علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نیشابوری‌ها رکورددار حفاری غیرمجاز

  • کد خبر: ۲۵۷۳۹
  • ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰
نیشابوری‌ها رکورددار حفاری غیرمجاز
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: در خراسان رضوی بیشترین حجم پرونده‌های قضایی و دستگیری‎های حفاری غیرمجاز و کسانی که آثار تاریخی را تخریب می‌کنند، مربوط به نیشابور است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد اسماعیل اعتمادی افزود: متأسفانه حفاری‎های غیرمجاز در محوطه‎های باستانی از جمله مشکلات ما در حوزه میراث فرهنگی است و حفاران غیرمجاز اغلب در فصولی مانند پاییز و زمستان به تخریب و غارت محوطه‎های باستانی می‎پردازند.

 

وی اظهار کرد: بیشتر حفاری‎های غیرمجاز در مناطق دورافتاده و گاه صعب‌العبور و کوهستانی اتفاق می‌ا‏فتد که به‌دلیل کمبود نیرو و دوری مسافت، مجبور هستیم از نیرو‌های مردمی کمک بگیریم.

 

اعتمادی گفت: همکاری مردم و دوستداران میراث فرهنگی باعث شده در صورت بروز تخلف از سوی متجاوزان و سوداگران اشیای عتیقه، نیرو‌های افتخاری سریع موضوع را به یگان حفاظت میراث فرهنگی اطلاع ‎دهند و بلافاصله نیرو‌ها با همکاری تنگاتنگ کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی موجود در بخش‎ها، در محل حاضر می‌شوند و به تعقیب، شناسایی و دستگیری متهمان و تحویل آن‌ها به مقامات قضایی می‌پردازند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور افزود: در استان خراسان رضوی بیشترین حجم پرونده‌های قضایی و دستگیری‎های حفاری غیرمجاز و کسانی که آثار تاریخیا تخریب می‌کنند، مربوط به شهرستان نیشابور است.

 

وی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌‏های مرتبط با حفاری غیرمجاز در نیشابور همیشه زیاد بوده است، بیان کرد: یکی از دلایل این موضوع، اهمیت و تعداد زیاد آثار تاریخی در قسمت‌های مختلف نیشابور است. بنابراین نیشابور همیشه مورد توجه بسیاری از سودجویان و حفاران غیرمجاز قرار می‎گیرد.

 

اعتمادی گفت: طی سال گذشته حجم دستگیری‎های افرادی که به تخریب آثار تاریخی و حفاری‎های غیرمجاز پرداختند بیش از ۷۵ نفر بوده که پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

 

وی اظهار کرد: سال گذشته در عرصه تاریخی شهر کهن نیشابور، برای بیش از ۲۰ ساخت‌وساز غیر قانونی، توسط دادستانی رأی تخریب صادر شده که از این تعداد تا کنون ۱۱ ساختمان تخریب و بقیه نیز به‌زودی قلع‌وقمع خواهند شد.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیشابور گفت: بر اساس قانون، مجازات تخریب آثار و ابنیه تاریخی و حفاری غیرمجاز در محوطه‎های باستانی، از یک تا ده سال حبس و پرداخت خسارت وارده طبق نظر کارشناس میراث فرهنگی در نظر گرفته شده است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->