ۱۴۰۴) | گلابی به بازار مشهد آمد
سرخط خبرها

مدل‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ پراید برای همیشه از مسیر تولید خارج شد

  • کد خبر: ۲۴۸۹۷
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵
مدل‌های ۱۳۲ و ۱۱۱ پراید برای همیشه از مسیر تولید خارج شد
مدیرعامل سایپا از توقف تولید دومین مدل پراید خبر داد و گفت: آخرین پراید۱۱۱ از محصولات خانواده X ۱۰۰ گروه خودروسازی سایپا در روز پنج‌شنبه (۴ اردیبهشت) تولید شد و به این ترتیب تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودرو‌های سواری پراید برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.
به گزارش شهرآرانیوز به نقل از سایپانیوز، سیدجواد سلیمانی افزود: اعلام کرده بودیم که تولید پراید۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیشتر خریداری کرده‌اند تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ ادامه خواهد داشت، اما با توجه به برنامه‌ریزی و نیز افزایش تولیدی که در ماه‌های پایانی سال رونق تولید داشتیم، زودتر به تیراژ موردنظر رسیدیم و حدود یک ماه قبل از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید۱۱۱ را اعلام می‌کنیم.
وی گفت: در مورد پراید ۱۳۲ نیز همین اتفاق رخ داد و موفق شدیم ۱۵ دی‌ماه سال گذشته و ۱۵ روز پیش از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان را انجام داده و تولید آن را متوقف کنیم.
مدیرعامل سایپا با بیان اینکه مدیران پیشین بار‌ها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به دلیل قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هر بار به دلایلی این کار عملی نشد، ادامه داد: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه‌های اصلی ما در بدو ورود به سایپا بود که آن را به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.
وی افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که پراید۱۳۱ به عنوان آخرین مدل خانواده پراید را نیز تیرماه امسال از سبد محصولات سایپا خارج کنیم و داستان تولید پراید در ایران را برای همیشه به پایان برسانیم.
مدیرعامل سایپا درباره جایگزین پراید نیز گفت: همانطور که پیش از این بار‌ها مطرح کرده‌ایم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، زیرا در شرایط فعلی و افزایش سرسام‌آور قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های واردات قطعات، تولید هیچ خودرو دیگری با این قیمت امکان‌پذیر نیست.
سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظر‌ها در خصوص قیمت‌های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید نیز گفت: متاسفانه این ذهنیت بسیار اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت‌های لجام‌گسیخته بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در حالیکه چنین نیست. به عنوان مثال پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰میلیون تومان عرضه شده و این خودرو مدت‌هاست که به دلیل برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد به هیچ‌عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مثل هر کالای دیگری قیمت آن را فروشندگان و مالکان کالا تعیین می‌کنند و متاسفانه این افراد که عمدتاً واسطه‌ها هستند با بهره‌گیری از سایت‌های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت‌ها را اعلام کرده و برای سود بیشتر دائماً بالا می‌برند.
مدیرعامل سایپا ادامه داد: پراید سال‌هاست که به حق یا ناحق، دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله‌ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه‌ها و ابزار جلب توجه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته، اما حالا که ما تولید آن را متوقف کرده‌ایم، باز هم عده‌ای پیدا شده‌اند که به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به تمام خودرو‌های دیگر، طرفدار تداوم حضور آن شده‌اند.
وی با بیان اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده‌اند، اظهار کرد: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودرو‌های اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان‌ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می‌رفت، اما متاسفانه استفاده‌های غیرمنطقی از آن در جاده‌های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت‌های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل شود.
سلیمانی گفت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در همین راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودرو‌های به‌روز و جدید و نیز ارتقای سطح کیفی محصولات قبلی را در دستور کار قرار داده‌ایم. تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استاندارد‌های جهانی نیز محور اصلی برنامه‌های سایپا در توسعه محصولات است که تولید و عرضه خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و نیز دو خودروی فیس‌لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۱۳۹۹ در همین راستا انجام خواهد شد.
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->