ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس
سرخط خبرها

اعترافات قاضیان جنجال‌ساز شد

  • کد خبر: ۲۶۲۸۲
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
اعترافات قاضیان جنجال‌ساز شد
بازتاب‌های اظهارات ۳ داور فوتبال در یک برنامه تلویزیونی
احسان سرفرازی/شهرآرانیوز - در روز‌هایی که تمام مسابقات فوتبالی در سرتاسر دنیا تقریبا تعطیل شده، یک برنامه تلویزیونی با دعوت از ۳ داور فوتبال کشورمان، حاشیه‌ساز شد. رضا کرمانشاهی، محمدرضا اکبریان و اشکان خورشیدی، ۳ داوری بودند که در حضور رضا رشیدپور، دست به اعترافاتی زدند که در طول روز‌های گذشته بسیار حاشیه‌ساز شده است. کرمانشاهی از تهدید به بمب‌گذاری در اهواز صحبت کرد و خورشیدی از فرار غیرقانونی‌اش با ماشین ناشناس. اما جنجالی‌ترین اتفاقات را صحبت‌های اکبریان به وجود آورد. داور بازی فصل گذشته تیم‌های استقلال و صنعت‌نفت آبادان که یک هفته مانده به پایان لیگ، آبی‌ها را تا حدود زیادی از کورس قهرمانی خارج کرد، به اشتباه خودش اعتراف کرد و اعتراضات مجیدی را عامل جنجال‌های بعدی دانست. صحبت‌های اکبریان باعث شد تا فرهاد مجیدی در یک پست اینستاگرامی به‌تندی پاسخ صحبت‌های اکبریان را بدهد و در ادامه، برخی از بازیکنان آبی‌پوش هم در حمایت از سرمربی خود، دست به اقدام مشابه زدند و علیه این داور فوتبال کشورمان موضع گرفتند. بعد از این اتفاقات بود که کمیته داوران فدراسیون فوتبال به داوران خود تذکر داد تا مصاحبه‌ای را با هیچ رسانه‌ای ترتیب ندهند و هم‌زمان به آن ۳ داور هم بابت صحبت‌هایشان، تذکر جدی داد.

مجیدی: مأموریتتان را خوب انجام دادید!
محمدرضا اکبریان درباره اشتباهات داوری خود در بازی استقلال و صنعت‌نفت گفت اگر فرهاد مجیدی برای اعتراض به تصمیم داوری فضا را متشنج نمی‌کرد، او تصمیم اشتباه کمکش را برمی‌گرداند. فرهاد مجیدی در پستی که قلم تندی هم داشت، این داور فوتبال ایران را به وقاحت متهم کرد و دراین‌باره نوشت: شما شانس قهرمانی را از استقلال گرفتید، بعد به‌جای عذرخواهی از هواداران استقلال، با کمال وقاحت می‌گویید مجیدی تمرکز ما رو به‌هم زد. نه آقای داور، به شما مأموریتی که سپرده شده بود، خیلی خوب با کمک کمک‌داورانجام دادید تا تیم دیگر....
عصر دیروز، اما اکبریان در مصاحبه‌ای عنوان کرد دیگر نمی‌خواهد راجع به این بازی صحبت کند. وی همچنین درباره واکنش فرهاد مجیدی نسبت به صحبت‌هایش گفت: عیب ندارد، آقای مجیدی حرفش را زده است؛ ولی من فکر می‌کنم در این برهه حرف نزنم بهتر است. دوست ندارم جواب آقای مجیدی را بدهم.

اکبریان جام آبی‌ها را گرفت؟
تا پیش از آغاز رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ هجدهم، استقلال با صدر جدول و پرسپولیس، ۴ امتیاز فاصله داشت. در این مقطع، ۴ تیم اول جدول یعنی پرسپولیس، سپاهان، استقلال و شهرخودرو هنوز روی کاغذ شانس قهرمانی لیگ را داشتند. با توجه به توقف پرسپولیس در این هفته در ورزشگاه آزادی مقابل ماشین‌سازی و شاگردان رضا مهاجری، استقلال در صورت برتری مقابل صنعت‌نفت آبادان ۵۶ امتیازی می‌شد و به دوامتیازی پرسپولیسِ ۵۸ امتیازی می‌رسید. با توجه به توقف دیگرمدعیان قهرمانی در رقابت‌های این هفته، یعنی تساوی یک‌بریک سپاهان مقابل شهرخودرو، رسما شانس قهرمانی تیم مشهدی از بین رفته و سپاهان نیز با ۵۵ امتیاز در رده سوم قرار می‌گرفت. به عبارت دیگر، استقلال با احتساب ۲ امتیاز بازی مقابل صنعت نفت که با اشتباه داوری از دست داد، در هفته پایانی بعد از پرسپولیس مهم‌ترین بخت قهرمانی لقب می‌گرفت. البته فوتبال ذاتا ورزشی غیرقابل پیش‌بینی است و حتی اگر گل استقلال در دقایق پایانی این تیم را در نظر بگیریم، واریز ۳ امتیاز آن مسابقه به حساب این تیم تضمین‌شده نبود و چه بسا برزیلی‌های ایران موفق می‌شدند نتیجه این دیدار را به نفع خود رقم بزنند. اما در صورت پیروزی استقلال مقابل صنعت‌نفت، این تیم در هفته پایانی هم شانس قهرمانی داشت. موضوعی که ممکن بود از نظر ذهنی نیز پرسپولیس را تحت‌فشار بگذارد. زیرا استقلال در ورزشگاه آزادی باید به‌مصاف سپیدرود انتهای‌جدولی می‌رفت و پرسپولیس در جم، روی کاغذ بازی سخت‌تری مقابل پارس جنوبی داشت. درضمن شانس قهرمانی سپاهان در هفته پایانی هم هنوز کاملا از بین نرفته بود. نکته مهم دیگری که دراین‌میان وجود دارد، آن است که این ۳ امتیاز در تعیین سرنوشت سهمیه آسیایی استقلال نیز نقشی حیاتی داشت. زیرا باوجود این ۲ امتیاز جامانده در آبادان، این تیم در رده دوم جدول قرار گرفته و به‌جای سهمیه پلی‌آف آسیا، سهمیه مستقیم و قطعی لیگ قهرمانان آسیا را می‌گرفت؛ سهمیه‌ای که البته با هدایت مجیدی، با ۲ پیروزی در دیدار‌های پلی‌آف برای این تیم محفوظ ماند. اما در صورت عدم موفقیت استقلال در راهیابی به آسیا، ممکن بود این اشتباه بسیار گران‌تر از حالا تمام شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->