ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم ویدئو | علوی مقدم: ساماندهی ورزش مشهد، مطالبه مردمی و اقدام بزرگ شورای ششم بود
سرخط خبرها

جلسه علنی آغاز شد/قرائت گزارش پرونده «فریدون» در دستورکار مجلس

  • کد خبر: ۲۵۶۷۳
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹
جلسه علنی آغاز شد/قرائت گزارش پرونده «فریدون» در دستورکار مجلس
جلسه علنی مجلس دقایقی پیش آغاز شد و گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره نحوه پذیرش و جذب «حسین فریدون» برای تحصیل در مقطع دکترا در دستورکار قرار گرفت.
جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی و با حضور ۱۹۵ نفر از نمایندگان آغاز شد.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، ۱۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود گفت: لازم می‌دانم از مراحم رهبر معظم، مراجع عظام تقلید، علما، دانشمندان و سایر دوستان تشکر نمایم و روز کارگر را به همه کارگران سخت‌کوش کشور تبریک عرض می‌کنم که در شرایط سخت که با شیوع کرونا به وجود آمد، مجاهدانه برای رفع نیاز‌های کشور تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارگران در نبردی که آمریکا با تحریم خود ضد ملت ایران ایجاد کرد با فداکاری و تلاش شبانه روزی کشور را اداره کرده و می‌کنند و اجازه ندادند خواب حاکمان کاخ سفید در ایران تعبیر شود.
 
رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دهم درپی اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست‌زده نبود، گفت: این مجلس انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم مقابل دشمن معنا و عمل کرد.

وی افزود: در این شرایط توجه به وضعیت اقتصادی قشر‌هایی که در ماجرای کرونا آسیب دیده اند اهمیت بسزایی دارد از تلاش‌های دولت تشکر می‌کنیم.

وی یادآورشد: کمیسیون ویژه و مرکز پژوهش‌های بررسی‌های دقیقی در این خصوص داشته‌اند که به زودی گزارش آن در مجلس مطرح خواهد شد مخصوصا برای جلوگیری از رکود واحد‌های تولیدی تمهیدات بیشتری لازم است که در پیشنهادات کمیسیون آمده است.

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته کمیسیون ویژه و سایر کمیسیون‌های تخصصی در طول این دوره مجلس تصمیمات مهمی در جهت رونق تولید و رفع موانع تولید داشتند که باید به اجرا درآید و این امر زمینه نظریه جهش تولید رهبری معظم را فراهم می‌نماید.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس انقلابی یعنی همین. بعنی به جای کشمکش سیاسی پیگیر حل مسائل قشر‌های مختلف و راه اندازی تولید کشور بود. آن هم در شرایط سخت و استثنایی تحریم.

وی گفت: قانون توسعه روستا و سرمایه‌گذاری در روستا‌ها که با اذن رهبری و کمک صندوق توسعه سامان یافت، یک اقدام انقلابی بود. قانون رفع موانع تولید و اختیاراتی که در استان‌ها توزیع شد تا کارگاه‌ها از حرکت نیستند، یک اقدام انقلابی بود و بنده در سفر‌های استانی کاملاً در جریان نتایج آن قرار گرفتم

رییس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: اقدام که در قانون برنامه ششم انجام شد اختیارات سرمایه گذاری در بخش معدن به شورا‌های استانی بخش معدن واگذار شد اقدام انقلابی بود که حرکت در بخش معدن را ایجاد کرد.

لاریجانی ادامه داد: جلسات مختلفی برای حل مشکل مسکن در مجلس گذاشته شد منجر به واگذاری‌های اخیر شد تا مشکل مردم به خصوص جوانان در زمینه مسکن حل شود، اقدام انقلابی بود. اقدامی که مجلس انجام داد در مشکلات سختی که برای مردم در موسسات اعتباری پیش آمد، اقدام انقلابی بود که چند میلیون نفر را نجات داد.

وی تصریح کرد: هیچ مجلسی به اندازه مجلس دهم در زمینه بنیه دفاعی کشور با حساسیت برخورد نکرد و به این اندازه توجه نشان نداد، این یعنی یک اقدام انقلابی و از سر بصیرت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: اقدامی که مجلس در برابر رفتار ماجراجویانه آمریکا انجام داد و به نیروی قدس منابع جدید اختصاص داد و برای بار دوم پس از شهادت سردار سلیمانی تصمیم به حمایت از نیروی قدس گرفت، یعنی اقدام انقلابی آگاهانه.

رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: اگر بودجه‌هایی که مجلس برای شرکت‌های دانش‌بنیان هرساله در نظر نگرفته بود و اگر حمایت از این واحد‌ها نبود امروز در بحث کرونا این گونه خدمات به مردم عرضه نمی‌شد. این نگاه‌ها نگاه انقلابی واقعی است.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس دهم انقلابی بودن را در خدمت خاکسارانه به ملت و سنگر مقاوم در مقابل دشمن معنا کرد وعمل کرد البته دنبال اقدامات شعاری و سرگرمی‌های سیاست‌زده نبود.
 
 
دستورکار جلسه علنی امروز مجلس به شرح زیر است:

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون امور داخلی درباره طرح دوفوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات ریاست جمهوری، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی

- گزارش کمیسیون مشترک درباره رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه یک فوریتی اصلاح قانون پولی و بانکی کشور

- ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح دفاتر پیشخوان دولت

- گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا

- گزارش کمیسیون اجتماعی درباره طرح استفساریه ماده‌ای از قانون مدیریت خدمات کشوری

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره لایحه مناطق آزاد تجاری صنعتی سرخس، دوغارون و مازندران

- گزارش کمیسیون اقتصادی درباره توسعه محدوده مناطق آزاد انزلی

- گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری درباره نحوه پذیرش و جذب حسین فریدون برای تحصیل در مقطع دکترا

- گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی درباره درآمدزایی و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی
 
منبع:خانه ملت
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->