بمباران گسترده جنوب لبنان توسط صهیونیست‌ها هفت فلسطینی در بمباران غزه به شهادت رسیدند پاسخ صریح ایران در مورد ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) پیام مهم واشنگتن به تل‌آویو در خصوص ایران و حزب الله اعتراف بی سابقه ترامپ: با تحریم چین، روسیه و ایران سلطه دلار از دست می‌رود فاش شدن اسرار جدید از آزار اسرای فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) آیا تاسیس سازمان ملی اقامت، اتباع را ساماندهی می‌کند؟(۱۶ شهریور ۱۴۰۳) توضیح سفیر ایران در بغداد درباره برنامه سفر دکتر پزشکیان به عراق (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) واکنش نائب رئیس مجلس به گشایش کریدور زنگزور| روسیه و آذربایجان به مرزها احترام بگذارند آمریکا به مرگ شهروند خود در کرانه باختری واکنش نشان داد حماس شهادت زن آمریکایی مدافع فلسطین را محکوم کرد (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) صادق مالواجرد: مشهد در اولویت رفع مشکلات حوزه ریلی، جاده‌ای و ناوگان هوایی است (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) تولیت آستان قدس رضوی در دیدار وزیر امور خارجه: حرم مطهر رضوی می‌تواند حلقه وصل ایرانیان مقیم خارج با کشور باشد رئیس سازمان انرژی اتمی: برنامه پنهانی هسته‌ای نداریم خونین‌ترین هفته برای فلسطینی‌ها در کرانه باختری (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) حملات جدید حزب‌الله لبنان به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: خدمت به زائران، سعادت همکاری با امام رئوف است | باید از انگیزه دینی مردم در انقلاب اسلامی حفاظت شود زمان برگزاری اولین نشست خبری پزشکیان مشخص شد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش: مقابل هرگونه تهدید هوایی آمادگی کامل داریم اقامه نماز جمعه از هفته آینده در دانشگاه تهران (۱۶ شهریور ۱۴۰۳) ایران ادعای آمریکا درباره دخالت در روند انتخابات این کشور را رد کرد
سرخط خبرها

پیام مهم واشنگتن به تل‌آویو در خصوص ایران و حزب الله

  • کد خبر: ۲۴۹۴۳۹
  • ۱۶ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۰
پیام مهم واشنگتن به تل‌آویو در خصوص ایران و حزب الله
رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند مقام‌های آمریکایی از رژیم صهیونیستی خواسته‌اند با حزب‌الله و ایران تنش‌زدایی کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده مقام‌های آمریکایی به اسرائیل هشدار داده‌اند نیروی دریایی ایالات متحده که در منطقه مستقر شده نمی‌تواند «تا ابد» از اسرائیل محافظت کند.

طبق گزارش این رسانه صهیونیستی این پیام در بحبوحه شدت گرفتن تنش‌ها میان اسرائیل با حزب‌الله و ایران برای تل‌آویو ارسال شده است.

پیام مهم واشنگتن به تل‌آویو در خصوص ایران و حزب الله

مطابق این گزارش، ایالات متحده با ارسال پیامی به اسرائیل خاطرنشان کرده لازم است تنش‌ها با ایران و حزب‌الله کاهش پیدا کند «زیرا ناو‌های هواپیمابر آمریکا قادر به استقرار تا ابد در منطقه نخواهند بود.»

رژیم صهیونیستی بعد از ترور فواد شکر، از فرماندهان حزب‌الله و اسماعیل هنیه، رهبر حماس در تهران در حالت آماده‌باش به سر می‌برد.

حزب‌الله لبنان برای تلافی اقدام تروریستی اسرائیل حدود دو هفته پیش حملات موشکی سنگینی به مواضع رژیم صهیونیستی انجام داد، اما تل‌آویو هنوز احتمال می‌دهد حملات دیگری در راه است.

بعد از حملات موشکی و پهپادی حزب‌الله وزارت دفاع آمریکا مدت استقرار دو ناو هواپیمابر ایالات متحده آمریکا در منطقه را تمدید کرد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا چندین بار بر تعهد کشورش برای حمایت از اسرائیل در برابر تهدید‌ها از جانب ایران و حزب‌الله تأکید کرده است.

ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» از اوایل ماه جولای به منطقه اعزام شده است. پنتاگون علاوه بر این اواسط ماه آگوست هم ناو «آبراهام لینکلن» را به منطقه اعزام کرده است.

روز گذشته رسانه‌ها گزارش داده بودند لوید آستین با همتای اسرائیلی خود «یوآو گالانت»، وزیر جنگ رژیم اسرائیل تماس گرفته و با وی درباره اوضاع در مرز فلسطین اشغالی و لبنان رایزنی کرده است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که رژیم صهیونیستی بایستی منتظر خون‌خواهی شهید هنیه باشد. تهران با وجود درباره نوع و زمان این حملات اظهارنظر نکرده است.

کربی:کاخ سفید بیانیه‌های مقام‌های ایران را جدی می‌گیرد

هفته گذشته «جان کربی»، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید ضمن تأکید بر تعهد واشنگتن برای حمایت از تل‌آویو گفت که کشورش تهدید‌های ایران علیه اسرائیل را جدی می‌گیرد.

او در مصاحبه با کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که پیش‌بینی احتمال حمله از سوی ایران دشوار است، اما کاخ سفید بیانیه‌های مقام‌های ایران را جدی می‌گیرد.

کربی گفت: «ما معتقدیم که آنها هنوز آماده‌اند که در صورتی که بخواهند حمله انجام دهند. به همین دلیل است که ما وضعیت استقرار نیروهایمان در منطقه را تقویت کرده‌ایم.»

رژیم صهیونیستی اسماعیل هنیه را بامداد ۱۰ مردادماه در تهران ترور کرد. این عملیات در حالی انجام شد که هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور مسعود رئیسی به تهران سفر کرده بود.

کربی گفته بود: «پیام ما به ایران ثابت است، ثابت بوده است و ثابت باقی خواهد ماند. نخستین پیام این است که این کار را نکنید.»

وی اضافه کرد: «هیچ دلیلی برای تشدید تنش‌ها وجود ندارد. دلیلی برای کلید زدن احتمالی یک جنگ منطقه‌ای تمام‌عیار وجود ندارد.»

او در ادامه گفت: «پیام دوم این است که ما آماده خواهیم بود که در صورت وقوع چنین اقدامی از اسرائیل دفاع کنیم.»

چند هفته پیش رسانه آمریکایی ای‌بی‌سی گزارش داده بود که آمریکا و اسرائیل نگران از پای درآمدن شبکه پدافند هوایی اسرائیل در اثر حملات انبوه موشکی ایران و حزب‌الله است.

برخی از مقام‌های رژیم صهیونیستی هم از احتمال پاسخ ایران ابراز نگرانی کرده‌اند. «ران کوچاو»، فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در مقاله‌ای که چند روز پیش به صورت اختصاصی برای یک مجله بریتانیایی نوشته بود از اسرائیل خواسته و کشور‌های غربی خواسته طرح خود برای دفاع از این رژیم در برابر آنچه «تهدیدات چندلایه» خوانده شده متحول کنند.

کوچاو نوشته بود با آنکه موشک‌های بالیستیک در ابتدا اصلی‌ترین تهدید بودند، اما «عملیات‌های موشکی ایران و روسیه در ماه‌های اخیر نشان داده‌اند که تهدید‌های معاصر موشک‌های بالستیک، موشک‌های کروز، پهپاد‌ها و راکت‌ها را با یکدیگر ترکیب کرده و یک فضای تهدید چندلایه ایجاد می‌کنند.»

او همچنین هشدار داده بود که «پیشرفت‌های کیفی در سیستم‌های هدایتی به معنای ان است که قابلیت‌هایی نظیر موشک‌های بالیستیک که سابق بر این به صورت کور عمل می‌کردند الان می‌توانند تأسیسات نظامی را هدف قرار دهند. به عنوان مثال حمله اخیر ایران به اسرائیل قادر بود یک پایگاه خاص را هدف قرار دهد.»

ایالات متحده آمریکا در روزهیای گذشته دو ناوگروه هواپیمابر و همچنین یک اسکادران از جنگنده‌های اف‌۲۲ را به منطقه منتقل کرده است.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->