سرخط خبرها

ستون‌های برق حادثه‌ساز در مشهد

  • کد خبر: ۲۹۲۳۱
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۴
ستون‌های برق حادثه‌ساز در مشهد
نارضایتی اهالی مطهری‌شمالی ۲۱ از خدمات‌رسانی نامناسب شرکت برق مشهد
هانیه فیاض/شهرآرانیوز - خیابان مطهری‌شمالی ۲۱ که انتهای آن به کوچه‌های حسین‌باشی و چمن‌افروز منتهی می‌شود، از قدیمی‌ترین خیابان‌های منطقه ۲ است که هنوز هم بخش‌های بسیاری از آن بافت قدیمی خود را حفظ کرده‌اند. همین امر سبب شده است اهالی آن با مشکلات جدی روبه‌رو شوند.
سحرخیز، یکی از اهالی این خیابان که بار‌ها با ۱۳۷ و شهرداری منطقه تماس گرفته و با وجود پیگیری‌های متعدد راه به جایی نبرده بود، ناامیدانه با دفتر ما تماس گرفت و از ما خواست تا زبان گویای اهالی این محله باشد. او با دلخوری پشت تلفن گفت: «شاید شهرداری خواب باشد، اما شهرآرامحله که خواب نیست. لطفاً بیایید و وضعیت ما را ببینید. شاید بتوانید صدای ما را به گوش مسئولان برسانید.» با او به خیابان مطهری ۲۱ رفتیم و با مشکلات این خیابان از نزدیک آشنا شدیم که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

حمیدرضا سحرخیز ۵۲ سال سن دارد و از سال ۱۳۵۵ ساکن محله مطهری است. او که به‌نوعی از پیش‌کسوتان محله محسوب می‌شود، می‌گوید: شکل قدیمی خیابان مطهری ۲۱، تقریباً دست‌نخورده باقی مانده است؛ خانه‌های قدیمی، کوچه‌های باریک و تنگ، ساختمان‌های کهنه و حتی ستون‌های برق چوبی با آسفالت نامناسب. برخی از ساختمان‌های قدیمی هم تخریب و به آپارتمان تبدیل شده‌اند و تعداد محدودی هم عقب‌نشینی کرده‌اند و سبب عریض شدن کوچه‌ها شده‌اند.  
سحرخیز به ۲ مشکل مهم این محله اشاره می‌کند و می‌گوید: وجود ستون‌های برق در وسط کوچه سبب بروز مشکل برای تردد اهالی شده است و بار‌ها شاهد اتفاق افتادن حادثه‌ای ناخوشایند بوده‌ایم. گاهی که روشنایی کوچه کم است، خودرو‌های در حال عبور تیر‌های چراغ برق را نمی‌بینند و به دلیل جانمایی نامناسبی که دارند، با آن‌ها برخورد می‌کنند. ۲ نمونه بارز این معضل در کوچه‌های شهید مطهری ۱۰/۲۱ و ۱۲/۲۱ مشهود است. برخی از این خانه‌ها بافت قدیمی دارند و باید تخریب شوند و عقب‌نشینی کنند. با توجه به اینکه شهرداری بودجه‌ای برای خرید ملک ندارد، نمی‌تواند ملک را بخرد و تخریب کند؛ بنابراین نیاز است که این تیر‌های برق جمع‌آوری شوند. اهالی محله چندین‌بار برای حل این معضل درخواست داده‌اند، اما تاکنون به نتیجه مثبتی نرسیده‌اند.
او ادامه می‌دهد: یکی دیگر از مشکلات جدی این خیابان وجود آسفالت نامناسب و قدیمی آن است. در قسمت‌هایی از خیابان آسفالت به‌نوعی مخدوش و کنده شده و همین امر سبب ایجاد فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های بسیاری در سطح خیابان شده است. وضعیت آسفالت کوچه‌های این خیابان مطلوب نیست و در کوچه‌های آن آسفالت سالم پیدا نمی‌شود. پیگیری مشکل آسفالت نامناسب خیابان شهید مطهری ۲۱ هم با بن‌بست روبه‌رو شده و بی‌جواب مانده است، درصورتی‌که این ۲ معضل مهم از اولویت‌های اهالی محله است.
سحرخیز تأکید می‌کند: مسئولان مدیریت‌شهری و شهرداری منطقه باید بیشتر به وضعیت سامان‌دهی خیابان مطهری‌شمالی ۲۱ که جزو بافت قدیمی و سنتی مشهد است، رسیدگی جدی و فوری کنند. زیرا با شرایط موجود، بسیاری از ساکنان محله و اهالی قدیمی در حال نقل مکان هستند.
پس از شنیدن و دیدن این واقعیات، به سراغ معاون ناحیه ۲ شهرداری منطقه رفتیم. جواد علی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار شهرآرامحله اظهار کرد: بهسازی و لکه‌گیری آسفالت معابر ازجمله مطالبات بحق شهروندان است. برخی از خیابان‌های منطقه آسفالت نامناسبی داشتند که شهرداری به ترتیب اولویت در حال بازسازی و ترمیم آسفالت آن‌هاست.  
 علی‌نژاد ادامه داد: شهرداری منطقه با عنایت به برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با هدف کاهش سوانح رانندگی، تأمین سطح ایمنی، تردد آسان شهروندان و همچنین حذف ناهمواری تمامی خیابان‌ها و معابری که نیاز به ترمیم و بهسازی دارند، با حفظ اولویت لکه‌گیری و آسفالت می‌کند. خیابان شهید مطهری ۲۱ هم جزو همین اولویت‌ها قرار گرفته است و ان‌شاءا... تیرماه مشکل این خیابان در حوزه آسفالت رفع خواهد شد.  
وی افزود: درباره مشکل جابه‌جایی ستون‌های برق مکاتباتی با اداره برق مشهد صورت گرفته است و منتظر پاسخ‌دهی هستیم. شهرداری برای رفع این معضل در حال پیگیری است، اما برای سرعت بخشیدن به این امر، از شهروندان خواستاریم که از مرجع مربوط پیگیری کنند تا زودتر به نتیجه برسیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->