جشنواره «مهروشید» فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد حضور هنرمندان جوان، نقطه قوت جشنواره سینمایی «مهروشید» است گزارشی از سومین روز جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «مهروشید» از پوستر پاسداشت فرهنگی «روز ملی سینما» رونمایی شد «علیرضا طبایی»، شاعر و ترانه‌سرا، درگذشت ثبت‌نام بیمه تکمیلی درمان اعضای صندوق هنر آغاز شد (۱۹ شهریور ۱۴۰۳) تعطیلی سالن‌های نمایش خراسان رضوی همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری (ع) از رویداد فرهنگی، ادبی فلوشیپ نمایشگاه کتاب تهران چه می‌دانید؟ اولین کنگره کانون معلمان جوان ایران در مشهد برگزار شد جزئیاتی تازه از فیلمی سیاه و تلخ با حضور سحر دولتشاهی و امیر آقایی حکایت خشم آنی و کره ارگانیک عباس عبدی و مدیرمسئول اعتماد توسط هیئت‌منصفه دادگاه مطبوعات، مجرم شناخته شدند فیلم سینمایی «نبودنت» چه زمانی اکران می‌شود؟ توافق شبکه نسیم با مهران مدیری و فرزاد حسنی سردار رادان در مشهد: قرآن، تنها راه عبور ما از مشکلات است هنرمندان مشهدی «تانک خورها» را روانه پخش می کنند | نگاهی به  سریال های جدید تلویزیون در  نیمه دوم ۱۴۰۳ بی‌توجهی «دارالفنون» به علوم انسانی و ادبیات صفحه نخست روزنامه‌های کشور - دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
سرخط خبرها

جشنواره «مهروشید» فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد

  • کد خبر: ۲۵۰۰۹۸
  • ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۹
جشنواره «مهروشید» فرصتی برای شناسایی ظرفیت‌های حاشیه شهر مشهد
کارگردان مستند «مادر» گفت: برگزاری جشنواره سینمایی مهروشید در پردیس سینمایی ملل باعث شده این ظرفیت فرهنگی هنری در حاشیه شهر هم دیده شود. 

به گزارش شهرآرانیوز، نعمت الله سرگل زایی در حاشیه شصت و هفتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان مشهد مهروشید که در پردیس سینمایی ملل از ۱۷ تا ۲۰ شهریور ماه برگزار شد در گفتگو با شهرآرانیوز اظهار کرد: اکران مستند مادر در این جشنواره فرصت خوبی است تا افرادی که آن را ندیده اند تماشا کنند، اما آنچه جای سوال است اینکه چطور مستند ۱۰۰ ثانیه‌ای با مستندات طولانی سی و چهل دقیقه‌ای مقایسه و داوری خواهد شد. 

سرگل زایی درباره آثار جشنواره بیان کرد: بیشتر آثاری که تاکنون در جشنواره اکران شده در ژانر داستان بوده و این نشان دهنده استقبال کارگردان‌ها به این حوزه است درحالیکه تنها ۱۴ اثر مستند در این سه روز به نمایش درآمده است.

این مستندساز مشهدی تولیدات مستند را مهم دانست و افزود: مستند، پایه تولید آثار داستانی است چرا که از دل ایده‌های مستند، سوژه‌های داستانی بدست می‌آید. چون سوژه‌های مستند بر مبنای واقعیت ساخته می‌شود لذا فیلم‌های داستانی نیز که بر مبنای آنها تولید شود به واقعیت نزدیک‌تر است و برای تماشاگر واقعی‌تر و قابل باور بنظر می‌آید.

سرگل زایی همچنین ادامه داد: بیشتر آثار مستندی که تا کنون دیدم چه در جشنواره چه خارج از این رویداد، شبیه گزارش تلویزیونی است نه یک فیلم مستند. پرداخت داستانی در این آثار وجود ندارد و بسیاری از مستند‌ها در دقیقه‌های پایانی، داستانشان تازه شکل می‌گیرد که به دلیل چارجوب زمانی آن را رها می‌کنند به همین دلیل بیشتر آثار مستند پرداخت مناسبی ندارد، اما سوژه‌های خوبی در همین آثار دیده شده است.

کارگردان مستند مادر در خصوص جشنواره سینمایی مهروشید تصریح کرد: ایده برگزاری این جشنواره در چنین فضا و نقطه‌ای از شهر بسیار خوب است که باعث شده این ظرفیت هم دیده شود. تنها مسئله‌ای که وجود دارد میزان دسترسی به این مکان است که بهتر بود شرایط راحت تری برای شرکت کنندگان در جشنواره فراهم می‌شد. به عنوان مثال چندین اتوبوس از مرکز شهر به سینمای ملل اختصاص می‌یافت تا رفت و آمد تسهیل شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->