پیش‌بینی قیمت طلا و سکه برای فردا (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه در بازار امروز دلار‌های خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سالن زیبایی گران‌فروش در بولوار وکیل‌آباد مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | موضوع رفاهیات کارگری در مشکلات دیگر این قشر گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو
سرخط خبرها

استارت افزایش ۴۰درصدی قیمت خودرو از سوی ایران‌خودرو و سایپا زده شد

  • کد خبر: ۲۵۶۸۲
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
  • ۵۶
استارت افزایش ۴۰درصدی قیمت خودرو از سوی ایران‌خودرو و سایپا زده شد
قیمت جدید خودروهای داخلی هنوز از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که خودروسازان رشد ۴۰درصدی قیمت محصولات را برای امسال خواستار شده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز، این در حالی است که کارشناسان معتقدند با تصویب این نرخ، بازار آزاد خودرو نیز تحت تأثیر قرارگرفته و قیمت‌ها ۴۰درصد یا بیشتر گران خواهد شد.

ایران‌خودرو و سایپا با در نظرگرفتن مسائلی مانند تورم عمومی، نرخ ارز، قیمت مواد اولیه و احتمالاً هزینه‌های تحریم، درخواست رشد ۴۰ درصدی قیمت‌ها را به ستاد تنظیم بازار ارائه دادند. خودروسازان البته به دنبال این بودند تا دولت را به اجرای مصوبه قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار مجاب کنند، با این حال ظاهراً موفق نشده‌اند.

اوایل زمستان ۹۷ بود که وزارت صنعت، معدن و تجارت، مصوبه قیمت‌گذاری خودروهای داخلی را در حاشیه بازار اعلام کرد. طبق این مصوبه، خودروسازان مجاز شدند قیمت محصولات خود را تا ۵ درصد زیر نرخ بازار تعیین کنند، اما مصوبه موردنظر یکی دو ماهی بیشتر و آن هم به صورت ناقص به اجرا درنیامد. آن‌ها مدعی هستند که سال‌گذشته قیمت‌های دستوری دولت موجب افزایش فاصله قیمت بین کارخانه و بازار شده است. در حالی که طی سال گذشته افت تولید، کمبود قطعات و حتی تغییر مدیریت‌های دو خودروساز موجب بروز مشکلاتی شد که بازار با کمبود خودرو مواجه و قیمت‌ها در بازار آزاد گران شود. اتفاقی که حتی انگشت اتهام را به سمت خودروسازان نشانه گرفت و اینکه دلالان به عمد قیمت‌ها را گران کنند تا قیمت کارخانه نیز افزایش یابد.


بیشتر بخوانید: قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار ۱۳ اردیبهشت ۹۹ +جدول


امسال خودروسازان امیدوار بودند با توجه به نتایج خسارت‌بار قیمت‌گذاری دستوری، دولت مصوبه تعیین قیمت در حاشیه بازار را به اجرا درآورد. با این حال شرایط به شکلی دیگر پیش رفت. طی دو سه هفته گذشته، موضوع قیمت در ستاد تنظیم بازار و البته کمیته خودرو مطرح و در نهایت تداوم سیاست قیمت‌گذاری در دستورکار قرار گرفت. گفته می‌شود سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیمت جدید خودروهای داخلی را تعیین و در اختیار ستاد تنظیم بازار گذاشته است، اما این ستاد هنوز قیمت‌های جدید را اعلام نکرده و بنابراین مشخص نیست چند درصد به قیمت خودروهای داخلی اضافه شده است. هرچند اولویت خودروسازان، قیمت‌گذاری در حاشیه بازار است، با این حال به نظر می‌رسد موافقت دولت با رشد ۴۰ درصدی قیمت نیز آن‌ها را تا حدی راضی خواهد کرد. با در نظرگرفتن رشد ۴۰ درصدی، کف قیمت خودروهای داخلی به حدود ۵۵ میلیون تومان (برای خودرو پراید) خواهد رسید. البته از آنجا که پراید تا حدود دو ماه دیگر حذف خواهد شد، باید تیبا را ارزان‌ترین خودرو داخلی لحاظ کرد که در این صورت، کف قیمت به بالای ۶۰ میلیون تومان می‌رسد. این کف البته به نرخ کارخانه‌ای خودروها مربوط می‌شود، چه آنکه همین حالا حداقل قیمت در بازار و برای پراید، بیش از ۷۰ میلیون است. پس از حذف پراید و با فرض همین نرخ‌های فعلی، کف قیمت در بازار خودرو (برای تیبا) به بیش از ۸۰ میلیون تومان خواهد رسید.


با مقایسه قیمت خودروهای وارداتی و داخلی با ۱۰سال گذشته درمی‌یابیم که در این مدت خودروهای وارداتی بیش از ۳۰برابر گران شده‌اند و خودرویی مانند پراید که کاملاً ساخت داخل است و نسبت به آن سال‌ها هیچ تغییری در طراحی و کیفیت و... نداشته، با افزایش حدود ۱۰ برابری در قیمت همراه بوده است.

 


توقف تولید ۷ مدل خودرو در فروردین ماه امسال

با اعلام تیراژ خودروهای سواری در فروردین مشخص شد، تولید هفت محصول که تقریباً همه آن‌ها مونتاژی هستند، متوقف شده است. طبق صورت‌های مالی ارائه‌شده به بورس از سوی خودروسازان بزرگ کشور در نخستین ماه امسال، پژو ۲۰۰۸، تندر ۹۰، چانگان، آریو، دانگ‌فنگ، سوزوکی گرندویتارا و سراتو هیچ تولیدی نداشته‌اند. در این بین، به نظر می‌رسد تولید برخی از این محصولات برای همیشه (حداقل تا وقتی تحریم هست) متوقف شده و برخی دیگر همچنان امکان بازگشتشان به خطوط تولید خودروسازان وجود دارد.


کاهش ۴۳ درصدی تولید فروردین

براساس آمار، خودروسازان امسال را با افت تولید شروع کردند، به طوری که تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین‌ماه حدود ۴۳ درصد کاهش یافت. تولید انواع خودرو در کشور طی فروردین امسال معادل ۲۳ هزار و ۲۶۴ دستگاه بود که در مقایسه با فروردین ۹۷ افت ۷/ ۴۳ درصدی را تجربه کرده است. تولید ون در فروردین امسال تنها چهار دستگاه بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۰درصد کاهش داشته است.

در مورد تولید گروه صنعتی ایران‌خودرو طی فروردین امسال باید به‌افت ۴/ ۲۹ درصدی اشاره کنیم، به طوری که در این ماه ۱۵ هزار و ۱۰۹ دستگاه انواع خودرو از سوی این گروه خودروسازی به تولید رسیده است، ایران خودرو طی فروردین ۱۴هزار و ۹۲۴ دستگاه سواری تولید کرد که نسبت به فروردین سال‌گذشته ۳۰ درصد افت داشته است. در مورد تولید گروه صنعتی سایپا در فروردین امسال نیز باید به افت ۷/۵۶ درصدی تولید انواع خودرو اشاره کنیم، به طوری که در این ماه فقط ۹هزار و ۱۱۹ دستگاه انواع خودرو توسط این خودروساز به تولید رسیده است.


بیشتر بخوانید: با کدام پول وارد بورس نشویم؟


باتلاق مالی خودروسازان

درشرایطی که مردم از قیمت بالای خودرو در کارخانه و بازار آزاد گله‌مندند، مسئولان از ضرورت اصلاح قیمت خودرو سخن می‌گویند و معتقدند: با توجه به افت تولید، اگر قیمت‌ها گران نشود خودروسازان در باتلاق مشکلات مالی فرو می‌روند. به عبارت دیگر، مردم باید تاوان کاهش تولید و افزایش هزینه‌های خودروسازان را بپردازند.

سعید مدنی، مشاور سابق خودرویی وزارت صنعت، می‌گوید: با توجه به شرایط موجود و تحریم‌ها، چنانچه قرار باشد قیمت خودرو اصلاح نشود، زیان خودروسازان افزایش می‌یابد و دوباره باید شرکت‌ها تجدید ارزیابی شوند و تجدید ارزیابی شرکت‌ها با هدف نجات از ورشکستگی انجام می‌شود تا شرایط دریافت تسهیلات را کسب کنند؛ تسهیلاتی که هر روز خودروسازان را در باتلاق بیشتری فرو می‌برد.

 

بازشدن فنر فشرده قیمت کارخانه‌ای خودروها خطرناک است

حسن کریمی سنجری، کارشناس صنعت خودرو، معتقد است: پرهیز از افزایش درصدی قیمت خودرو، نکته‌ای است که باید توجه کمیته خودرو را به آن جلب کرد؛ چراکه در آن صورت حداقل به همان نسبتی که قیمت کارخانه افزایش می‌یابد، قیمت کف بازار نیز افزایش خواهد یافت. البته افزایش قیمت باید از سال ۹۷ و به مرور متناسب با تورم عمومی کشور رخ می‌داد، اما در حال حاضر فنر قیمت کارخانه‌ای خودرو آنچنان فشرده است که به هر شکلی باز شود، برالتهاب بازار می‌افزاید.

 

وی درگفت‌وگو با ایسنا در رابطه با زمزمه‌های اخیر برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروسازان می‌افزاید: ستاد تنظیم بازار طی دوران نظارت خود با ممانعت از افزایش قیمت خودرو از در کارخانه، متناسب با تورم عمومی کشور علاوه بر تحمیل میلیاردها تومان خسارت به شرکت‌های خودروساز که از جمله مهم‌ترین صنایع استراتژیک کشور هستند، باعث شده بخش زیادی از این زیان در قالب سود نه‌تنها به جیب مصرف‌کننده واقعی خودرو نرود بلکه روانه جیب دلال و سرمایه‌گذار شده است.

 

این کارشناس صنعت خودرو کشور ضمن تأکید بر اینکه دو عامل افزایش فاصله قیمت بین کارخانه و بازار از یک سو و ایجاد شکاف عظیم بین عرضه و تقاضای خودرو در کشور از سوی دیگر، باعث شده تا هرگونه دست‌کاری در قیمت کارخانه بلافاصله بر التهاب بازار بیفزاید، اظهار کرد: بنابراین تنها راه موجود، افزایش پلکانی قیمت کارخانه آن هم مشروط به تعهد خودروسازها نسبت به افزایش تیراژ تولید است.

 

وی افزود: البته این افزایش باید مبتنی بر یک فرمول تعیین قیمت شناور باشد؛ به‌طوری که عوامل افزایش‌دهنده قیمت تمام شده خودرو مانند افزایش نرخ قطعات و هزینه‌های تولید، براساس تورم عمومی کشور و شرایط تحریم (که باعث افزایش هزینه‌های تولید در مواردی حتی بیش از تورم شده است)، به عنوان پارامترهای مثبت و نرخ افت تولید ماهانه شرکت‌ها نسبت به هدف ۵۰ هزار دستگاهی تولیدی هر یک از دو خودروساز بزرگ (براساس هدف حداقلی یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه در سال ۹۹) به عنوان پارامتر منفی، در فرمول تعیین قیمت لحاظ شود.

 

کریمی سنجری اظهار کرد: در یک فرمول پیچیده‌تر می‌توان شاخص‌های سودآورسازی این شرکت‌ها همچون کاهش نرخ ضایعات منابع و سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین افزایش نرخ بهره‌وری منابع را که در قیمت تمام شده خودرو مؤثر است، به عنوان پارامترهای مثبت در فرمول لحاظ کرد. این شرکت‌های خودروساز را باید از طریق پایش چنین شاخص‌هایی وادار به سودآوری کرد. اعضای هیئت‌مدیره و مدیران عامل این شرکت‌ها باید درباره عملکرد شرکت خود پاسخ‌گو باشند، نمی‌توان همه این زیان‌ها را پشت موضوعاتی همچون تحریم و قیمت‌گذاری دستوری پنهان کرد.

 

منبع: روزنامه جوان 


بیشتر بخوانید: 

 

کدام سهم‌ها بیشترین سود را در بورس دارند+جدول

 

 نحوه ثبت نام در بورس+آموزش تصویری

 

تازه‌وارد‌های بورس بخوانند/مراقب ریزش بورس باشید

 

آزادسازی سهام عدالت در سایت samanese.ir+آموزش تصویری

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
4
89
اصلا شما۹۰یا۱۲۰درصد گران کنید ولی زمین گرده از گردی زمین بچرخید روزی میرسد که شما و اون کارخانهایتان را همه با هم به درک واصل میشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
چرا دولت کاری نمیکنه میخوان بازم باید مردم تاوان سودجوی هاشون بده،ماهی میلیونها تومان توجیبشون میره ولی حاضرنیستن یه درصد به مردم کمک کنن.
عجب مملکتی شده که روز به روز مردمو بدبختر میکنه
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
7
78
40 درصد ما بدبخت بلید تاوان بی مسئولیتی بی مدیریتی این خودروسازها رابدیم واقعا که این دوتا شرکت کل این مملکت زیر سوال بردن گند زدن تو مملکت.
قلی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
9
67
باز هی به دروغ بگویید تحریم هیچ اثری ندارد.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
ربطی به تحریم نداره یکم آگاهیتو ببر بالا
فقط سودجویی این دو شرکت زالو صفت هست که به افزایش قیمت تبدیل میشه و البته دولت حسن کلید هم نقش بسیار مهمی در پررویی اینا داره
آریا
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
5
67
واقعا جای تاسف داره
توی این مملکت همیشه باید تاوان همه چی را مردم بپردازند .
یکی از بهترین خبرهایی که میتونه مردم را خوشحال کنه ورشکستگی این دو تا شرکت خودرو ساز هست که خون مردم را توی شیشه کردند.
ننگ بر شما که حتی ثبت نام خودرو هم دروغین هست و سهمیه خودتونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
تقصیر خودمون هستش برای چی باید این خودرو ها را بخریم
هیچ اتفاقی نمیفته اگه مصرف کننده نخره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
4
69
خدا لعنت کنه باعث و بانیشو. واقعا بی مدیریتی موج میزنه
ناشناس
United States of America
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
همه ازدم خائن به ملت و مملکت هستند لعنت خدا بر همه ی آنها واقعا که جنایت می کنند
نا شناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
5
69
جهش تولید یا قیمت ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
قیمت
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
44
کی میخواهید این بازی تمامش کنید شما این 40 در صد گرون کنید میفهمی بقیه چیزا چقدر گرون میشه همین امروز در این کارخانه ببندید لطف کردید به مردم
رضا طهماسبی کد ملی 0321398386
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
3
21
باسلام : باعنایت به ارسال کامنت ودستورات قاطع مقامات محترم نظام در رسیدگی و نهایتا پرونده تشکیل شده از هاشم یکه زارع مدیریت عامل سابق شرکت ایران خودرو ودستگیری ایشان ، مدیریت عامل کنونی شرکت ایران خودرو اقای" فرشاد مقیمی " باانتساب حامیان وعوامل منفور هاشم یکه زارع ازجمله محسن ناقدی برادران و.....اشکارا برخلاف اصول نظام الهی ومقدس جمهوری اسلامی ایران قدم بر داشته اند وازعوامل وحامیان هاشم یکه زارع حمایت کامل نموداند ، و وفق اصول نظام در پرونده تشکیل شده ازهاشم یکه زارع کلیه احکام صادره ایشان می بایست باطل شده وبکارگیری دوباره این منسوبان وعوامل ایشان حتی در پایین ترین سطح (کارگر خدمات) نباید اقدام ومورد تایید قرارمیگرفت وبا قطع رابطه وپاکسازی اینان ازشرکت ایران خودرو میبایست اقدامی قاطع درمبارزه با حامیان فتنه انجام میگرفت ، انتساب دوباره وعدم عزل وبرکناری کامل منسوبان وعوامل هاشم یکه زارع به مصابح تمسخر گرفتن ،اصول نظام و...... ، وعامدا حمایت از حامیان فتنه سال ٨ ٨ می باشد .اینجانب ضمن ارسال کامنت در مبارزه با عوامل وحامیان فتنه سال٨ ٨ در وزارتخانه صمت وشرکت ایرانخودرو به جمیع مقامات محترم نظام ودرخواست رسیدگی مورد خصومت مدیران وزارتخانه صنعت، معدن ،تجارت ومدیریت ومدیران شرکت ایران خودرو ( حامیان هاشم یکه زارع) واقع شده ام که انشاالاه در این خصوص با ارسال گزارش وگزارشات درخواست مساعدت نیز از مقامات محترم نظام انجام خواهد شد.
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
3
28
خدا لعنتتون کنه تا کی بدبختی و فلاکت ما ب شام شب محتاجیم .
مگر هر لحظه گرون نمیشه دیگه چ افزایشی
افزایش واسه زمانی که یک سال قیمتا بالا نرفته باشه نه این که هر دقع میره بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
30
وای از این همه بی لیاقتی وبی کفایتی
وحید
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
28
گرانی خودرو کار هیچ کس به جز خود دولت نیست والکی میگن دلال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
خوده دولت کسری بوجه رو میخوان از جیب مردم تامین کنند بورس رو هم راه انداختن یعنی قشنگ جیبارو خالی میکنند....
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
3
24
این دو تا کارخونه یه عمره دارن از این ملت می خورن هنوزم میگن کمه
خون مردم رو تو شیشه کردن با این مدیریت و قانونشون
قیمت رو بدن دست خود کارخونه هر قیمتی می خواد بذاره ولی از اون طرف گمرک رو هم آزاد کنن ببینم تو یه رقابت آزاد می تونن یه روزم دوام بیارن، اونوقت کسی میره پراید بخره؟!
ح
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
3
20
۴۰۰ درصد رفته رو قیمتا‌که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
17
من موندم خودرویی که با التماس به کشورهای عربی با یک سوم قیمت داخلی میفروشند بعد تازه بعداز چند سال بدلیل نبود مشتری مرجوع میکنند .چرا با قیمت فروش سه برابری تو ایران دارن ضرر میکنند ؟ من که ثبت نام کردم اگر گرون بشه انصراف میدم.
رجب
United States of America
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
لیاقت اون شخصی که میره برای پراید 70 میلیون تومانی صف میبنده بیشتراز این نیست دوست من تا وقتی گرون بشه مردم بخرن وضعیت همینه مردم نخرن ببینم کارخونه سایپا و ایرانخودرو میخوان چیکار کنن تولید کنن واسه خودشون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اگه پرایدبشه 120تومن بازم مردم میخرنَ!
mehdi
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
2
19
سال جهش قیمت ها بر تمامی ملت ایران گرامی باددد
عباس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
11
15
به نظر من تمام پرسنل ومدیران این دو خودرو ساز را که روحیه جهاد گری ندارند از کار برکنار کنید واین دو خودرو ساز را تحویل سپاه بدهید تا با استفاده از افراد کاردان و مسئول وخدوم به این آب وخاک تحولی در صنعت خودروسازی وخدمت به مردم انجام بدهند درغیر اینصورت هر روز بدتر از دیروز خواهد شد و دلالان بازار هم دست پرورده همین خودرو سازان هستند ووجود خارجی ندارند قیمتها را با کاهش تولید خودرو و عطش بازارتوسط دلالان خود پرورش داده بالا میبرند وخواهان قیمت حاشیه بازار هم هستند در صورتی که با یک ترفند ساده می توان نقل وانتقال خودرو را فقط با قیمت کارشناسی توسط نماینده دادگستری انجام داد تا همه جوانب یک خودرو از لحاظ مدل ساخت وسایر موارد براساس قیمت کارشناسی نقل وانتقال صورت پذیرد وبرای تخلف از این موضوع جرایم سنگینی درنظر گرفته شود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
واقعا سپاه دستش بگیره همه چی به نفع مردم میشه دم بچه های سپاه گرم که همیشه مایه خیر و برکت برای ملت و مملکتند و شادی روح همه شهدای شجاع سپاه صلوات
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
خدا رفتگانتو بیامرزه حرف دلمو زدیانگار اصلا سپاهیا با این دولت متفاوتن این دولت واقعا خاینه و خودرو ساز ها هم بد تر از اونا
خدا لعنتشون کنه مگه دارن با مس ماشین درست میکنن که میخوان اینقدر گرون کنن دارن با آهن قرازه درست میکنن و پلاستیک بازیافتی
ما که راضی نیستیم خدا کرونا رو نصیب خانواده تصمیم گیرندگان گرانی و تمام دلالا و اونایی که میگیرن سود کنن و مصرف کننده نیستن بکند انشا الله
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
3
5
واقعا نمیدونیم چی بگیم به خدا خسته شدیم
علیرضا از کرمان
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
5
اون کسی که این خبرها رو نشر میده تو سایتها که قیمت خودرو میخواد بره بالا خوشحالی میکنه با افزایش قیمت کارخانه خودرو امیدوارم هرکه هست خودش و خانواده ش کرونا بگیرن امیدوارم هرکه هستی خدا زندگیت نابود کنه اون خودرو ساز سایپا غلط میکنه قیمت افزایش بده که همون خودروسازها رو رئیس قوه قضاییه ان شاءالله تک تکتون بکنه زندان خدا خدایی نیست جواب شما حرومخوارها رو نده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
7
باید واردات خودرو آزاد بشه بعد کسی پراید مسخره یک مشت آهن قراضه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
1
3
باید واردات خودرو آزاد بشه ما ماشین چینی نمی خوابم کی رو ببینیم؟
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
6
مردم پول دارن بخرن؟ قیمت خودرو هم باعث افزایش فاصله طبقاتی جامعه میشه. بیچاره این مردم کم درآمدحصرت داشتن ماشین به گور میبرند خدایا خودت صاحب الزمان رابرسون با این گرانی
مریم
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۴
0
8
مردم پول دارن بخرن؟ قیمت خودرو هم باعث افزایش فاصله طبقاتی جامعه میشه. بیچاره این مردم کم درآمدحصرت داشتن ماشین به گور میبرند خدایا خودت صاحب الزمان رابرسون با این گرانی
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
5
4
سلام خیلی عالیه درود بر جمهوری اسلامی ایران
رشید
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۵
تورخدادیگه دست ازسرماه بردارین تاکی می خوان ازاین کارهابکنین
یارعلی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
تا کی شرمنده زن و بچه هایمون باشیم فقط دلال بازی در کشور شده این کشور به این اقتصاد کارخانه معدن حقشه که پراید به مرز ۸۰ میلیون برسه واردات را ازاد کنید ملک سر به فلک کشیده از دست دلالان ظلم نکنید صبر کردیم تا کی
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
5
سلام
واقعا چطوری رویتان میشود قیمت خودرو راگران کنید
ایا کیفیت هم اضافه میکنید نه فقط گرون میکنید به چه منظور نمیدونم
ولی انصاف هم خوب چیزی است که فکر نمیکنم شما داشته باشی
میدانم که این مطلب هیچ اثری برای تان نمیکند فقط پولدارها ...پولدارتروفقیر ها فقیر تر وبه این میگویند فاصله اجتمای مااین فاصله را ۴۰سال است که اجرامیکنیم نه فقط درزمان کرونابه این فاصله میگویند فاصله فردی که اقایون مسولین به این طرح میگویند فاصله اجتماعی میدانیم که به این مطلب اهمیت نمیدید حد اقل مینویسیم که دلمان خنک شود.ولی واقعا خودروهای ایرانی عرضش این همه قیمت راندارند همش الکی است ولی مردم باید پول رابدهند
ووقتی که عیبی از خودرو پیدامیشه بجایه این که درستش کنند میگویند خوب شده دیگه ولی انصافا اگر خوردو ی شما دچار عیبی باشه باز هم همین رامیگین
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
4
سلام به شهروندان عزیز
این یه سیاسته که اعلام کردن افزایش قیمت چهل درصد که شما هول بشی بری دنبال خرید
گرون کنن رکود بیشتر پیش میاد واسشون
نخرید تا همینا رو تمام قسط بدن بتون
سلام خدمت خواهر وزیر صمت و خواهر رئیس جمهور و خواهر رئیس مجلس
برقرار باشید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
7
تا ۱۴۰۰باید نکبتیو بدبختیه اون رای دادگان به حسن رابدیم ....!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
نگران نباشید چند روز دیگه یه ملیون از قیمتا کم‌ میشه میگن خودرو‌ارزون شد مردم‌هم کیف میکنن میگن ارزون شده
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
3
باید سپاه وارد صحنه بشه وگرنه به دولت امیدی نیست.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
باید سپاه وارد صحنه بشه وگرنه به دولت امیدی نیست.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
3
1
باید سپاه وارد صحنه بشه وگرنه به دولت امیدی نیست.
حسن
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
1
1
باید سپاه وارد صحنه بشه وگرنه به دولت امیدی نیست.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
1
اگر مسئولین بجای پر کردن جیب خودشون و تعدادی انگشت شمار فقط یکسال جلوی واردات خودرو را برای عموم با تعرفه منصفانه ،نه تعرفه احمقانه باز کنند اونوقت کسی حاضر میشه سوار این آشغال های تولید داخل بشه؟آقایون مسئول ...به بهانه بیکار شن چند صد یا چند هزار کارگر شرکتهای خودرو ساز دارند خون مردم را می مکند.غافل از اینکه این تعداد در میان 80 میلیون کارگر بیکار و مردم گرسنه رقمی نیست.آدمیت آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
اگر مسئولین بجای پر کردن جیب خودشون و تعدادی انگشت شمار فقط یکسال جلوی واردات خودرو را برای عموم با تعرفه منصفانه ،نه تعرفه احمقانه باز کنند اونوقت کسی حاضر میشه سوار این آشغال های تولید داخل بشه؟آقایون مسئول ...به بهانه بیکار شن چند صد یا چند هزار کارگر شرکتهای خودرو ساز دارند خون مردم را می مکند.غافل از اینکه این تعداد در میان 80 میلیون کارگر بیکار و مردم گرسنه رقمی نیست.آدمیت آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
اگر مسئولین بجای پر کردن جیب خودشون و تعدادی انگشت شمار فقط یکسال جلوی واردات خودرو را برای عموم با تعرفه منصفانه ،نه تعرفه احمقانه باز کنند اونوقت کسی حاضر میشه سوار این آشغال های تولید داخل بشه؟آقایون مسئول ...به بهانه بیکار شن چند صد یا چند هزار کارگر شرکتهای خودرو ساز دارند خون مردم را می مکند.غافل از اینکه این تعداد در میان 80 میلیون کارگر بیکار و مردم گرسنه رقمی نیست.آدمیت آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
3
اگر مسئولین بجای پر کردن جیب خودشون و تعدادی انگشت شمار فقط یکسال جلوی واردات خودرو را برای عموم با تعرفه منصفانه ،نه تعرفه احمقانه باز کنند اونوقت کسی حاضر میشه سوار این آشغال های تولید داخل بشه؟آقایون مسئول ...به بهانه بیکار شن چند صد یا چند هزار کارگر شرکتهای خودرو ساز دارند خون مردم را می مکند.غافل از اینکه این تعداد در میان 80 میلیون کارگر بیکار و مردم گرسنه رقمی نیست.آدمیت آرزوست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
0
2
ب چه دلیل خجالت بکش
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
1
سلام راستی امسال سال۱۳۹۹سال جهش قیمت هاست نه سال جهش تولی واضح تر از این نمیشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
تا خون در رگ ماست خمینی رهبر ماست
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
0
1
مقصر این گرونی ها خوده مردم هستن عاخه پراید چه آپشنی داره که ۸۰ تومن باید بابتش بدیم ، نخریم آقاجون اگه همه مردم یکسال نخرن میبینید چقدر میشه. پیکان سوارشیم ولی خدا وکیلی پراید نخریم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
0
0
خدا براتون نسازه اون دنیا چطور میخواید جواب این همه آدم رو بدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
ما که داریم مهاجرت میکنیم بهترین کار ممکن
بی کار
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
0
0
خیلی راحت سالی چند بار حقوق کارمند و قیمت خودروها رو افزایش میدن اما بعد ۲ ماه از سال جدید حقوق کارگر و مستمری بگیران تعیین نشده ...حالا کی به این نظرات که می نویسیم اهمیت میده
کیان
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
0
0
یعنی چه مگه میشه با این حساب منی که خودروی یه ساله از شرکت خریدم و هنوز ۴ ماه اش مونده به موعدتحویلش باید دو برابر قیمت قبلی بپردازم یعنی ۶۸ میلیون دیگه بریزم اینجوری که حساب کنم۹۵ میلیون میوفته برا یه دونه ۴۰۵ slx ‌.تورو خدا بسه تا کی ما رو چوپ میزنید .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
انشالله بالاخره یک روزی دعای مردم میگیره و این دوخودرو ساز که عامل قتل هزاران نفرشده اندنابودخواهندشد وواردات خودروی باکیفیت خارجی دیگرممنوع نخواهدبود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->