واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خبر داد:

۲۵ اردیبهشت، بزرگداشت فردوسی برگزار نمی‌شود

  • کد خبر: ۲۶۰۵۸
  • ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
  • ۱
۲۵ اردیبهشت، بزرگداشت فردوسی برگزار نمی‌شود
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: مراسم بزرگداشت مقام فردوسی که ۲۵ اردیبهشت برگزار می‌شد، امسال برگزار نمی‌شود و مراسم جایگزین آن تیرماه امسال برگزار خواهد شد.
علی صمدی جوان/شهرآرانیوز، ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر افزود: امسال باتوجه‌به شیوع کرونا، بسیاری از برنامه‌های فرهنگی و تاریخی استان لغو و یا به‌صورت مجازی برپا شد.

وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با شهردار مشهد داشتیم، مقرر شد برنامه بزرگداشت فردوسی باتوجه‌به شرایط فعلی لغو شود و به‌جای آن، به مناسبت بیست‌وچهارمین سالگرد سفر مقام معظم رهبری به توس در تیر ماه ۱۳۷۵، مراسم بزرگداشت این شاعر حماسی کشورمان را از ۱۹تیر به مدت یک هفته برگزار کنیم.

مکرمی‌فر به مراسم بزرگداشت خیام نیز اشاره کرد و افزود: برنامه‌های مربوط به شعرای نامدار، معمولا با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است و ما در این برنامه‌ها مشارکت داریم. برای بزرگداشت خیام نیز مانند برنامه عطار، این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا هرگونه همکاری‌ای را با سایر ارگان‌ها داشته باشیم.

هیچ‌گونه تعدیل نیرو در تأسیسات گردشگری استان نداشته‌ایم

چندی پیش، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی در مصاحبه‌ای با شهرآرانیوز، از تعطیلی ۳۵درصد دفاتر مسافرتی و تعدیل نیرو‌های این دفاتر خبر داد.

مکرمی‌فر در واکنش به این ادعا تصریح کرد: هیچ گزارشی مبنی بر تعدیل نیرو‌های شاغل در تأسیسات گردشگری استان به ما داده نشده است و تعدیل نیرو‌ها را تکذیب می‌کنم.

وی ادامه داد: اطلاع دارم که در بسیاری از تأسیسات و زیرساخت‌های اقتصادی دیگر، تا ۴۰درصد تعدیل نیرو صورت گرفته است، اما مجموعه‌های هدف ما با آنکه امکان هیچ فعالیتی ندارند، تعدیل نیرو نیز نداشته‌اند.
مکرمی‌فر افزود: دفاتری هستند که به علت عدم فروش بلیت یا تور، موقتا تعطیل شده‌اند. اما این به معنای لغو مجوز از سوی آنان نیست. با این حال، برخی از این آژانس‌ها ۲نفر از پرنسل خود را برای پاسخ به مسافران و مشتریان مأمور کرده‌اند.

وی ادامه داد: برای بررسی بیشتر ضرر‌های گردشگری و جبران خسارت‌های موجود، ۲سایت ملی از سوی وزارتخانه معرفی شده است که ویژه هتل‌ها و دفاتر مسافرتی ماست و تمام ضرر و زیان‌های به وجود آمده، در این سایت‌ها درج می‌شود. همین اطلاعات، مبنای درخواست ما از دولت برای دریافت تسهیلات خواهد بود.

مکرمی‌فر به میزان وام درخواستی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: با بررسی وضعیت خسارت‌ها، ۳٨۰۰میلیارد تومان تسهیلات را به وزارت میراث فرهنگی اعلام کرده‌ایم که کار‌های ثبت و دریافت آن در مراحل پایانی است و به محض دریافت، چگونگی هزینه آن اعلام خواهد شد. البته این تسهیلات به کسانی تعلق خواهد گرفت که نیرو‌های خود را تعدیل نکرده باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کورش
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
به یاری ایزد منان بزودی مراسم بزرگداشت فردوسی بزرگ را در ایران ازاد خواهیم گرفت
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->