دو کارگزاری جدید مجوز فعالیت گرفتند | کارگزاری‌های مجاز را چگونه تشخیص دهیم؟ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشترکان خوش‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد افزایش ۱۰ درصدی مصرف برق در خراسان رضوی در سال گذشته تعطیل شدن روز پنجشنبه چه پیامد‌هایی دارد؟ قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو در بازار امروز (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) لکوموتیو قطار ترانزیتی افغانستان-ترکیه توقیف شد! بیانات رهبر معظم انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه جامعه کارگری است وزیر اقتصاد در مشهد: جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است اسماعیلی با اشاره به مطالبه‌های مقام معظم رهبری از مسئولان در دیدار با کارگران: مجلس پیگیر تامین امنیت شغلی کارگران است تامین امنیت شغلی کارگران؛ تذکر همه ساله رهبر معظم انقلاب به مسئولان افزایش حقوق‌ها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست | حقوق‌ها نیاز به اصلاح دارد سازوکار مجلس برای ساماندهی بازار املاک + اینفوگرافی مصوبه کارت بانکی این ۶ بانک حذف می‌شوند + جزئیات زمان عرضه گسترده نوبرانه‌های بهاری در بازار اعلام شد | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت فرنگی، سیب و موز را ببینید پلمب یک آتلیه عکاسی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه‌های شناسایی لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی! نمک‌هایی که کاش نم نمک کم شوند! دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور
سرخط خبرها

قیمت نجومی چادر مشکی در بازار/قواره‌ای ۲ میلیون تومان!

  • کد خبر: ۲۵۹۱۳
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
قیمت نجومی چادر مشکی در بازار/قواره‌ای ۲ میلیون تومان!
این روز‌ها گرانی چادر مشکی معضل خانم‌های ایرانی شده است. زمانی که سری به فروشگاه‌های حجاب بزنیم، دود از سرمان بلند خواهد شد، چرا که با قیمت نجومی این کالا مواجه می‌شویم.

به گزارش شهرآرانیوز،  یک قواره چادر مشکی بدون نظارت حتی به قیمت ۲ میلیون تومان هم به فروش می‌رسد. چند برابر شدن قیمت چادر و گذشتن قیمت آن از مرز‌های میلیونی، ابعاد فرهنگی پیدا کرده است
براساس گفته کارشناسان صنعت نساجی، تقاضا برای چادر مشکی در کشور سالانه حدود ۷۵ میلیون متر است و تولیدات داخلی نیاز کل بازار‌های کشور را تأمین نمی‌کند. البته گفته‌ها حاکی از این است، کمبود امکانات و بالا رفتن قیمت نخ و الیاف تأثیر بسزایی در کاهش تولیدات و قیمت آن‌ها دارد. از این رو حجم بالایی از چادرمشکی‌های موجود در بازار را کالا‌های خارجی تشکیل می‌دهند.


قدم جهش تولید به خودکفایی تولید چادر هم رسید


رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: در حوزه نساجی، پوشاک و پارچه نیاز زیادی به تولید داریم و امسال این حوزه جزو پروژه‌های ویژه این وزارتخانه است. امسال در حوزه پارچه و نساجی چند واحد به بهره‌برداری می‌رسد و چند واحد نیز در حال احداث است.


او با بیان اینکه در برخی موارد مربوط به پارچه به خودکفایی رسیدیم و واردات در این خصوص متوقف شده است، گفت: پیش از این در حوزه چادر مشکی حدود ۹۰ درصد نیاز کشور از خارج تأمین می‌شد، اما با طرح‌های جدید در حوزه تولید پارچه چادر مشکی که به‌زودی به اجرا در می‌آید طی ماه‌های آینده پارچه داخلی چادر مشکی با کیفیت مطلوب به بازار عرضه می‌شود.


وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از اردیبهشت امسال تاکنون بسیاری از صنایع مانند فولاد، مس، آلومینیم و خودرو تحریم بودند، اما در این بخش افزایش تولید ویژه‌ای داشته‌ایم. امسال صنایع نساجی جزو پروژه‌های دارای اولویت است و دولت حوزه نساجی را جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی قرار داده است.‌


می‌توانیم صادرکننده چادر شویم


محمدجعفر شهلایی‌نژاد، رئیس انجمن صنایع نساجی ایران، گفت: توانایی تولید پارچه چادری در کشور به خوبی وجود دارد، اما تولیدکننده‌ها این ریسک را نمی‌پذیرند که در تولید این کالا سرمایه‌گذاری کنند.


او بیان کرد: در حال حاضر در سال ۱۰ میلیون متر پارچه چادری توسط کارخانه حجاب شهرکرد تولید می‌شود. هم اکنون پروژه‌ای برای راه‌اندازی ۲۵ میلیون متر پارچه چادری در سال داریم که ۴ تا ۵ سال زمان خواهد برد.


رئیس انجمن صنایع نساجی ایران تشریح کرد: هم اکنون واردات چادر مشکی کاری انحصاری است و به نوعی قاچاق انجام می‌شود. مصرف کل کشور ۶۰ میلیون متر است که تنها ۱۰ میلیون آن در کشور تولید می‌شود.


شهلایی‌نژاد با اشاره به گرانی قیمت چادر، تشریح کرد: متأسفانه کنترلی در بازار چادر مشکی نیست و نظارتی صورت نمی‌گیرد. تولید این کالا کاری خاص و تک محصولی است. تولیدکننده علاقه به تولید این کالا دارد، اما به دلیل اینکه هر لحظه ممکن است تولید این کالا به دست ارگان خاصی بیفتد تولید کننده ریسک نمی‌کند در تولید این کالا سرمایه‌گذاری کند چرا که نیاز به سرمایه‌گذاری زیاد است.


او ادامه داد: تولید پارچه چادری کاری ساده و آسان است. نخی که در تولید آن استفاده می‌شود پلی‌استر (فلامنت) است که کار کردن با این نخ بسیار راحت است و مشکلی در تولید آن وجود ندارد.


گرانی چادر مشکی تنها به علت اسم برند!


محمدحسین نورائی آشتیانی، رئیس اتحادیه پارچه‌فروشان، با اشاره به واردات پارچه چادر مشکلی گفت: انواع مدل‌های چادر وارداتی است و تولیدات داخلی بسیار محدود بوده که نیاز داخل را جواب‌گو نیست.

 

او با اشاره به علت گرانی چادر مشکی، بیان کرد: برند چادر باعث گرانی آن می‌شود، نوع و اینکه ساخت چه کشوری باشد به قیمت چادر بر می‌گردد و از این رو شاهد گرانی این کالا هستیم. نظارت چندانی در قیمت چادر وجود ندارد.


چادر‌های ژاپنی پرطرفدارترین و باکیفیت‌ترین محصولات بازار محسوب می‌شوند. قیمت چادر مشکی ساده کره‌ای نیز با افزایش پنج برابری به بیش از ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.
منبع: تابناک

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->