مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای درمان رایگان بیماران کرونا در بیمارستانها گفت: اگر مواردی هست که مردم دچار مشکل شدهاند و هنوز دریافتهایی در بیمارستانها برای بیماران کرونایی انجام میشود، حتما با سامانه ۱۹۰ بخش درمان مطرح کنند تا ثبت شود و پیگیری کنیم.
به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدحسین حیدری افزود: باتوجهبه آخرین بخشنامه وزیر بهداشت مبنی بر رایگان شدن درمان بیماران کرونایی، بر اساس بازرسیهای انجام شده و گزارشهای مردمی، از برخی بیمارستانها گزارشهایی را داشتیم که دریافتهایی از مردم انجام شده است. این مسئله را با وزیر بهداشت و معاونان وزارت بهداشت مطرح کردیم و مقرر شد که از ظرفیتهای خاص بیمه، مددکاری بیمارستانها و... استفاده کنیم تا مردم این پرداختها را نداشته باشند. باز هم اگر مواردی است که مردم دچار مشکل شدند و هنوز دریافتهایی در بیمارستانها برای بیماران کرونایی انجام شده، حتما با سامانه ۱۹۰ بخش درمان مطرح کنند تا ثبت شود و پیگیری کنیم.
وی ادامه داد: البته در حال حاضر به صورت ویژه چند همکار را از حوزه تعرفه در برخی بیمارستانها مأمور کردیم تا این موارد را بررسی کنند. امیدواریم شرایطی فراهم شود تا با هماهنگیهایی که انجام میشود، بیمارستانها ملزم شوند که بخشنامهها و دستورالعملها را درباره مسائل مالی بیماران انجام دهند.
حیدری تأکید کرد: روال کلی برخوردها در این زمینه این است که ستاد تعرفه استانها، موظف هستند که طبق قوانین تعزیراتی با آن بیمارستانها برخورد کنند، اما از آنجایی که در حال حاضر موقعیت ویژه است و دستورالعملهای خاصی هم مطرح است، باید شرایطی ایجاد کنیم که به صورت اضطراری به این موارد رسیدگی شود. به همین دلیل تمام پروندههای مربوط به این موضوع را با همکارانمان در حوزه تعرفه در کل کشور هماهنگ کردیم که بهمحض دریافت این شکایات همان روز تشکیل جلسه دهند و تکلیف بیمارستان را مشخص کنند.
منبع: ایسنا