موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی
سرخط خبرها

رئیس جمهور: سامانه شاد باید تکمیل و نواقص آن رفع شود

  • کد خبر: ۲۵۹۸۱
  • ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۹
رئیس جمهور: سامانه شاد باید تکمیل و نواقص آن رفع شود
رئیس جمهور با بیان اینکه همه کلاس‌ها هم دایر شوند سامانه شاد مورد نیاز خواهد بود، گفت: به مرکز ملی فضای مجازی دستور دادم کمک کنند که سامانه شاد تکمیل و نواقص آن رفع شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه در مراسم بزرگداشت هفته معلم که به صورت ویدئوکنفرانسی در سالن شهید بهشتی ریاست جمهوری برگزار شد با بیان اینکه جایگاه معلم مقام معلم مقام بسیار والا و بلندی هست، اظهار کرد: جایگاه معلم و مقام معلمان مقام بسیار بالایی است. اولین معلم در آنچه که در متون دینی و در قرآن مشاهده می‌کنیم خود خداوند بزرگ است و آغاز خلقت بشر اساسا با تعلیم خداوند همراه شد. یعنی خداوند معلم و حضرت آدم شاگرد آن شد.

وی با بیان اینکه مقام معلمی در درجه اول از آن خداوند بزرگ و بعد هم از آن پیامبران عظیم شأن است، گفت: اینکه تجلیل کنیم از معلم این در توان ما نیست که از خدمات آن‌ها و کار عظیم و بزرگ آن‌ها بتوانیم به خوبی قدردانی کنیم. هرچه داریم در زندگی از اخلاق و تربیت و مهارت و دانش، بخش اعظم آن از آن آموزش و پرورش و معلمان است.  

رئیس جمهور گفت: اولین کلاسی که برای ما هست کلاس خانه است و اولین معلمانی که بعد از ولایت فرزندان جامعه می بینند پدران و مادران هستند و پشت سر آن کلاس مدرسه و معلمان هستند که جایگاه والایی دارند و اگر کشوری سعادتمند شود و بتواند مراحل رشد را طی کند ریشه آن به آموزش و پرورش و کلاس درس برمی‌گردد.

روحانی اظهار کرد: این فضایی که این ایام به وجود آمده در کرونا و بخشی از تعلیم و تربیت از طریق صدا و سیما یا شبکه فضای مجازی که در اختیار داریم انجام می‌شود، این حداقل کاری است که می‌شود کرد که حتما جای کلاس درس و معلم و محیط مدرسه را نمی‌تواند پر کند.  

وی خاطرنشان کرد: محیط مدرسه و آشنایی و معلمی که بالای سر شاگردانی که کنار هم هستند و این کلمه هم‌کلاسی یا هم‌درس بودن یک نکته مهمی است که در طول زندگی به عنوان یک خاطره زیبا برای همه ما می‌ماند. همیشه از روزهایی یاد می‌کنیم که سال‌های اولیه و متوسطه و دانشگاهی در کنار معلمان و هم‌کلاسی‌ها بودیم و خاطراتی که داریم اما فضای مجازی و صدا و سیما می‌تواند بخشی از آن خلأ را  پر کند.

رئیس جمهور یادآور شد: باید یاد کنیم از معلمان بسیار بزرگوار در تاریخ کشور، از شهید مطهری گرفته که نام این روزها به نام روز معلم گرفته شده به خاطر آن بزرگوار است و جزو شخصیت‌های استثنایی تاریخ و جزو شاگردان بلندمرتبه مکتب امام (ره) بود.
روحانی با بیان اینکه شهید مطهری هم در عمق دانش و علم و هم در اخلاق و هم در غیرت دینی یک شخصیت کم نظیر بود، گفت: آثار شهید مطهری برای فرهنگ و جامعه و پاسخ به سؤالات عصر دیروز و عصر امروز بهترین پاسخگو است. کتاب‌های شهید مطهری بخش بزرگی از سؤالات جامعه امروز ما را پاسخ داده است. او دیروز در نوشته‌ها و نطق‌ها مشکلات ما را پاسخ داده است و این بسیار زیبا بوده است که نام روز معلم با شهادت آن بزرگ‌مرد عجین شده است.  
وی گفت: البته شخصیت‌هایی مثل شهید رجایی، باهنر به عنوان شخصیت‌هایی که برای آموزش و پرورش زحمات بسیار زیادی کشیدند و سمت‌هایی در این زمینه در سال‌های اولیه انقلاب برعهده داشتند و به روح همه معلمان و دانش آموزانی که در طول انقلاب در صحنه حضور داشتند، درود می‌فرستیم.

رئیس دولت تدبیر و امید اضافه کرد: روز ۱۳ آبان یکی از روزهای انقلاب است که به یاد شهدای دانش‌آموز و در طول دفاع مقدس هم دانش‌آموزانی که در صحنه نبرد آمدند و از معلمان و کسانی که شهید شدند یاد آن‌ها را گرامی می‌داریم و به روح بلند آن‌ها درود می‌فرستیم. شهید فهمیده یکی از نمونه‌های بزرگ این عرصه بود.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش گفت: ما در دوران استثنایی قرار گرفته‌ایم. دوران کرونا که بخشی از تاریخ انسان‌ها شده است. در طول قرن‌ها ما حادثه‌ای نداشتیم که یک نوع مبدأ برای تحولات باشد نمی‌گویم مبدأ برای تاریخ ولی مبدأ برای بسیاری از تحولات است. از این پس خواهند گفت که در دوران کرونا چه بر سر انسان‌ها آمد و پساکرونا چه شد این حتما در تاریخ ثبت می‌شود.

رئیس جمهوری اضافه کرد: در این ایام روزهای سختی بر همه کشورها و مخصوصا بر ما ایرانیان گذشت. علاوه بر این ویروس مردم ما موضوع تحریم را هم به همراه داشتند. اما بهترین مقاومت و تاب آوری را از خود نشان دادند. ما می‌توانیم در اخلاق جوامع و ملت‌ها این را ثبت کنیم و شرایط اخلاقی مردم ما را در دوران فشار کرونا با سایر ملت و کشورها مقایسه کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از کشورها ناچار شدند از ارتش و سلاح استفاده کنند تا نگذارند مردم از خانه‌های خود خارج شوند تا بتوانند قرنطینه را اعمال کنند. در حالی که در کشور ما نیازی به توپ و تانک نداشتیم به راحتی با مردم حرف زدیم و مردم با فرهنگ به خوبی صدا را شنیدند.

روحانی گفت: ما اگر روند کرونا را در ایران نگاه کنیم، روزهای پیک و اوج این بیماری و این ویروس در کشور ما تقریبا روزهای آخر اسفند و هفته‌های اول فروردین است. اگر دقیق‌تر بگویم از ۲۶ اسفند شروع شد. ما سه هفته اوج داشتیم و بعد با ملایمت این روند به سمت تثبیت شدن حرکت می کند.
 
رئیس جمهور گفت: البته هنوز راه زیادی در پیش داریم تا از ویروس بگذریم. آنچه گفته می شود و شاید درست باشد این که تا زمانی که به طور دقیق داروی دقیقی برای درمان این ویروس پیدا نشود و تا زمانی که واکسن در اختیار بشر قرار نگیرد شاید ما هفته‌ها و ماه‌ها گرفتار این مسئله باشیم.

وی یادآورشد: مردم ما تا امروز امتحان خوبی را از خودشان نشان دادند چه در آن روزهای پیک و روزهای بسیار سخت و چه حالا در روزهایی که یک مقدار شرایط بهتر شده است و این شرایط بهتر هم عمدتا از آن کادر پزشکی و درمانی و بالاتر از آن مراعات مردم است که فاصله گذاری‌ها را مراعات کردند و دستورالعمل‌ها را مورد توجه قرار دادند تا مقداری از پیک و روزهای سخت فاصله گرفتیم.

روحانی با بیان اینکه هنوز این روزهای سخت ادامه دارد، اظهار کرد: کار بزرگی در این ایام انجام گرفت اولین گروهی که این بار را بر دوش گرفتند پزشکان، پرستاران و کادر درمانی بود. آن‌ها بار سنگینی را بر دوش گرفتند و کار عظیمی را انجام دادند فداکاری بزرگی را از خودشان نشان دادند و بعد از آن، آن‌هایی بودند که شرایط زندگی را برای مردم تا حدی آسان کردند.

وی ادامه داد: اینکه در فروشگاه‌های ما مواد غذایی و موارد مربوط به بهداشت مردم، ضدعفونی‌ها و بعد از چند روزی که مشکلاتی داشتیم توانستیم از آن عبور کنیم مربوط به کار و تلاش همه کارگاه‌های کشور،   کشاورزان، کارگران، کسبه، فروشگاه‌ها، راننده‌ها، خلبانان  و کادر پروازی و مردم بود.

رئیس جمهور گفت: ملت ما به صحنه آمدند و از طرف دیگر آن‌هایی که در اقتصاد و زندگی مردم وارد شدند، توانستند اقدام بسیار بزرگی را انجام دهند و بعد از آن نوبت دانش‌پژوهان و کسانی بود که در شرکت‌های دانش‌بنیان وارد عمل شدند.

روحانی افزود: اینکه توانستیم بعد از مدتی خودمان کیت تشخیص بسازیم و اینکه امروز می توانیم کیت آنتی‌بادی را به بعضی کشورهای اروپایی صادر کنیم، کار بزرگی است که ملت ما انجام داده است.

وی ادامه داد: حتی در جلسه اخیر هیئت دولت یکی از وزیران اجازه خواست که ماسک N۹۵ را صادر کنیم و آنجا به وزیر بهداشت و درمان گفتم که نیازهای شما برای روزهای آینده پیش‌بینی کنید که اضافه را صادر کنیم که این خیلی مهم است. در وسایل ضدعفونی هم از همان هفته‌های اول قدرت صادرات پیدا کردیم.

رئیس جمهور گفت: بخش دیگری از کار ما، ‌کار معلمان و آموزش و پرورش برای مسئله دانش‌آموزان بود. به ظاهر که نگاه می‌کنیم می‌گوییم با سامانه شاد دانش‌آموزان از تحصیل عقب نمانند، چرا که مسئله درس خیلی مهم است اما اگر ارتباط فضای مجازی و ارتباط شاگرد و معلم نبود به این بچه‌ها سخت می‌گذشت.

وی ادامه داد: فضای مدرسه یک نشاط فراوانی برای بچه‌ها دارد و جایی است که بچه‌ها می‌توانند در آن فضا یادگیری و هم رفاقت‌ها و هم محیط مناسب برای زندگی را داشته باشند. در خانه ماندن کار ساده‌ای نیست.

روحانی افزود: بنابراین معلمان کار بزرگی کردند که در تماس بودند حتی قبل از این که این سامانه فعال شود از طریق مختلف، شبکه‌های مجازی و صدا و سیما شروع به درس دادن به دانش‌آموزان کردند و با آنان در تماس بودند.

رئیس جمهور با بیان این که علم و درس برای ما مهم است، گفت: معلمان از طریق فضای مجازی و رسانه ملی و صدا و سیما کار خوبی انجام دادند که باید از همه آن‌ها که کار بزرگی بر دوش دارند و هم در این ایام تلاش کردند، تشکر کنم.

 وی اظهار کرد: امیدواریم در مناطق سفید با دستورالعمل‌های بهداشتی که داریم، آموزش آغاز شود. اگر چه دوره کوتاه و چند هفته نخواهد بود اما در عین حال بسیار مغتنم است که خود معلمان یک بار آزمایش کنند و بگویند آموزش از طریق صدا و سیما و فضای مجازی چقدر توانسته است خلأ دانشی را پر کند و چقدر دانش‌آموزان ما توانستند درس بیاموزند.

وی در ادامه با اشاره به سامانه شاد گفت: به مرکز ملی فضای مجازی هم کتبا و هم شفاهی دستور دادم یاری کنند که سامانه شاد کامل شود. این سامانه شروع شده است که شاید نواقصی داشته باشد که باید آن‌ها حل شود. همچنین به مرکز افتا دستور دادم که برای امنیت این شبکه تلاش کنند. این شبکه را باید کامل کنیم آغازی است که این آغاز را در ماه‌های آینده و در فرصت تابستان کامل شود.  

رئیس جمهور اضافه کرد: از این شبکه خوب باید استفاده کنیم یعنی اگر آموزش و پرورش می‌خواهد پیامی و یا درسی را در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار دهد از آن استفاده کند.

روحانی یادآور شد: حتی اگر همه کلاس‌ها هم برقرار باشد ما باز این شبکه را نیاز داریم. معلمی یعنی این که شما علم را به خوبی بتوانی به طرف منتقل کنی و به‌خوبی از طرف بتوانی سؤال کنی و ببینی چگونه او دریافت کرده است که این مهارت بالایی می‌خواهد بنابراین آن‌هایی که معلم بودند می‌دانند این کار مهار، بیان و اخلاق و صبر و تحمل خاصی می‌خواهد.

وی با بیان این که این سامانه را باید کامل و حفظ و از آن استفاده کنیم، گفت: ممکن است روزی به این تشخیص برسیم که بخشی از تدریس را می‌شود از طریق این فضا انجام داد. اگر به چنین نتیجه‌ای برسیم فضای آموزشی ما هم می‌تواند مقداری تغییر کند.  

رئیس جمهور افزود: ممکن است روزی به این نتیجه برسیم که دانش‌آموز در روز به جای ۵ ساعت ۲ ساعت یا ۳ ساعت یا حتی یک روز درمیان سرکلاس باشد، کافی است و به ما در فضای آموزش و پرورش در نحوه آموزش و تعلیم کمک می‌کند البته زود است که بخواهیم در این مورد قضاوت کنیم. اما به تدریج که جلو می‌رویم می‌توانیم قضاوت کنیم که این فضای مجازی یا صدا و سیما چقدر می‌توانند در زمینه آموزش و پرورش ما را کمک و یاری کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->