با مصرف این میوه خوشمزه و آبدار جوان شوید اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید، بخوانید ۵ ماده غذایی که مصرف منظم آنها به افزایش هوش کمک می‌کند ویزیت‌های نجومی روانشناسان | از ۳۵۰ هزارتومان تا ۲ میلیون تومان! کلاس‌های دانشگاه‌ها تعطیل شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره + جدول بدون تفریح، «زن» افسرده و «خانواده» مختل می‌شود اهمیت خوردن صبحانه برای دانش‌آموزان | کودکان به چه ویتامینی نیاز دارند؟ آیا راهی برای افزایش قد کودکان و نوجوانان وجود دارد؟ درد در سنین رشد را جدی بگیرید آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟ آیا مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان تامین‌اجتماعی در اردیبهشت پرداخت می‌شود؟ افزایش حقوق بازنشستگان منتظر تایید هیات دولت است جزییات افزایش وام بازنشستگان و مبلغ اقساط و توضیحات بانک رفاه کارگران (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند پیش‌بینی رگبار باران در برخی نقاط کشور (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

احتمال برگزاری آزمون امتحانات سوادآموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه

  • کد خبر: ۲۵۸۲۶
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹
احتمال برگزاری آزمون امتحانات سوادآموزان تا پایان اردیبهشت‌ماه
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: باتوجه‌به اعلام وضعیت سفید در چهار شهر استان و دستورالعمل بعدی وزارتخانه، به احتمال زیاد آزمون‌های پایان سال سوادآموزان استان تا پایان اردیبهشت‌ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

تکتم جاوید/ شهرآرانیوز، مصطفی اسدی افزود: از 27هزار سوادآموزی که در کل استان داریم، نیمی از آن‌ها یعنی حدود 13هزار نفر در نواحی مشهد و تبادکان هستند و از ابتدای شیوع کرونا به روش‌های مختلف درحال تحصیل هستند.
وی تأکید کرد: از زمانی که ادارات زمان آزمون‌ها را اعلام کنند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت حضوری در امتحانات معرفی می‌شوند که به احتمال زیاد تا پایان اردیبهشت‌ماه است. هم اکنون در 4شهر استان وضعیت سفید اعلام شده است که با اعلام فرمانداری منطقه می‌توانند با رعایت پروتکل بهداشتی امتحانات را برگزار کنند. همچنین اداراتی که تعداد سوادآموز کمتری دارند هم می‌توانند آزمون‌های پایان سال را برگزار کنند. درباره شهرستان‌هایی که هنوز در وضعیت قرمز هستند، منتظر دستورالعمل وزراتخانه و ستاد مدیریت کرونا خواهیم ماند.
وی توضیح داد: شیوه آموزش این افراد با آموزش‌وپرورش عادی متفاوت است، به همین دلیل روش‌هایی را برای آموزش پیش‌بینی کردیم. مرحله اول این بود که آموزش‌دهنده‌ها با استفاده از تلفن همراه و اینترنت آموزش خود را شروع کردند، بر همین مبنا کلاس‌ها برگزار شد و ادامه یافت.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: در مرحله بعد آموزش فرد‌به‌فرد انجام شد که آموزش‌دهنده‌های ما در کلاس‎هایی که تنها یک یا دو سوادآموز داشتند، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به منازل آنان مراجعه کردند و آموزش را ادامه دادند.
اسدی افزود: روش سوم آموزش از طریق صداوسیمای کشوری بود که هم‌اکنون در برنامه «لوح و قلم» به این بخش از افراد جامعه آموزش داده‌ می‌شود. این برنامه از شنبه ۱۳اردیبهشت، آغاز شده است و هر هفته شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۲۵ به روی آنتن خواهد رفت.
وی ادامه داد: در راستای آموزش‌های بزرگ‌سالان، دستورالعمل وزارتخانه این است که ادارات سی‌دی‌هایی را براساس آموزش‌های باقی‌مانده تهیه کنند و پس از زمان‌بندی در صداوسیمای استانی پخش کنند. هم اکنون درحال تکثیر این سی‌دی‌ها هستیم تا در شهرستان‌ها هم توزیع شود.
وی همچین روش دیگر آموزش را خودخوان ذکر کرد و افزود: سوادآموزان می‌توانند با کمک یک فرد باسواد در خانواده مطالعه کنند و آموزش ببیند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->