یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد
سرخط خبرها
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی خبر داد؛

ملخ‌ها از سمت خراسان جنوبی یا افغانستان، خراسان رضوی را محاصره خواهند کرد

  • کد خبر: ۲۵۰۹۷
  • ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
ملخ‌ها از سمت خراسان جنوبی یا افغانستان، خراسان رضوی را محاصره خواهند کرد
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: فعلا در خراسان رضوی ملخ صحرایی وجود ندارد، پایش‌های خود را انجام می‌دهیم و احتمال داده اند که حضور ملخ‌ها را از سمت خراسان جنوبی یا افغانستان داشته باشیم.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه حلاج نیا در خصوص احتمال حمله ملخ‌ها به استان، اظهار کرد: بحثی که در خصوص حمله ملخ‌ها مطرح شده، ملخ صحرایی است که استان‌های جنوبی کشور درگیر آن هستند. فعلا در خراسان رضوی ملخ صحرایی وجود ندارد، پایش‌های خود را انجام می‌دهیم و احتمال دادند که حضور ملخ‌ها را از سمت خراسان جنوبی یا افغانستان داشته باشیم، مرتب با سازمان حفظ نباتات در حال رایزنی و بررسی هستیم و اگر گزارشی شود در آن نقطه ورود پیدا می‌کنیم.

وی بیان کرد: ملخ‌های بومی ما هر ساله در استان وجود داشتند و سطح آن تا الان کاهش داشته است. همکاران ما کانون‌ها را بررسی می‌کنند و اگر نیاز به مبارزه باشد، در کانون مبارزه می‌کنیم و اجازه گسترش به آن را نمی‌دهیم. مناطقی که الان در حال پایش هستند، سرخس، تایباد و خوشاب بوده که مرتب پایش می‌شوند، همکاران ما در کانون‌ها حضور دارند و مشکل خاصی وجود ندارد.

حلاج‌نیا گفت: امسال با توجه به افزایش رطوبت در اثر بارندگی‌ها و دماهایی که در سطح استان وجود دارد، احتمال بیماری زنگ زرد غلات وجود داشته و لازم است که حتما کشاورزان مزارع خود را بازدید کنند و از کارشناسان شبکه مراقبت دولتی و خصوصی نیز کمک بگیرند تا زنگ زرد باعث خسارت به مزارع غلات آنها نشود.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خراسان رضوی با بیان اینکه آفت دیگری که هر ساله کشاورزان با آن مواجه هستند، سن غلات است، عنوان کرد: الان در مرحله سن مادری هستیم و عملیات مبارزه را انجام می‌دهیم که بعضا با مبارزه با علف‌های هرز همزمان می‌شود. کشاورزان خودشان بهترین پایش‌کنندگان محصولات خودشان هستند، بهتر است مزارع خود را بازدید کنند و اگر مورد خاصی است با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و شبکه مراقبت دولتی و خصوصی شامل کلینیک‌های گیاه‌پزشکی مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: تا الان حدود ۲۰ هزار هکتار با سن مادر و ۹۰۰ هکتار با بیماری زنگ زرد و سایر بیماری‌های گندم مبارزه کردیم و مورد خاصی نداشتیم. کلزا نیز امسال بسیار خوب توسط کشاورزان و همکاران ما در سطح استان پایش و شته مومی به خوبی کنترل شد و مشکل خاصی نداشتیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->