سرخط خبرها
اقدامات ناحیه یک منطقه ۲ در هوای گرم تیر ماه

از لای‌روبی جوی‌ها تا نصب ۱۰۰ آبسردکن

  • کد خبر: ۲۵۳۳
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
از لای‌روبی جوی‌ها تا نصب ۱۰۰ آبسردکن

فرامرزی - این روزها حتی ساعت 11شب هم باز هوا نزدیک 40درجه را نشان می‌دهد. با گرم شدن هوا نیروهای خدمات شهری شهرداری مشهد در مناطق مختلف حجم کارشان بیشتر شده است. گرم شدن هوا باعث شده بوی نامطبوع جوی و جدول‌ها بیشتر مردم را بیازارد و بالطبع گلایه‌های مردمی موجب شده است، کارکنان خدمات شهری بیش از پیش برای رضایت‌مندی مردم تلاش کنند. در این گزارش رئیس ناحیه یک منطقه‌مان از اقدامات خدمات شهری این ناحیه در تیرماه می‌گوید. 
پرهام جلیلی نقویان در این‌باره می‌گوید: در این ماه، جوی‌ها و کانال‌های بولوار عبدالمطلب، ابوطالب، هدایت، مطهری شمالی، عبادی، قرنی، توحید، شفا، هنرور و موسوی قوچانی به متراژ 6هزار متر با 2اکیپ لای‌روبی شده‌ است. 
رئیس ناحیه یک منطقه2 در ادامه بیان کرد: افزون بر این 1200تن لجن از کانال‌های داخل معابر ناحیه یک جمع آوری شده است. این اقدام با هدف کاهش بوی نامطبوع کانال‌ها انجام شده است.
وی به دوباره‌کاری در حوزه جمع‌آوری دوباره زباله در طول روز اشاره کرد و گفت: تنها در تیر ماه 3هزار و 300تن زباله و 150تن خاک و نخاله از ناحیه یک منطقه ما جمع‌آوری شده است. شست‌وشوی جدول‌ها در فصل گرم سال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. طی تیر ماه 130هزار متر از جدول‌ها و  بولوارهای ناحیه یک شست‌وشو شد.
رئیس ناحیه یک منطقه2 به هوای گرم تیر ماه و اهمیت وجود آبسردکن در معابر و پارک‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به گرمای هوا و نیاز مردم به آب سرد 100مورد آبسردکن در محدوده بولوارهای ناحیه یک مرمت و راه‌اندازی شد.
وی همچنین به نظافت، ضدعفونی و شست‌وشوی 38چشمه سرویس بهداشتی که در محدوده ناحیه یک قرار دارد، اشاره کرد و گفت: در این ماه مردم از این سرویس‌های بهداشتی که در قرنی28و میدان شهدا قرار دارد، بیشتر استفاده کردند به همین دلیل روزانه این سرویس‌های بهداشتی شست‌وشو شدند.
جلیلی به دیگر اقدامات کارکنان خدمات شهری ناحیه یک منطقه2 در تیر ماه تأکید و اضافه کرد: طی ماه گذشته 15مورد اخطاریه برای مشاغل مزاحمی که در هدایت، هنرور و مطهری شمالی باعث نارضایتی شهروندان شده بود، صادر و به این متخلفان تحویل داده شد تا به رفع مزاحمت اقدام کنند.
به گفته رئیس ناحیه یک منطقه ما، حفر 4مورد چاه جاذب برای مواقع بارندگی اقدام دیگری بود که در تیر ماه از سوی خدمات شهری ناحیه یک در مطهری29، عزیزی3، حر عاملی16و حر عاملی 18انجام شد. این خیابان‌ها در مواقع بارندگی به ویژه در فصل پاییز دچار آبگرفتگی می‌شد. با این اقدام در فصل بارندگی این خیابان‌ها درگیر آب افتادگی نخواهند شد.
وی همچنین از 60مورد مقابله با دست‌فروشی و سد معبر در این زمینه در خیابان‌های هدایت، عبدالمطلب، قرنی، توحید، عبادی و مطهری شمالی خبر داد. 
جلیلی افزون بر این افزود: طی این ماه 28مورد تعویض تابلوهای شناسایی معابر انجام شد. در این اقدام تابلوهای فرسوده جمع‌آوری و به جای آن تابلوی نو جایگزین شد. تعویض تابلوی مطهری14، مطهری40، عامل45 از این دسته است.
رئیس ناحیه یک منطقه ما از شست‌وشوی 2هزار و 800مترتابلوها و المان‌های شهری شست‌وشو خبر داد. این اقدام در راستای ایجاد زیبایی بصری و رفع آلودگی‌ها انجام شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->