زلزله دیباج در استان سمنان را لرزاند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) از کمک دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد تا معمای ترک تحصیل دانشجویان دکترا ! اتصالی برق پشت‌بام، منزل مسکونی را به آتش کشید + تصویر حادثه (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افشاگری یک رسانه علیه قلیان اکسیژن| طرح مطالعاتی یامنفعت‌طلبی وبازی باسلامت جوانان؟ افشای راز قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش ماجرای استفاده بلاگر اینستاگرامی از آمبولانس در شیراز چه بود؟ پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدور هشدار سطح زرد در استان اعترافات تکان دهنده جوانی که مادر خود را به قتل رساند (۱۷ اردیبهشت) قصاص ۲ قاتل و فرصت دوباره زندگی برای سومین نفر کشف سه کیلوگرم تریاک از معده سرنشینان یک خودرو در بجستان (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشدید نظارت بر اتاق‌های فرار تهران دستگیری متهم‌به‌جعل مهر‌های ادارات در مشهد شانه کردن مو چه تاثیری در سلامت و زیبایی آن دارد؟ رفع تندی غذا با چند راهکار ساده عوارض روانی سقط جنین روی مادر نقش موثر مامایی در کاهش آمار سزارین و افزایش زایمان طبیعی پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب | بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها ارتباط دارد هشدار! تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود آموزش عبور و مرور در خیابان را  از  خردسالی شروع کنیم
سرخط خبرها

آبشار رودمعجن تربت‌حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد

  • کد خبر: ۲۴۹۸۵
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
آبشار رودمعجن تربت‌حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت شد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: آبشار رودمعجن تربت‌حیدریه در فهرست میراث طبیعی ملی ثبت و به این استان ابلاغ شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر  افزود: آبشار رودمعجن که به عنوان نخستین میراث طبیعی ملی شهرستان تربت‌حیدریه به شمار می‌رود از سلسله جبال چهل تن سرچشمه گرفته و ۲۸ متر ارتفاع دارد.
وی ادامه داد: این آبشار یکی از نقاط دیدنی و زیبا در بخش بایگ شهرستان تربت‌حیدریه است و به دلیل زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد، در طول سال پذیرای مسافران و گردشگران بسیار از سراسر کشور است.
وی گفت: در نامه وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار خراسان رضوی در این زمینه آمده است: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آئین‌نامه اجرایی آن مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ هیات وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی، "آبشار رودمعجن" واقع در استان خراسان رضوی، شهرستان تربت‌حیدریه، بخش بایگ، دهستان بایگ، روستای رودمعجن پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۶۸۳ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید که مراتب ابلاغ می‌شود.
مکرمی فر افزود: در ادامه این نامه تاکید شده است که اثر یاد شده ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر برعهده این وزارتخانه خواهد بود و هر گونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود ممنوع است.

آبشار رودمعجن در ۲۵ کیلومتری شمال غربی مرکز بخش بایگ در شهرستان تربت‌حیدریه قرار دارد.

هم اکنون بیش از هزار و ۵۰۰ اثر تاریخی، بنا و محوطه تاریخی خراسان رضوی در فهرست آثار ملی و طبیعی ثبت شده است.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->