به گزارش شهرآرانیوز، خسرو ساکی در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات تمام پروتکلهای بهداشتی که از سوی وزارت بهداشت و ستاد کرونا ابلاغ شده مدنظر است، گفت: برای رعایت این پروتکلها از مراقبان بهداشت وزارت آموزشوپرورش و شبکههای بهداشت محلههای آموزش و پرورش بهره خواهیم گرفت.
وی اضافه کرد که، اما با این وجود اگر تا هفدهم، باز هم نظر ستاد کرونا و وزارت بهداشت چیز دیگری باشد مبنا میشود، اما ما تمهیدات لازم را برای برگزاری امتحانات در تاریخ هفدهم آماده کردهایم و مصمم هستیم که در این تاریخ اگر شرایط مهیا باشد امتحانات را برگزار کنیم.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه اکنون آییننامه نحوه برگزاری امتحانات نهایی به ادارات کل آموزش و پرورش استانها ابلاغ شده است؟ گفت: برنامه امتحانات با امضای بنده به همه واحدهای آموزشی، ادارات نواحی و مناطق آموزش و پرورش اعلام شده و زمان برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم، هفدهم خرداد ماه است.
وی این را هم گفت: تمهیدات لازم را اندیشیدهایم، دانشآموزان را به دو گروه تقسیم کردیم که حدفاصل اجتماعی بین صندلی دانشآموزان باید بین ۱.۸ تا ۲ متر مربع رعایت شود؛ یعنی دانشآموز تا صندلی جلو و بغلی حدود دو متر فاصله داشته باشد.
به گفته ساکی، پیشبینی کردهایم که مراقبان بهداشت در ورودی سالنهای برگزاری امتحانات حضور داشته باشند. دانش آموزان را به استفاده از ماسک و دستکش و رعایت پروتکلها و فاصلهها توصیه کردهایم. ما آمادهایم که امتحانات را برگزار کنیم. سؤالات را طرح میکنیم و انشاءلله اگر مورد جدیدی نباشد با توکل بر خداوند متعال هفدهم امتحانات نهایی پایه دوازدهم را برگزار میکنیم.
ساکی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه برنامه برگزاری امتحانات در کجا اعلام شده است؟ گفت: این برنامه بر روی سایت مرکز سنجش آموزش و پرورش و سایت وزارت آموزش و پرورش قرار دارد. این برنامهها داخل مدارس نیز قرار گرفته و از طریق مدیر مدرسه و مناطق آموزش و پرورش قابل دسترسی است.
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش درباره منابع امتحانات گفت: با توجه به اینکه آموزش ما امسال با شرایط شیوع کرونا مواجه بود به دو بخش تقسیم شد، بخش اول تا پایان بهمنماه و حتی هفته اول اسفندماه، حدود ۸۰ درصد کتب درسی در اکثر کلاسهای پایه دوازدهم تدریس شده است و بخش دوم ۲۰ درصدی بود که از طریق آموزش غیرحضوری توسط شبکههای تلویزیونی و بسترهای پیامرسانهای موجود و شبکه شاد انجام گرفته است، بنابراین ما ۸۰ درصد اول را برای همه دانشآموزان مبنا قرار دادیم و ۱۶ نمره از این بخش سؤال طرح میکنیم و برای چهار نمره باقیمانده یعنی بخش دوم نیز دو نوع سؤال طرح میکنیم؛ چهار نمره از ۲۰ درصدی که توسط آموزش غیرحضوری تدریس شده و چهار نمره نیز از همان ۸۰ درصد قبلی.
دانشآموزانی که در آموزش غیرحضوری مشارکت داشتند در صورت تسلط بر سؤالات میتوانند به سؤالات ۲۰ درصد پایانی پاسخ دهند، اما اگر دانشآموزی که تعداد آنها بسیار کم است، به هیچ یک از شیوههای آموزش غیرحضوری نداشتهاند برای آنکه حقی از آنها تضییع نشود، از همان ۸۰ درصدی که ۱۶ نمره سؤال طرح شده این چهار نمره نیز طرح شده است که انشاءالله انتخاب کنند و پاسخ دهند.
وی گفت: یعنی چه دانشآموزانی که به آموزشهای غیرحضوری دسترسی دارند و چه دانشآموزانی که دسترسی نداشتهاند، بتوانند ۲۰ نمره را از امتحانی که طراحی شده کسب کنند.