نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها
معاون برنامه‌ریزی شهرداری خبر داد:

برآورد کسری بودجه شهرداری ناشی از کرونا زیر ۵۰ درصد است

  • کد خبر: ۲۵۸۶۹
  • ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
برآورد کسری بودجه شهرداری ناشی از کرونا زیر ۵۰ درصد است
معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد گفت: برآورد می‌کنیم به دلیل شیوع کرونا بودجه شهرداری با کسری ۵۰ درصدی مواجه شود.

لاله کوثری/شهرآرانیوز- شهریار آل‌شیخ در نشستی ویدئوکنفرانسی با اعلام این خبر افزود: رسیدن به کسری بودجه ۵۰ درصدی در بدترین حالت ممکن پیش‌بینی‌های ماست.


وی افزود: کرونا اثرات مخرب زیادی بر اقتصاد شهرها داشته است، این ویروس در مشهد نیز هزینه‌های زیادی برای مدیریت شهری در پی داشته است. از سوی دیگر به شهرداری مشهد هزینه زیادی بابت ضدعفونی معابر و ناوگان حمل و نقل عمومی، کمک به دستگاه‌های مرتبط مانند دانشگاه علوم پزشکی و... خرج کرده است.


وی ادامه داد: در اقتصاد شهری هزینه‌های زیادی به مدیریت شهری شهرها وارد شده است و ما غیر از کمک به تجهیز اقامتگاه‌ها برای بستری بیماران کرونایی، بخش‌هایی را برای اقامت و نگهداشت معتادان متجاهر اختصاص دادیم.


معاون برنامه‌ریزی شهرداری مشهد افزود: علاوه براین موضوعات ما دو بسته حمایتی در سطح کلان برای توزیع در میان نیازمندان در نظر گرفتیم که بسته اول در شب سال نو و بسته دوم با همکاری دیگر ارگان‌ها در حال توزیع است.


آل‌شیخ ادامه داد: کرونا در کنار همه تهدیدها فرصت‌هایی را نیز به همراه داشت که مهم‌ترین آن افزایش بهره‌وری کارکنان ما در دوره دورکاری و تبیین سوپرآپ شهری است. 
وی گفت: قطعا خیلی از درآمدهای شهرداری‌ها با بروز این بحران آسیب دید و از جمله آن موضوع سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که عملا دیگر محقق نمی‌‌شود. 

تأثیر کرونا بر نظام مالی شهرداری‌ها

عضو مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران نیز در ادامه با بیان اینکه تأثیر کرونا بر نظام مالی شهرداری‌ها اجتناب‌ناپذیر است افزود: این دوران یخ‌زدگی اقتصادی تعبیر می‌شود.


ابراهیم جمشیدزاده افزود: ۶۱ درصد کدهای درآمدی شهرداری تهران با بروز کرونا تحت تأثیر قرار خواهد گرفت، با این تعبیر ۵۰ درصد درآمد شهرداری تهران در سال ۹۹ با چالش مواجه است.


وی با بیان اینکه ۶۰ درصد از درآمد شهرداری تهران حاصل از ساخت و ساز است افزود: ۱۹ درصد درآمد شهرداری تهران به واسطه بخشودگی‌های احتمالی قطعا تحت تأثیر خواهد گرفت.


وی گفت: شهرداری تهران بسیاری از درآمدهایی را که می‌توانست تا آخر سال ۹۸ وصول کند، آگاهانه به خرداد ۹۹ موکول کرد.

 

ادامه دارد... 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->