نتیجه بازی اسپانیا و آلمان+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان حذف شد پخش زنده بازی پرتغال و فرانسه در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی آلمان و اسپانیا در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ (۱۵ تیر ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین گل محمدی با مرادمند تمام کرد ویدئو | سالن بهشتی مشهد میزبان جامعه ورزش خراسان‌رضوی در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری پبشنهاد نجومی رضاوند به استقلال| جدایی کلید خورد در انتظار معرفی مدیرعامل استقلال | اعضای هیئت‌مدیره مشخص شدند عملکرد ضعیف استقلال در نقل و انتقالات وزیر ورزش: انتظار جامعه ورزش از رئیس‌جمهور زیاد نیست + فیلم بیرانوند به دنبال بازگشت به پرسپولیس! آزادیِ افشاریان و سهیل مهدی تکذیب شد ستاره تیم ملی نمی‌خواهد به ایران برگردد! امیر قلعه نویی در جام ملت‌ها طرفدار کدام تیم است؟ خاطره تلخ آلمان از اسپانیا در فینال جام ملت‌ها  لیست دوم نکونام رو شد خداداد افشاریان و سهیل مهدی به قید وثیقه آزاد شدند گاریدو مجوز سفر به ایران را گرفت روزبه چشمی به دنبال قرارداد ۳۰ میلیاردی تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و آلمان در یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ | فینال قبل از فینال زکی پور رسما استقلالی شد + عکس
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

سیاه و سفید ماجرای اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷

  • کد خبر: ۲۵۳۰۲
  • ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
سیاه و سفید ماجرای اعلام آمادگی ایران برای میزبانی از مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۷
ظهر دیروز خبری به‌صورت غیررسمی در فضای ورزش کشور منتشر شد مبنی‌بر اینکه فدراسیون فوتبال ایران برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ نامزد شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، امیرمهدی علوی، سخن‌گوی فدراسیون فوتبال ایران، با اعلام این خبر که ایران قصد میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ را دارد، در توئیتر خود از کمپین «میزبانی یوزها» پرده برداشت تا مشخص شود ایران بار دیگر برای برگزاری بازی‌ها در کشور خود پا پیش گذاشته است. این درحالی است که ایران برای جام ملت‌های ۲۰۱۹ نیز نامزد بود، اما درنهایت امارات گوی سبقت را ربود و میزبانی را به دست آورد. فرمت جام ملت‌ها به‌شکلی است که معمولا یک دوره در منطقه غرب و دوره بعدی در شرق برگزار می‌شود. جام ملت‌های ۲۰۲۳ در کشور چین انجام خواهد شد و حالا کشور‌های منطقه غرب تلاش خواهند کرد تا میزبانی دوره بعد از آن را به دست بیاورند. ایران از سال ۱۹۷۶ به بعد، دیگر میزبان این رقابت‌ها نبوده است و درصورتی‌که در رقابت با سایر کشور‌ها موفق شود، بعد از ۴۴ سال این امکان را در اختیار خواهد داشت. فارغ از اینکه اوضاع‌واحوال فدراسیون فوتبال کشورمان این‌روز‌ها بسیار سردرگم و پیچیده است، چند پرسش و ابهام در این مسیر وجود دارد که بدون برطرف‌کردن آن، دراختیار‌گرفتن میزبانی غیرممکن به نظر می‌رسد.


ماجرای حضور بانوان
بحث آزادی حضور بانوان در ورزشگاه‌ها در سال‌های اخیر یکی از سوژه‌های مهم و پررنگ فوتبال ایران بوده که کش‌وقوس‌های فراوانی داشته است و اگرچه در این مسیر شاهد پیشرفت‌هایی بودیم، ولی با سرعت خیلی کم صورت گرفته است و تاکنون پس از فشار‌های فیفا و نهاد‌های بین‌المللی، درنهات تنها در بازی ایران - کامبوج شاهد حضور بانوان آن‌هم در شرایط خاص بودیم. این درحالی است که میزبانی رقابتی در سطح لیگ قهرمانان آسیا با توجه به حضور کشور‌های مختلف با چنین‌شرایطی امکان‌پذیر نیست و نمی‌شود محدودیت‌هایی را که برای تماشاگران ایرانی قائل هستیم، برای تماشاگران سایر کشور‌ها هم لحاظ کنیم و این به‌خودی‌خود مشکل بزرگی در این مسیر است.


مناقشات سیاسی
مسائل سیاسی هم جای خودش را در سال‌های اخیر در فوتبال ملی ما باز کرده و چندسالی است که عربستان درپی اختلافاتی که با ما دارد، از حضور در ایران برای برگزاری مسابقات فوتبال امتناع می‌کند و با نفوذ و لابی در AFC توانسته است میزبانی در کشور بی‌طرف را برای رویارویی با نمایندگان ایران بگیرد و در لیگ قهرمانان آسیا در چند فصل اخیر شاهد چنین‌موضوعی بوده‌ایم. دراین‌میان اماراتی‌ها هم چندوقتی است که رویکرد مشابهی در پیش گرفته و اعلام کرده‌اند حاضر به بازی در ایران نیستند و به‌دنبال برگزاری بازی در کشور ثالث بودند. حالا با توجه به اینکه AFC در میزبانی رقابت‌های رفت‌وبرگشت با عربستان و امارات در پیشبرد چنین‌تصمیمی تعامل داشته است، درصورتی‌که این مناقشات پایان نیابد و این ۲ کشور به حضور در ایران رضایت ندهند، بازهم ما میزبانی جام ملت‌ها را در اختیار می‌گیریم؟


امکانات و زیرساخت‌ها
مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا درحال‌حاضر با ۲۴ تیم برگزار می‌شود و اگر تا آن زمان تغییر نکند، باید این تعداد تیم در ایران اردو بزنند. این یعنی حداقل به ۲۴ کمپ تمرینی مجهز و ۸ تا ۱۲ استادیوم با استاندارد‌های روز دنیا احتیاج داریم که شرایط حال حاضر ساختاری فوتبال ایران فاصله زیادی با چنین‌استاندارد‌هایی دارد و باید دید در فاصله موجود تا زمان برگزاری بازی‌ها، این استاندارد‌ها چقدر ارتقا پیدا می‌کند.


کرسی و لابی در AFC
طی آنچه در طول این سال‌ها دیده‌ایم یا کرسی قابل‌توجهی در AFC در اختیار ایران نبوده یا اگر هم نماینده‌ای مثل مهدی تاج به‌عنوان معاون در این نهاد حضور داشته باشند، عملا عایدی مثبت چندانی برای فوتبال ایران نداشته است و حتی نتوانستیم حق میزبانی خودمان را در رقابت با عربستان و امارت پس بگیریم. در این شرایط، گرفتن امتیاز میزبانی باوجود رقبای گردن‌کلفت و ذی‌نفود در AFC کار خیلی سخت و دشواری به نظر می‌رسد و لابی‌های فدراسیون ما در آسیا آن‌قدر قوی به نظر نمی‌رسد که منجر به پیروزی ایران در چنین‌رقابتی شود.


قطر و عربستان رقیب ایران برای میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷
رقابت ۲ کشور قطر و عربستان برای میزبانی جام ملت‌های۲۰۲۷ آسیا درحالی آغاز شده که ایران هم برای کسب میزبانی، نامزد شده است. سایت insidethegames خبر داد قطر می‌خواهد برای میزبانی جام ملت‌های آسیا۲۰۲۷ نامزد شود تا رقابت جدیدی را با عربستان آغاز کند. پیش‌ازاین ریاض با دوحه برای میزبانی از بازی‌های آسیایی۲۰۳۰ وارد رقابت شده‌اند. روابط این ۲ کشور در سال۲۰۱۷ و پس از محاصره قطر توسط عربستان و دوستان منطقه‌ای سعودی‌ها (به‌خاطر ادعای عربستان مبنی بر حمایت قطر از تروریسم) روبه‌تاریکی رفت و جنجال بزرگی را در حاشیه خلیج فارس ایجاد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->