به گزارش شهرآرا نیوز به نقل از فارس،محمد مطیع گفت: بحث ثبت برند برای هر کارگاهی که در زمینه صنایعدستی و سنتی فعالیت میکند منطقی نیست، علاوه بر اینکه داشتن برند شاخصهای و استانداردهایی لازم دارد.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: برندسازی هزینه زیادی برای یک کارگاه کوچک دارد، اما اگر همین کارگاه کوچک سرمایه برای بستهبندی بگذارد، خود به خود اگر کالای مرغوبی داشته باشد، کالایش در بین مردم شناخته میشود.
وی با ابراز تأسف نسبت به اینکه کالاها معروفی در بحث بستهبندی ضعیف عمل میکردند، متذکر شد: بحث بستهبندی موضوعی است که باید از مسؤولان رده بالای حکومتی وارد شوند که البته باید قبل از آن زیرساختهای بستهبندی مرغوب برای صنایعدستی لازم است فراهم شود.
مطیع ادامه داد: در حال حاضر تلاش داریم نشان جغرافیایی گوهرسنگها را به نام خراسان رضوی ثبت کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: نشانجغرافیایی نشانهای است که کالایی را به منطقه، قلمرو یا ناحیهای منسوب میکند، البته به شرطی که کیفیت و مرغوبیت آن کالا ناشی از آن محیط و منطقه جغرافیایی باشد.
وی ادامه داد: مشهد به عنوان شهر گوهرسنگها در دنیا شناخته میشود، بنابراین ما در بحث تدوین و روش استخراج عقیق و حکاکی بر روی آن نشان جغرافیایی گرفتیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی یادآور شد: در تلاش هستیم برای سنگ هرکاره و فیروزه نیز نشان جغرافیایی دریافت کنیم، اولویت ما با توجه به نام مشهد به نام شهر گوهرسنگها ثبت سنگهای این شهر است.