برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تجلیل از کارگردان فلسطینی در جشنواره فیلم سارایوو فیلم‌های اولین هفته اردیبهشت ۱۴۰۳ (۶ و ۷ اردیبهشت) + زمان پخش
سرخط خبرها

بابی جایزه‌بگیر، متیو مک‌‌کانهی و چند تناقض مهم درباره قرنطینه

  • کد خبر: ۲۶۳۷۸
  • ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
بابی جایزه‌بگیر، متیو مک‌‌کانهی و چند تناقض مهم درباره قرنطینه
متیو مک‌کانهی، بازیگر برنده اسکار، با حفظ وجوه تگزاسی‌اش در دوران قرنطینه به فعالیت‌های مردمی‌ خود ادامه می‌دهد. او تلاش می‌کند به مردم روحیه بدهد، با آن‌ها از تناقضات این شرایط اضطراری سخن بگوید و آن‌ها را به ماندن در خانه تشویق ‌کند.

عاطفه همایونی/ شهرآرانیوز؛ مک‌کانهی می‌گوید: «من سوار بر زندگی‌ام و آن‌طور که احساسم می‌گوید، پیش می‌روم. مردم در خانه‌ها گیر افتاده‌اند و کم‌کم نرمیِ خودشان را از دست می‌دهند. چطور می‌خواهید مردم قبول کنند که در یک نمایش ترسناک هستند و در عین‌حال هرج‌و‌مرجی هم اتفاق نیفتد؟ مشکل اینجاست که هیچ کتاب راهنمایی برای این معضل وجود ندارد. این بحران، بی‌سابقه است.» اما مک‌کانهی مسیر سواری خودش را پیدا کرده است. از زمانی‌ که همه‌گیری ویروس کرونا میلیون‌ها نفر را خانه‌نشین کرده، او به فعالیت‌های خودش مشغول بوده است؛ از تماس تصویری با اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تگزاس، تحویل ماسک به اداره پلیس محله خود و ایفای نقش دکتر در برنامه‌ تلویزیونی «امشب با جیمی‌فلن» تا شیطنت‌های سینمایی در حیاط پشتی خانه‌اش در نقش شخصیت نقاب‌دار «بابی بندیتو».


آیا او فقط حوصله‌اش سررفته ‌است؟
مک‌کانهی پنجاه‌ساله از خانه‌اش در آستین تگزاس می‌گوید: «ببینید، وقتی چنین بحرانی پیش می‌آید و باعث ایجاد اختلال می‌شود، هدف شما بسیار روشن است.» در ماه مارس، پیام او این بود که «در خانه بمانید»، اما به‌نظرش این پیام، آن‌قدر که باید جدی گرفته نمی‌شد. برای رفع این مشکل، در پیام ویدئویی متناقضی، از مردم خواست که «چراغ قرمز را به چراغ سبز تبدیل کنند» و «به زندگی ادامه دهند». مک‌کانهی در این‌باره توضیح می‌دهد: «مردم فکر می‌کنند ماندن در خانه، اقدامی بزدلانه است، بنابراین رساندن این پیام به آن‌ها که این تناقضِ زمانه‌ ماست، خیلی اهمیت دارد. بهترین سلاح شما این است که در خانه بمانید.» متیو درعین‌حال سعی می‌کرد روحیه مردم را بالا نگه دارد: «احساس کردم نه‌تنها خودم، بلکه دیگران هم از هشدارهای عمومی خسته شده‌اند. ما از مرحله شوک عبور کرده‌ایم، پس بیایید با ساخت یک شخصیت جدید، کمی لذت ببریم و شاید هم به‌طرز عجیبی خوش گذشت.»، بنابراین او در نقش «بابی جایزه‌بگیر» -نسخه شلخته و نامرتب مک‌کانهی- نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از یک دستمال‌گردن، ماسک درست کرد. این صحنه‌ها را در حیاط پشتی خانه متیو، جف نیکولز، کارگردان فیلم «ماد» و دوست صمیمی این بازیگر، فیلم‌برداری کرد. مک‌کانهی از دوست دیگرش، کانلو آلوارز، قهرمان مسابقات بوکس، خواست که در پیامی مشترک به مردم توصیه کند در خانه بمانند یا درصورت خروج، ماسک بزنند.
این بازیگر نیز مانند باقی مردم منتظر است متخصصی به او بگوید که چه‌کاری انجام دهد‌، چگونه این کار را انجام دهد و چه زمانی این همه‌گیری پایان خواهد یافت. مک‌کانهی معتقد است که این ویروس همه ما را بدون توجه به موقعیت اجتماعی‌مان، کنار هم قرار داده است و انسان‌ها هرگز تا بدین حد دور از هم و درعین‌حال نزدیک به‌هم نبوده‌اند که این خود تناقضی دیگر است. او می‌گوید: «این وضعیت یک زمستان اجباری برای همه ماست؛ هرچند حالا هنوز ماه مه است و زمان بهار-یک تناقض دیگر.»

 

منبع: واشنگتن‌پست

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->