سرخط خبرها

خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونایی به گردشگری خراسان‌رضوی/ از تعطیلی هتل‌های مشهد تا بیکاری ۹۰۰۰ کارگر

  • کد خبر: ۲۴۹۴۲
  • ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
خسارت ۱۰۰۰ میلیارد تومانی کرونایی به گردشگری خراسان‌رضوی/ از تعطیلی هتل‌های مشهد تا بیکاری ۹۰۰۰ کارگر
رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان‌رضوی از خسارت ۴۰۰میلیارد تومانی هتل‌ها در بازه زمانی ۳ ماهه –اسفند تا اردیبهشت- خبر داد و گفت: با افزودن میزان خسارات وارد شده به تأسیسات این بخش، گردشگری خراسان‌رضوی در این مدت بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده است.
هنوز تصمیمی برای بازگشایی هتل‌ها گرفته نشده است

سعیده ساجدی‌نیا - امیر سزاوار درگفت‌وگو با شهرآرانیوز، در واکنش به اعلام آمادگی تنها ۲۷ هتل برای بازگشایی، با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای بازگشایی هتل‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و استانداری ابلاغ نشده است، گفت: اولویت نخست این صنف، سلامت مردم است و بنابراین از زمان دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، تمام هتل‌ها را تعطیل کردیم و هیچ پذیرشی نداشتیم، اما در جریان جلساتی که با ستاد استانی مبارزه با کرونا داشتیم، قرار بر این شد از جامعه هتل‌داران نظرخواهی کنیم تا مشخص شود چه کسانی تمایل به بازگشایی مراکز خود دارند و بعد این موارد را به استانداری معرفی کنیم.

او با اشاره به اینکه درصورت دادن مجوز بازگشایی، هتل‌های مورد نظر امکان فعالیت خواهند داشت، اظهارکرد: البته این آمارسنجی مربوط به دو هفته پیش است و اکنون با توجه به آغاز ماه رمضان ممکن است این تعداد متقاضی کمتر یا حتی بیشتر شده باشد، از این رو نمی‌توان به آن اتکا کرد.
سزاوار ادامه‌داد: حجم سفر‌ها و زائران مشهد‌الرضا (ع) در ماه رمضان کمتر می‌شود، با این حال اگر اجازه فعالیت به هتل‌ها هم داده شود، امکان ارایه خدمات به مسافران نیز فراهم می‌شود، زیرا بخشی از افرادی که به مشهد سفر می‌کنند، به‌دلیل درمان، کار و پیگیری امور اداری‌شان هست و به این ترتیب باید محل‌هایی برای پذیرش و پذیرایی از آن‌ها تعیین شود.

خطر مراکز غیررسمی با ادامه تعطیلی هتل‌ها
او افزود: وقتی همه هتل‌ها تعطیل باشند، زائران و مسافران در بلاتکلیفی می‌مانند و به سوی مراکز غیررسمی پذیرش مسافر سوق پیدا می‌کنند که نه زیر نظر اماکن هستند و نه میراث فرهنگی. از هر نقصیصه این مراکز که چشم‌پوشی شود، آیا از مشکلات بهداشتی آن‌ها آنهم در شرایط کرونایی می‌توان چشم‌پوشی کرد؟!

خسارت به هتل‌داران تا پایان سال
رئیس جامعه حرفه‌ای هتل‌داران خراسان‌رضوی با بیان اینکه حتی اگر کرونا به‌طور کامل کنترل شود، باز هم خسارت به هتل‌داران تا پایان سال ادامه خواهد یافت، ادامه داد: مشهد در میان دیگر کلانشهر‌ها شهری خاص و زیارتی است و درصد اشغال هتل‌ها بیشتر در نیمه نخست سال است و بی‌تردید تا مدیریت بیماری به نیمه دوم سال می‌رسیم و در خوشبینانه‌ترین حالت اگر پیک مجددی در زمستان نداشته باشیم، باز هم در عمل زمان را از دست داده‌ایم.

علت استقبال کم هتل‌داران از بازگشایی
او درباره استقبال کم هتل‌داران از بازگشایی در این ایام نیز گفت: با توجه به آغاز ماه رمضان، اگر هتلی شروع به فعالیت کند، در واقع منتی بر سر دولت است، زیرا در وضع موجود مسافر چندانی نخواهد بود و شاید درصد اشغال هتل‌ها به ۱۰ درصد هم نرسد و این در حالی است هزینه‌های جاری این واحد‌ها هم در هر شرایطی تحمیل می‌شود که مقرون به‌صرفه نخواهد بود.

اشتغال ۹ هزار نفر فقط در هتل‌ها
سزاوار با اشاره به اشتغال ۹ هزار نفر تنها در هتل‌ها زیرپوشش، گفت: بیمه‌شدگان می‌توانند از بیمه بیکاری خود استفاده کنند، اما تاکنون هیچ وجهی به احدی پرداخت نشده است و تنها وجوهی از سوی کارفرما‌ها پرداخت شده تا کارگران بتوانند نیاز‌های اولیه خود را تأمین کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->