امتیاز ۶۰۰ میلیون تومانی برای دارندگان کارت ملی دلار وارد کانال ۶۲ هزار تومان شد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اختصاص بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی افزایش ۴۸ درصدی واردات قهوه به کشور زمان برگزاری مزایده جدید شمش طلا اعلام شد+ جزئیات متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور مسیر دسترسی کشاورزان به یافته‌های علمی شرکت‌های دانش‌بنیان تسهیل می‌شود بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان در بازار آزاد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر جهاد کشاورزی: خراسان رضوی می تواند پایلوت تولید نان کامل باشد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | نرخ طلا ثابت ماند نقش قانون‌گذاری و نظارت بسیار ضعیف در حوزه ایمنی و بهداشت کار آخرین وضعیت اجاره خانه در مشهد | سهم اجاره در سبد هزینه خانوار بیشتر شده است تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی شناسه «یکتا» چیست؟ + نحوه تبدیل پروانه‌کسب کاغذی به الکترونیکی گوشت آفریقایی و تانزانیایی به ایران وارد می شود اجاره مسکن در منطقه طلاب مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ | تعدد فایل‌های کمتر از ۱۰۰ متر (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) عراق، اصلی‌ترین مقصد صادرات مرغ منجمد ایرانی ورق در بازار خودرو برگشت؛ قیمت‌ها صعودی شد | آخرین قیمت پژو، سمند، ساینا، شاهین، دنا و تارا (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار: مسکن، معیشت، اشتغال و دستمزد مهمترین دغدغه‌های جامعه کارگری است هفته کارگر رسید، تکلیف دستمزد کارگران مشخص نشد قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | رقابت تارا و ۲۰۷ در مسیر گرانی (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت روغن مایع در بازار + جدول (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار برای خریدوفروش طلای عیارپایین و بدل‌اندازی به‌جای طلا در بستر سایت‌ها قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (پنجشنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
فعالیت شرکت‌های هرمی خارجی در ایران

« اتریوم » با جذابیت‌های جنسی و اقتصادی نوجوانان را نشانه رفته است!؟

  • کد خبر: ۲۶۴۲۷
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
  • ۳۴
« اتریوم » با جذابیت‌های جنسی و اقتصادی نوجوانان را نشانه رفته است!؟
جامعه هدفشان بیشتر نوجوانان دبیرستانی است؛ با وعده و وعیدهای اغواگرایانه آن‌ها را به محفل‌ها و دورهمی‌های خود می‌کشانند.تمرکزشان در ظاهر بر روی اعداد کوچک است که صدای کسی درنیاید! می‌گویند 250 هزار تومان چیزی نیست، اما اگر سرمایه‌گذاری کنید، در یک هفته پولتان به یک میلیون تومان می‌رسد...
سعیده ساجدی‌نیا/شهرآرانیوز - به آدم‌های حاضر و غایب استناد می‌کنند که حتی یک دوچرخه هم نداشته‌اند، اما حالا در مدت کوتاه پژو سوار شده‌اند.

وقتی به محلی که قرار است پرزنت کنند، وارد می‌شوی، با زرق‌وبرق‌های فریبنده زیادی مواجه می‌شوی؛ اختلاط دختران و پسران کم‌سن‌وسال با آرایش‌های خاص و رنگ‌ولعاب جذابیت‌های جنسی!

این پرزنت‌ها به همین‌جا ختم نمی‌شود، بلکه نوجوان برای اینکه بتواند بیشتر در این جمع‌ها و دورهمی‌ها حضور یابد و در کنارش بهره اقتصادی هم ببرد، به جان پدر و مادرها می‌افتد تا با رؤیای ثروتمندشدن، سرمایه اولیه را در اختیارش قرار دهند.

جان به لب شدیم تا از صرافتش افتاد
پدر یکی از پرزنت‌شده‌ها می‌گوید: فرزندم اصرار داشت برای اینکه زودتر به سود برسد، من، مادرش و حتی خواهر و برادرهایش هم به عنوان زیرمجموعه خرید کنیم تا میزان سهمش بالا برود. به او گفته بودند میزان سودتان که به 50 میلیون تومان برسد، باید بروید تهران و سودتان را از آنجا دریافت کنید، اما همان‌جا فردی بوده که سرمایه‌اش به 90 میلیون تومان رسیده بود و هنوز سر از تهران درنیاورده بود. به او گفته بودند بگذار پولت بیشتر شود و بعد یک‌باره بروی و بگیری!
 
به ناموست قسم بخور که وارد مجموعه می‌شوی!
کار دیگری که پرزنت‌کنندگان می‌کنند، این است که طرف مقابل را در معذوریت‌های اخلاقی قرار می‌دهند. مسئله‌ای که پسر من خیلی از آن رنج برد، این بود که او را مجبور به قسم خوردن به ناموسش کرده بودند که وارد این مجموعه خواهد شد و این قسم مدت‌ها آزرده‌اش کرده بود! هفته‌ها طول کشید تا با اطلاعات دادن ، منطق و البته صبوری بتوانم تصورات خیالی و دروغی که در یکی دو جلسه در ذهن پسرم کرده بودند را پاک کنم و انرژی زیادی از من و خانواده گرفت!

او به فرزندش گفته بود: این پول و سرمایه را حتی بیشتر هم به تو می‌دهم، اما به شرط اینکه کد بورسی بگیری و آن‌ها را در بازار سرمایه داخلی به گردش بیندازی و در تولید و اشتغال کشورت نقش داشته باشی. کلی از آسیب‌های پنتاگون، گلدکوئیست و شرکت‌های هرمی دیگر برایش حرف زدم تا از صرافت آن افتاد و خوشبختانه وارد بورس شد و حالا درگیر خرید و فروش سهام‌هایش است.

طبق عادت همیشگی به سراغ اطلاعات گوگل می‌رویم. یک جست‌وجوی ساده کافی است تا صفحات زیادی درباره اینکه «اتریوم چیست؟» بالا بیاید.

«دنیایی بدون واسطه را تصور کنید. دنیایی که مردم به‌صورت مستقیم و بدون اینکه نیاز باشد به یکدیگر اعتماد کنند، به مبادله دارایی‌ها، عقد قرارداد و استفاده از خدمات می‌پردازند. برنامه‌هایی غیرمتمرکز که هیچ‌گاه متوقف نمی‌شوند و هیچ‌کس نمی‌تواند در کار آن‌ها تداخل ایجاد کند. اتریوم اولین سیستمی بود که برای تحقق این آرمان پابه‌عرصه گذاشت.» این یکی از تعاریفی است که برخی سایت‌ها از «اتریوم» ارائه داده‌اند و از آن به عنوان رمز ارزی محبوبی یاد کرده‌اند که کمتر از بیت‌کوین نامش را شنیده‌ایم، اما به اعتقاد برخی، محبوب‌ترین رمز ارز در دنیای ارزهای دیجیتال است.

طرف‌داران می‌گویند: اتریوم ایجاد شد تا ما برای انجام کارهایمان به هیچ بانک، شرکت و نهاد دیگری به جز خودمان نیاز نداشته باشیم و هدفش تبدیل‌شدن به یک کامپیوتر جهانی است، یک کامپیوتر برای همه کارها!
حالا زمزمه‌هایی برای فعالیت‌های هرمی در این زمینه در ایران و مشهد هم شنیده می‌شود. سرمایه‌‌هایی که از همان ابتدا بر باد می‌روند و مال‌باختگان دستشان به هیچ‌جایی بند نیست و مشخص نیست باید یقه چه کسی را بگیرند؟!

«اتریوم» هم از نوادگان همان شرکت‌های هرمی قبلی است
دکتر سیدعلی عقیلی، کارشناس اقتصادی، دراین‌باره به شهرآرانیوز می‌گوید: واقعیت این است که این روزها همه تمایل دارند بدون زحمت بیشترین پول را دربیاورند. اتریوم هم از نوادگان همان شرکت‌های هرمی قبلی است که با شیوه‌های نوین دزدی و راهزنی می‌کند. افراد را در شرایط خاص روانی و مخمصه بدی قرار می‌دهند تا بتوانند به اهداف مالی خود دست یابند.

سیل مال‌باختگان این شیوه هرمی هم در راه است
«وارد شدن به محتوای بازاریابی شبکه‌ای، از مصادیق تعریف شده جرم است، اما پرزنت‌کنندگان اتریوم بیشتر به بهانه تماشای تئاتر و حضور در آرایشگاه‌های زنانه و باشگاه‌های ورزشی مجموعه‌سازی می‌کنند.» این را عقیلی بیان می‌کند و می‌گوید: این افراد آموزش‌های لازم و خاص را از سرشبکه‌ها فرامی‌گیرند تا بتوانند بازدهی آنی سرمایه را به مخاطبانشان القا کنند و متأسفانه سیل مال‌باختگان این شیوه هرمی هم در راه است؛ اگر به‌موقع وارد میدان نشویم و به مردم آگاهی ندهیم.

سودهای دهان‌شیرین‌کن برای فریب دیگران
او در عین حال اضافه می‌کند: به بعضی‌ها برای نمونه سودهای خوبی هم می‌دهند که در اصطلاح «دهان‌‌شیرین‌کن» می‌گوییم و به این ترتیب فرد با نمایش این سوددهی اغوا می‌شود و از طریق وعده‌ووعیدهای توخالی سعی می‌کند زیرمجموعه‌ برای خود جلب کند.
 
پنیر مجانی همیشه لای تله موش می‌رود!
او با تأکید بر برخورد قانونی با سرشبکه‌های اتریوم می‌گوید: ورود به این مجموعه‌ها موجب می‌شود سرمایه‌ها قفل و غیرمولد شود و علاوه بر وارد آمدن ضررهای مالی به خانواده‌ها، چوب لای چرخ تولید کشور می‌رود و اقتصاد دچار آسیب جدی می‌شود. در یک کلام «پنیر مجانی همیشه لای تله موش می‌رود!»

جای پول در بانک نیست، بلکه در بورس است
این کارشناس اقتصادی به آغاز شکوفایی در بازار سرمایه ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: بهترین فرصت است که هر ایرانی با هر میزان سرمایه وارد این بازار شود. این فرهنگ خیلی غلطی است که سرمایه‌ها را به بهانه سود در بانک‌ها خواباندند. همه بانک‌ها با سودهایی که در این سال‌ها به مشتریان دادند، ورشکسته هستند. جای پول در بانک نیست، بلکه در تمام دنیا در بازار بورس است. پول و سرمایه باید در صنعت به گردش بیفتد.

او ادامه می‌دهد: بازار بورس ریسک دارد، اما به همان اندازه هم سود دارد. سود و ریسک، هر دو روی کفه یک ترازو هستند. هرچه سود بیشتر باشد، میزان ریسک هم بالا می‌رود. اگر بازار سرمایه رشد کند، بهترین محل تأمین مالی برای صنایع کشور است و صنعت رشد می‌کند و کارخانه‌ای که سرمایه‌اش افزایش می‌یابد، خط تولیدش فعال می‌شود و ناگزیر از به‌کارگیری کارگران بیشتر می‌شود و اشتغال رونق می‌گیرد و به این ترتیب شکوفایی اقتصادی اتفاق می‌افتد.

عقیلی با بیان اینکه بازار بورس کشور هنوز رشد چندانی نکرده است، می‌گوید: عمق بازار بورس در حد یک بند انگشت است، در حالی که وسعت آن زیاد است. آمار کسانی که کد بورسی دارند، هنوز خیلی کم است و در کشورهای اروپایی و آمریکا بالای 70 درصد مردم در بازار سرمایه کشورشان فعالیت می‌کنند. حتی یک‌سوم حقوق کارکنان را سهام می‌دهند و این‌گونه نیست که همه حقوقشان پول نقد باشد.

مردم را با مبانی بورس آشنا کنیم
این کارشناس اقتصادی درباره آفت ورود افراد ناآگاه به بورس نیز می‌گوید: رسالت بزرگی که به دوش کارشناسان و رسانه‌هاست، این است که مردم را با مبانی بورس آشنا کنند. رسانه‌ها باید هر روز بخشی را به این مهم اختصاص و آموزش‌های مقدماتی را به تازه‌واردان بازار سرمایه ارائه دهند و ترجیحا مردم به سمت صندوق‌های سرمایه‌گذاری که ریسک کمتری دارند، سوق داده شوند، زیرا این صندوق‌ها سود تضمین شده دارند و اصل سرمایه‌شان هم از بین نمی‌رود.

شرکت‌ها مجبور به شفاف‌سازی می‌شوند
او صحبتی هم با دارندگان جدید کد بورس می‌کند و ادامه می‌دهد: شاخص بورس سال قبل حدود 187 درصد رشد داشت و بازده آن در میان تمام بازارها از جمله طلا، مسکن و... به همین صورت بود و امسال هم بی‌تردید همین اتفاق خواهد افتاد. دولت بهترین خدمت را با واگذاری سهام خود به مردم کرد، زیرا باعث شد شرکت‌ها مجبور به شفاف‌سازی شوند و در این میان سهامی ارزشمند است که سهام‌دارش را صاحب سود کند.

شاخص بورس تا شهریور امسال به نزدیک 2 میلیون واحد می‌رسد
پیش‌بینی این اقتصاددان این است که با ورود این حجم نقدینگی در بازار سرمایه، شاخص بورس تا شهریورماه امسال به نزدیک 2 میلیون واحد برسد. تشویق دولت در راستای فعالیت بورس اقدام بسیار درست و بجایی است، زیرا با جمع‌شدن نقدینگی از کف بازار و بانک‌ها جلو تورم گرفته می‌شود و صنعت روبه‌شکوفایی می‌رود.

«برخی استقبال مردم از بورس را با خرید سهام پدیده قیاس می‌کنند و نسبت به آینده آن نگران هستند. این وضعیت چگونه ارزیابی می‌شود؟» عقیلی این دغدغه را این‌گونه پاسخ می‌دهد: شرکت‌هایی که در بازار سرمایه سهام خود را عرضه می‌کنند، پشتوانه محکمی دارند و دست‌کم 3 سال باید صورت‌های مالی حسابرسی‌شده‌شان از سوی حسابرسان مالی و نیز افق صنعتش روشن و سودده باشد.

پراید 90 میلیون تومان نشده، پول ملی بی‌ارزش شده است
بزرگ‌ترین مزیت بازار سرمایه شفافیت است، اما مردم برای فعالیت در بورس باید آگاهی و اطلاعات خود را افزایش دهند و در این صورت است که شرکت‌ها نمی‌توانند کسی را فریب بدهند و افراد سهامی را می‌خرند که تمام ترازنامه‌های شرکت مدنظرشان شفافیت کامل داشته باشد. این روزها حرف و حدیث درباره پراید 90 میلیون تومانی بسیار است، در حالی که پراید 90 میلیون تومان نشده، بلکه پول ملی بی‌ارزش شده است.

5 سهم یک بانک به اندازه یک آدامس بادکنکی نیست
او به ارزش 150 تومانی سهام بانک تجارت یا صادرات اشاره می‌کند و می‌گوید: یک آدامس بادکنکی الان 1500 تومان است، اما 5 واحد سهام یک بانک به اندازه یک آدامس بادکنکی ارزش ندارد و علت هجوم مردم به بازار سرمایه بیشتر به‌دلیل حفظ ارزش دارایی‌هایشان است، نه لزوما دریافت سود! این در حالی است که وقتی سهام و وضعیت برخی شرکت‌های حاضر در بورس را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم دوره بازگشت سرمایه‌شان هزار سال است، پس مردم نباید آن‌ها را بخرند!!

مردم باید سهام‌داری بیاموزند
عقیلی ادامه می‌دهد: بزرگ‌ترین آفت بازار سرمایه کنونی کشور این است که افرادی به این بازار وارد شده‌اند که می‌خواهند صبح تا ظهر 5 درصد سود کنند، در حالی که نباید چنین انتظار و رویکردی باشد. در بازار سرمایه باید سهام‌داری آموخت و سهمی را دست‌کم 10 سال نگهداشت و نگاه سرمایه‌گذاری درازمدت باید داشته باشند. طبق آمارها، اکنون بیش از 100 میلیارد دلار طلا دست خانم‌ها هست و بیش از 30 میلیارد دلار در گوشه‌وکنار پنهان شده است. در حالی که با این مبالغ و سرمایه‌ها می‌توانستیم 4 سال کشور را اداره کنیم، آن هم در شرایطی که فروش نفت نداریم.

او اضافه می‌کند: بر این اساس اکنون بهترین فرصت برای کاهش تصدیگری دولت در بخش خصوصی و واگذاری سهام دولتی است و به این ترتیب شرکت‌ها هم مجبور به شفاف‌سازی می‌شوند. این مسئله شاید چندین سال زمان ببرد، اما در نهایت سهامی عرضه می‌شود که دیگر بوی رانت دولتی نمی‌دهد و به‌تدریج اقتصاد و صنعت کشور شکوفا می‎شود.

در آینده نقش مهم‌تری در کل دنیا ایفا خواهیم کرد
دانش‌آموخته دکترای اقتصاد دانشگاه فردوسی به کشورهای همسایه ایران اشاره می‌کند و می‌گوید: بسیاری از این کشورها مانند افغانستان، ترکمنستان، ارمنستان، آذربایجان، عراق و... به بازسازی نیاز دارند و صنعت مادر ندارند. در شرایط آن‌ها به‌هیچ‌وجه صرف نمی‌کند از کشوری مانند چین سیمان یا میل‌گرد و تیرآهن به کشورشان بیاورند. اگر ما صنایع کشور را رشد بدهیم، در بازسازی تمام این همسایگان نقش خواهیم داشت و در آینده نقش مهم‌تری در کل دنیا ایفا خواهیم کرد.

هشدار به صرافی‌های عرضه‌کننده ارز اتریوم
درباره این فعالیت هرمی به سراغ پلیس خراسان‌رضوی نیز می‌رویم. رئیس پلیس پیشگیری با مجرمانه خواندن فعالیت در شبکه ارز خارجی با عنوان «اتریوم» از برخورد با صرافی‌هایی خبر داد که این فعالیت‌های غیرقانونی را تسهیل می‌کنند و فروشنده ارز این شرکت هرمی هستند.

سرهنگ محمد بوستانی در گفت‌وگو با شهرآرانیوز، با اعلام اینکه تاکنون شکایتی درباره فعالیت در اتریوم اعلام نشده است، می‌گوید: فعالیت شرکت‌های هرمی‌ای که به نوعی از خارج کشور هدایت می‌شوند یا آن دسته از شرکت‌های هرمی‌ای که در داخل مجوز از سازمان صنعت، معدن و تجارت ندارند، جرم و ممنوع است.

مردم خودشان را گرفتار نکنند
او با بیان اینکه شرکت هرمی اتریوم تأییدیه لازم را ندارد، اظهار می‌کند: با شمار زیادی از شکایت‌ها درباره کلاهبرداری شرکت‌های مشابه دیگر مواجهیم که با همین شیوه در حال فعالیت‌اند و به جذب مشتری و سرمایه‌گذار اقدام کرده‌اند. از این رو توصیه اکید می‌کنیم شهروندان به این قبیل کارهای اقتصادی وارد نشوند و خودشان را گرفتار نکنند.

سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها هیچ تضمینی ندارد
رئیس پلیس پیشگیری خراسان‌رضوی هشدار می‌دهد: سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها هیچ تضمینی ندارد، زیرا پول را به حسابی واریز می‌کنید که تأییدشده نیست و شناختی نسبت به صاحبان آن حساب‌ها در خارج از کشور ندارید! هر اتفاقی بیفتد، به چه کسی می‌توان متوسل شد و از کدام کانال امکان پیگیری هست؟! در عمل هیچ دسترسی‌ای وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
احمدپور
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
17
11
اینا همش برای خالی کردن جیب ملت ساده است
توروخدا وارد نشید به این شرکت های لعنتی هرمی
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
5
16
واقعا نه نویسنده سواد کافی داره و نه سایت وجاهت کلمه ی نیوز رو
بیشتر شبیه به مجله های زرد هستید تا سایت خبری
آخه آتریوم و‌کلا ارز های دیجیتال چه ربطه‌به شرکت های هرمی داره ؟
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
واقعا زدی تو خال
علی
Germany
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
به نظر منم خیلی بی سوادن
اولا این بورس هیچ کمکی به اقتصاد کشور نمی کنه چون شما یه به غیر از اون سهم اولیه را که می خرین هیچ پول دیگری وارد اون شرکت یا کارخانه نمیشه و فقط داد و ستد بین خریدار و فروشنده میشه
ثانیا خرید اتریوم و بیت کوین نیاز به شرکت هرمی و اختلاط دختر و پسر نداره و شما راحت میتونین از صرافی ارز دیجیتال بخرین ثالثا ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم داره مبادرات بین بانکی و دلار را از بین میبره و دیگه دولتی مثه امریکا نمیتونه با دلارش به مردم دنیا حکومت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
19
همش برای این بود بگی بورس خوبه اینا بده
اعلا
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
20
سلام. شما رو به خدا کمی مطالعه کنید. لازم نیست سریع مقاله بدهید.
شرکت هرمی؟؟!! زیر مجموعه!!؟ اینها ربطی به اتریوم ندارد. ذات اتریوم هرمی نیست.
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
مهران
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
سلام
من خودم ماینر دارم و اتفاقا اتریوم ماین میکنم. واقعا از خوندن این مقاله خنده‌ام گرفت.
ولی یکی از دوستام گفت بهم یه شرکت هرمی به نام "اتریوم" مشغول فعالیته.
از ماهیت کارش اطلاعی ندارم.
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
Kiya
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
1
7
خیلی شماها..... هستید و اینقدر بی اطلاع هستید و کم اطلاع که میگید کار اتریوم بوده
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
10
چرا اطلاعات غلط میدهید ؟
اتریوم مثل بیت کوین یک ارز دیجیتال هست. به صورت کلی تر مثل ریال و دلار یک ارز هستند با این تفاوت که متعلق به دولتی نیستند و هیچ ارتباطی به شرکت های هرمی و .... ندارد.
مثل این است که بگوئید اگر شرکتی به ریال از مردم کلاه برداری کرد، مشکل ریال است که باعث کلاه برداری شده!!!!!!!!!!!
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
مهدی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
2
6
من اول فکر کردم این متن طنزه، ای کاش نویسنده حداقل یکی دو تا مقاله درباره رمزارز می خوند.
هرمی آخه؟؟؟؟
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
رمز ارز دار و اتریوم و مرگ‌و درد
فرهاد
Switzerland
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
1
بورس اشتباه مهلک هستش، تمام سرمایه تون به باد میره، بورس متعلق به مافیاست هی نگید وارن بافت با بورس ثروتمند شد، وارن بافت توی آمریکا زندگی می کنه و نظام مالی اونجا با ایران زمین تا آسمون فرق داره،
باقر
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۲
0
3
حاجی این مطلب جک بود یا واقعا مارو بز فرض کردین؟؟؟؟؟؟
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
محمد
Germany
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
من کلا با گروه های هرمی مخالف هستم،ولی آخه خدا خیرتون بده بورس تمام دروغ این کشور داره به صورت کاملا رسمی کار میکنه،چه توقعی از این هرمی بازها دارید
ولی در کل ارز دیجیتال به نظرم خیلی بهتر از بورس خالی بندیه
مهدی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
2
این شخص که این مقاله رو نوشته شرکت های حرمی رو با خرید ارز مجازی اشتباه گرفته . متاسفانه به خاطر انتشار این مقاله من گزارش هرز نامه رو به گوگل میدم .
مدیر پایگاه منظورتون شرکت هرمی هست؟!!!
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
1
همش کلاهبرداریه
علی
France
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
2
سلام
یک سوال از تهیه کننده این خبر و سردبیر شهرارا دارم
میزان تحصیلات و تخصص شما در حوزه رمز ارزها چقدر است؟
زیرا با این صراحت درباره دومین ارز بازار جهانی سخن میگویید
اون پروژه کلاه برداری که شما از آن صحبت میکنید اسمش اتریوم نیست
اتریوم یک پول دیجیتال است
یکم تحقیقات لازم است بعد نگارش مقاله
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
0
اگه منظورتون ارز اتریوم هست ، اونم یه چیزی شبیه بیت کوینه ، اگه بیت کوین رو هم نمیشناسی در این حد بدونی کافیه ، مثل دلار میمونه که مزیت های زیادی داره ،حالا اگه منظورتون یه شرکت هرمی به اسم اتریوم هست ،قضیش فرق داره.
مدیر پایگاه سلام مخاطب گرامی
هدف از تهیه گزارش آگاهی سازی در میان خانواده ها بوده و منظور، تهیه آن از طریق غیر قانونی وهرمی مورد انتقاد و هدف گزارش است و اصل موضوع اتریوم که از کانال های رسمی خرید و فروش می شود مورد تایید بوده واشکال قانونی ندارد.
گزارش های دیگری نیز در هفته های آتی در این خصوص منتشر خواهد شد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
2
0
خدارو شکر که این گزارش و دیدم وگرنه دردام ارز دیجیتال هرمی اتریوم می افتادم،
آرش
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
1
کارشناس اقتصادی، دکتر سیدعلی عقیلی؟؟؟ مطمئنید چنین شخصیتی وجود داره؟ دکترای اقتصاد بگه اتریوم از نوادگان شرکت های هرمی قبلیِ؟؟؟ جل الخالق
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
Hamid
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
2
سلام.برادر من آخه چرا تو ایران اینجوریه؟کل جهان درحال رشد و پیشرفته اما مردم ما ،رسانه ما،همه چیش برعکسه.هنوزم نمیخاین پراید بشه ۹۰تومن،پول مون بی ارزش ترین بشه.کل ارزهای دیجیتال تو هر کشوری با بازاریابی شبکه ای صاحب ارزش،و مصرفی شدند،فقط تو ایران به هر فعالیتی که به صورت شبکه سازی باشه میگن هرمی.موندم بخدا چرا انقد عقبیم.هنو تا آپریل۲۰۲۱،یک سبستم جدیدی داره طراحی میشه خیلی قویتر از اینا موندم اونو چی میگین.بجای فرهنگ سازی داریم فرهنگ سوزی میکنیم.متأسفم ک ایرانم
افشین
Germany
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۳
0
1
برا شما الحمدلله برا ما استغفرلا.خارجیش حرامه هرمی هست ایرانیش حلاله...خب نفت فروش نمیره پول نداریم دارین مردمو تشویق میکنید بیان پول بزارن بورس..ما منکر بورس نیستیم ولی هرکاری ک شما مردمو توصیه میکنید مخالفیم چون دیگ بهتون اعتماد نداریم.اگ به فکر پولدار شدن مایید چرا پراید این قیمتشه..ارزش پول پایین اومده پس چرا حقوقا بالا نمیره....ما برعکس اونایی ک میگیم دشمن جیب مردممونو خالی میکنیم ولی اونا برا مردمشو کار میکنن
مانی صادقی
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
2
خبرکذب هستش راجب ارز دیجیتال کسی هم التماس نکرده شما راست میگید برید سراغ تلفیق هنر نه اینکه ندانسته خبر فیک منتشر کنید
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
2
خیلی چرت بود
امیرحسین
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
یک سیستم جدید اومده که زیر مجموعه میگیری بهت اتریوم میده بنده خدا منظورش این بوده
نمیگه اتریوم بی اعتباره
و اینکه بازار فارکس که مربوط به همین ارز های دیجیتالی میشه خیلی پر درامد هست فقط لازمه که تحقیق کنید از کسی که توی این کار به درامد رسیده
و سراغ سیستم های دیگه نرین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
چرا چرت و پرت نوشتین!!!!!
سعید
Singapore
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
1
اون چیزی که نویسنده منظورشه قرارداد" دابل وی" هست نه ارز دیجیتال اتریوم ولی متاسفانه چون سوادشو نداره و فقط یه پولی گرفته که یه چیزی بنویسه تهش شده این..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۰
0
0
الان خودتونم که این همه مطلب گذاشتین متوجه شدین که از اخر بورس ایران رو به خورد مردم میخواین بدین و فقط قسط شما تبلیغات بورس ایران بود نه اینکه اتریوم هرمی هست یا نیست. روش دزدی جالبیه که پول ملت دسته خودشون نباشه و بجاش بورس ایران رو بخرن و پولشون محو بشه. متاسفم با این مطالب الکی
حسین
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
0
0
بابا، این بنده ی خدا هم از همون اول که نمیگه اتریوم مشکل داره، میگه از جوش به صورت نادرست دارند استفاده می کنند...به علاوه از بس نتایجش خوبه که متاسفانه بعضی ها هم به صورت هرمی دارند باهاش پول در میارند... کی گفت اتریوم مشکل داره یا هرمیه...
اما خوب قبول دارم... خودم هم دفعه ی اول خوندم یه طوری نوشته که آدم فکر می کنه نویسنده ی مطلب با اتریوم مشکل داره...

خواهشا هم نویسنده رعایت بکنه... هم خوانندگان محترم با دقت بهتری مطالعه کنند.
علیرضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۱
1
0
یک مقدار گنگ توضیح دادین
این کلاهبرداری که بهش اشاره شده راجع به یک شرکت هرمی هست به اسم اتریوم که اسمش مشابه ارز دیجیتال اتریوم هست
نکته جالب شرکت هایی از این دست اینه که میان اعلام می کنن 15 هزار دلار پول بزارین در مدت 1 ماه 70 درصد پولتون بر می گرده و در ماه های بعدی به سود بیشتر می رسین
در شروع کارشون یک عده رو به همین شکل فریب می دن و 70 درصد سرمایه اولیه رو بهشون برمیگردونن و این افراد با تصور اینکه سود کردن به تبلیغ ناخواسته میپردازن و افراد بیشتری وارد این ماجرا میشن و بعد از مدتی اثری از اون سایت و شرکت نخواهد بود
نکته مهم اینه که دریافت پول رو از طریق ارزهای دیجیتال انجام میدن تا بعدا نشه ردی ازین افراد گرفته بشه بنابراین مواظب باشین گرفتار نشین
نیما
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۰
2
0
سلام من تمام پول هایم را ارض اولیه بورس خریدم واقعا سود خوب و بدون دردسر دارد من مبلغ 2000000تومان عرض خریدم وحال شده 6000000 سود خوب کمک به کشور و درآمد خوب و بدون دردسر
فان اتریوم
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
جواب ندید
مقاله باید انقدر بی‌طرف و روان و ساده تدوین زشه اونهم برای خانواده تا حق مطلب ادا بشه شما انریوم رو با هرمی ربط دادی که به کدام خانواده مثلا اگاهی بدین اتریوم بجز از طریق مجاز راه دیگه ایی نداره تهیه بشه تو پاسخ به دیگران کپی پيست کردین یه متن رو برای هما..
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
مردم رو گول میزنید ارز معتبر خارجی رو خراب میکنید ک بیان تو بورس ایران پولشون رو بالا بکشید خرج خودتون کنید
چرا الکی یک مشت اراجیف تحویل مردم میدی
چون اون شرکت هرمی اتریوم جایزه میداده اتریوم ارز بدیه
اگه به هر نفر پراید جایزه میداد اون موقع تو مقاله چی میخواستی بنویسی پراید هرمیه نخرید؟؟؟؟؟
اگه به هر نفر ۵۰میلیون پول میداد چی؟
پول ایران حرام است پول ایران هرمی است؟؟؟؟
حقیقت رو ب مردم بگید تا کی دروغ تا کی کلک
بورس ایران خوبه کد بورسی بگیر سرمایه گذاری کن تو مملکتت؟؟؟
ای خراب بشه مملکتم ۱۰۰میلیون منه جوون ضرر دادم تو بورس چرا اونو نمیگید
مردم عقل دارن خودشون اخبارو دارن میبینن
من ۱هفته ای تو بورس ایران بدبخت شدم
یکماهه تو ارز خارجی میلیاردر شدم
جووووون مادرت این کامنت رو حذف نکن بزار مردم حقیقت رو بفهمن
تو از اولاد پیغمبری دین گردنته اگه دروغ بگی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->