پالس منفی بورس در معاملات امروز (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) آیا خودرو‌های گذرموقت را هم می‌توان فروخت؟ قیمت نان در مشهد و خراسان رضوی اعلام شد | افزایش ۲۵ درصدی قیمت نان (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) + نرخ نامه نرخ نان در مشهد و خراسان‌رضوی افزایش یافت پژمان‌فر: مشکل فعلی در حوزه وام ازدواج در درون بانک‌هاست | رئیس کل بانک مرکزی به مجلس می‌رود رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور حقوق و دستمزد کارگران بر چه اساس تعیین می‌شود؟ نرخ امروز طلا و سکه در مشهد اعلام شد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) تعهد ارزی از جمله مشکلات دست ساز در حوزه پسته | مقصد صادراتی پسته ایرانی کدام کشور‌ها هستند؟ چک تضمین‌شده جایگزین چک رمزدار می‌شود ۸۱ میلیون نفر در سال گذشته یارانه گرفتند ماهانه ۴۰۰ هزار متر مکعب آب شرب برای آبیاری فضای سبز شهری در خراسان رضوی مصرف می‌شود ۳۵ درصد گاز تولیدی کشور در بخش خانگی مصرف می‌شود | مصرف غیر بهینه گاز در همه بخش‌ها فرصت بزرگ اقتصادی لبنیات ایرانی در بازار عراق قیمت بلیت مسیر هوایی تهران- مشهد (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) قیمت جدید شیرخام به زودی اعلام می شود نظم شبکه‌ای، الگوی توسعه روابط با عراق بررسی جزئیات پرونده پلمب نمایشگاه صنعت ساختمان در مشهد | سایه سنگین بی‌قانونی بر سر نمایشگاه‌های خصوصی فهرست ظرفیت‌ها و مشکلات صنعت خراسان رضوی روی میز مجلس فروش ۳ هزار تن چای دبش در مزایده‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تکذیب ممنوعیت فروش نان یارانه‌ای به اتباع بیگانه بررسی وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلا (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) زنگ خطر در پایتخت به صدا درآمد | منابع محدود آب تهران ظرفیت جمعیت جدید را ندارد سخنگوی صنف جایگاه‌داران: فروش اجباری مکمل در جایگاه‌های سوخت پیگرد قضایی دارد مهروموم ۲ کافه‌سنتی و کافی‌شاپ در مشهد (۲۳ شهریور ۱۴۰۳) زمان ثبت‌نام خودرو‌های وارداتی جانبازان با اضافه شدن مدل‌های جدید تمدید شد
سرخط خبرها

رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور

  • کد خبر: ۲۵۰۷۰۸
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور
نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران ایران گفت: در قرارداد بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل آمده است که حتی سرقت جزیی هم باید مشمول بیمه شود، اما این بند از قرارداد به اجرا نمی‌رسد.

به گزارش شهرآرانیوز. جلال موسوی درباره رواج پدیده دزدی بار از کامیون‌ها در جاده‌های کشور اظهار داشت: جالب این است که در بزرگراه غدیر شبانه در حین حرکت کامیون، بار دزدی می‌کنند. اگر راننده از گذشته این تجربه و مهارت را داشته باشد و بعضا از آینه کامیون متوجه این دزدی بار می‌شود و می‌تواند با گرفتن ترمز یکباره در حین حرکت اجازه دزدی را ندهد.

وی ادامه داد: البته ممکن است در پروسه همین اقدام به راننده آن کامیون حمله شود و ابعاد این دزدی از خسارت مالی به خسارت جانی هم برسد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران ایران تاکید کرد: در جاده غدیر دزدی بار از کامیون‌های در حال حرکت بسیار شایع شده و بیمه هم خسارت ناشی از دزدی بار را نمی‌پذیرد و سوال این است که آیا نیروی انتظامی کشور توان کنترل بار دزدی‌ها در مسیر مشخص را ندارد؟ یا اساسا اراده‌ای برای کنترل و جلوگیری از این دزدی‌ها وجود ندارد.

موسوی گفت: مشکل بسیار مهمی که وجود دارد این است که در قرارداد بیمه مسئولیت مدنی متصدیان حمل و نقل آمده است که حتی سرقت جزیی هم باید مشمول بیمه شود، اما این بند از قرارداد به اجرا نمی‌رسد چراکه شرکت واسط از کاهش اعلام خسارت منتفع می‌شود  و در این باره ابهامات و سوء استفاده‌های زیادی وجود دارد. در نهایت خسارت از این دزدی از راننده گرفته می‌شود و بیمه خسارتی نمی‌پردازد.

وی افزود: موارد بسیاری دیده می‌شود که راننده برای استراحت و صرف شام در محلی توقف کرده در مدت زمان کمتر از ۳۰ دقیقه چادر کامیون را پاره و بار را به سرقت برده‌اند و در این دزدی‌ها میزان خسارت بیش از ۱۰۰ میلیون تومان بوده که بیمه ریالی از آن را نپذیرفته و جبران خسارت بر دوش راننده افتاده‌است و هر چه در این باره مذاکره می‌کنیم، اما نتیجه‌ای ندارد.

نایب رییس کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران ایران با بیان اینکه پدیده دزدی بار در عمده جاده‌های کشور دیده می‌شود، اما در مسیر‌هایی مانند شمال به مازندران وقوع این اتفاق نادر است، اما در مسیر‌هایی مانند آزادراه غدیر و مسیر جنوب بسیار رواج دارد، ادامه داد: در این سرقت‌ها بار‌ها شاهد ضرب و شتم رانندگان و کمک رانندگان بودیم و اینکه با وجود صورت جلسه پلیس و آثار ضرب و شتم بیمه این خسارت را متقبل نمی‌شود، ظلم در حق رانندگان است.

وی درباره نحوه دزدی‌ها از کامیون‌های در حال حرکت اظهار داشت: بعضا دیده شده سرنشین خودروی نیسان با نردبان حین حرکت خود را به کامیون رسانده و با پاره کردن چادر یا باز کردن درب کامیون، بار را به سرقت می‌برند و به همان نیسان تخلیه می‌کنند.  

منبع: ایلنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->