سیمایی صراف: دانشگاه را دور از نگاه‌های حزبی اداره کنیم چه زمانی نرخ رشد جمعیت کشور مثبت می‌شود؟ دستگیری سارق خودرو با تیراندازی هوایی پلیس در نیشابور (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) واکسن آنفلوانزا برای استفاده عموم مردم در داروخانه‌های مشهد موجود است نخستین واکسن ضد آبله میمونی در جهان تأیید شد راهکارهای مختلف چین از افزایش میزان پیر شدن مردم این کشور جلوگیری نکرد سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور سال آینده ۶۰ درصد خواهد شد ۲۲۵ پروژه آموزشی مهرماه امسال تحویل آموزش و پرورش خراسان رضوی می‌شود اعمال قانون ۱۰۲۲ خودروی حادثه ساز در مشهد | ۴۱ خودرو متخلف توقیف شدند (۲۴ شهریور ۱۴۰۳) یادی از مرحوم دکتر علی اکبر فیاض، مؤسس دانشکده ادبیات مشهد | درخت سترگ دانش اولین نمایشگاه خدمات پرستاری در خاورمیانه| تحول نظام سلامت با گسترش مراکز مراقبت در منزل تاثیر بیماری آسم بر افزایش خطر ناباروری زنان برای تعامل با کودکان و نوجوانان نیازمند آموزش و یادگیری هستیم میان وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش آموزان چیست؟ کانون بازنشستگان: بازنشستگان را شرمنده خانواده نکنید | برای درمان بیماریِ صعب‌العلاج وام می‌خواهند و ما شرمنده‌ایم! پسر معتاد به شیشه، پدر و مادرش در اراک را به قتل رساند ابعاد جدیدی از قتل یاسمین رحمتی، استاد موسیقی دانشگاه تهران از زبان یکی از اقوامش مرد معتاد قتل پسر ۴ ساله همسر موقت خود را انکار کرد + عکس استفاده از ترکیبات گوگردی در تولید قند و نبات اظهارات وزیر کار درباره متناسب‌سازی حقوق، بازنشستگان تأمین‌اجتماعی را نگران کرده است تامین بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن آنفلوآنزا از تب خرید تا نبود واکسن آنفلوانزا در مشهد | قول رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی برای تامین واکسن مورد نیاز مردم
سرخط خبرها

میان وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش آموزان چیست؟

  • کد خبر: ۲۵۰۷۱۳
  • ۲۴ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۴
میان وعده مناسب برای زنگ تفریح دانش آموزان چیست؟
یک متخصص دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مشکلات جسمی و ذهنی دانش‌آموزان در مدرسه با کمبود تغذیه و الگوهای غذایی ارتباط نزدیکی دارد، بر تاثیر مستقیم تغذیه بر یادگیری تاکید کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مریم السادات پاک نژاد با اشاره به نزدیکی ایام بازگشایی مدارس و اهمیت تغذیه دانش آموزان به برخی تدابیر طب ایرانی در این خصوص اشاره کرد و افزود: باید برای تهیه میان وعده دانش آموزان در مدرسه، از پیش برنامه ریزی شود، زیرا دانش آموزی که صبحانه و میان وعده مناسب نخورد در مدرسه بی حوصله، خسته و بی دقت است.

وی اظهارداشت: انواع مغزی جات همچون فندق، پسته، بادام، گردو یا آجیل‌های شیرین مثل کشمش، مویز و یا نخودچی به عنوان خوراکی برای بچه‌ها مناسب است. می‌توان آنها را به صورت پودر شده درون شیر ریخت یا با مقداری شیره انگور یا خرما مخلوط کرد.

این متخصص طب ایرانی با بیان اینکه یبوست مشکل شایعی در بین دانش آموزان است، توصیه کرد حتما مقداری انجیر در خوراکی‌های بچه‌ها قرار داده شود.

به گفته پاک نژاد، می‌توان با نخود غذا‌های متنوعی همچون فلافل، کتلت نخود، شامی لپه را به شکل ساندویچ برای بچه‌ها درست کرد یا حتی نخود را پخته با کره و آویشن و آبلیمو مخلوط کرد و به عنوان میان وعده در اختیار دانش آموزان قرار داد.

وی ادامه داد: انواع ساندویچ‌ها مثل املت و نان و پنیر با سبزی یا گردو، همبرگر خانگی، پوره سیب زمینی، فلافل و ... برای دانش آموزان مناسب است و خوراکی‌ها مثل فرنی، شیربرنج و شله زرد برای افراد لاغر و کم بنیه مناسب‌تر بوده و در عین حال می‌توان از سمنو، سوپ، خوراک عدسی یا لوبیا نیز به عنوان میان وعده استفاده کرد.

این متخصص طب ایرانی با اشاره به اینکه میوه‌ها سرشار از ویتامین هستند، اضافه کرد: سیب بهترین میوه برای دانش آموزان است، خصوصا بچه‌هایی که یک مقدار دچار اضطراب و تنش‌های عصبی هستند یا رفلاکس معده دارند مصرف کنند.

پاک نژاد ادامه داد: نوشیدنی مثل شیرعسل، شیر همراه مغزیجات، شربت عسل یا شربت شیره انگور توصیه می‌شود. همچنین شکر سرخ که در شیر حل شود برای یبوست دانش آموزان مناسب است.

وی اظهار داشت: عمدتا غذا‌های سنتی ما سالم هستند، انواع خورشت‌ها و آش‌ها و سوپ‌ها به شرطی که ادویه و نمک زیادی نداشته باشند برای وعده اصلی دانش آموزان که ساعات طولانی در مدارس هستند مناسب است.

وی با اشاره به اهمیت خواب دانش آموزان در دوران مدرسه گفت: افرادی که مزاج خشکی دارند عموما لاغر هستند و به راحتی به خواب نمی‌روند، باید غذا‌هایی بخورند که رطوبت دارند. خوردن کاهو یا آش‌ها و سوپ‌ها یا استفاده موضعی از روغن‌ها مثل روغن کدو، بادام و بنفشه و شیر بادام به داشتن خواب خوب کمک می‌کند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->