​​​​​​​لتونی: اوکراین مجوز غرب برای حمله به خاک روسیه را دریافت کرده است هاآرتص: جوانان اسرائیلی در حال ترک اسرائیل هستند ترور یک فرمانده مقاومت به دست تشکیلات خودگردان + عکس حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) رصد تحرکات نظامیان صهیونیست در مرز لبنان توسط حزب الله + فیلم ۳۰۰ تحریم جدید آمریکا علیه نهادهای روسی، چینی و دیگر کشورها به بهانه جنگ اوکراین زلنسکی یکی از مقام‌های سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم آمریکا: همسایگان اسرائیل از عادی سازی روابط سود بسیاری خواهند برد حمایت مجدد ترامپ از جنایات اسرائیل در غزه شهادت ۲۹ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه حمدان: پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی معادله جدیدی ایجاد کرد بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفت و گو کردند حمله پهپادی مقاومت عراق به یک هدف مهم در جولان اشغالی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است شمال عراق از سوی ترکیه بمباران شد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش گزارشگر سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان قطع روابط کلمبیا و رژیم صهیونیستی به دلیل جنگ غزه واکنش سازمان ملل به رفتار پلیس آمریکا با دانشجویان
سرخط خبرها

مجلس خرید و فروش و خروج چوب، هیزم و زغال را ممنوع کرد/جریمه ارز خروجی، ۴برابر بهای ریالی آن

  • کد خبر: ۲۶۴۴۵
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
مجلس خرید و فروش و خروج چوب، هیزم و زغال را ممنوع کرد/جریمه ارز خروجی، ۴برابر بهای ریالی آن
مجلس شورای اسلامی هرگونه حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی را با قصد تجاری بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صـلاح ممنـوع کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-یکشنبه- با تصویب موادی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ممنوعیت‌هایی برای حمل، خرید و فروش و اقدام برای خروج چوب، هیزم و ذغال را تعیین کردند.

بنابر ماده ۲۸ این لایحه، یک ماده به عنوان ماده  ۲۵ مکرر به قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز الحاق شد. به این ترتیب حمل، عرضه، خرید، فروش، نگهداری، اقدام برای خروج یا خارج کردن چوب، هیزم یا زغال حاصل از درختان جنگلی مطلقا و ارتکاب این اعمال درباره سایر محصولات و فراورده‌ها یا مصنوعات منابع طبیعی از جمله جانوری و گیاهی با قصد تجاری بدون تحصیل پروانه از مرجع ذی‌صـلاح ممنـوع است و مرتکب علاوه بر ضـبط کالاهـای مزبـور و آلات و ادوات مـورد استفاده جز درموارد یادشده در ماده ۲۵ و ۲۶ این قانون و سایر مواردی که مجازات بیشتر به موجب قوانین پیش‌بینی شده است، مشمول مجازات‌ها و احکام مقرر بـرای قاچاق کـالای مجـاز مشـروط می‌شود.

براساس تبصره ۱ این ماده، انتقال به نقطه دیگر یا عرضـه یـا خریـد یـا فـروش یـا نگهـداری کالاهای موضوع این ماده که طبق قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مصوب ۲۵/۵/۱۳۴۶ با اصلاحات و الحاقات بعدی و یا سایر قوانین مرتبط با مصرف مجاز روسـتایی، جنگل‌نشـینان یـا دهکده‌های مجاور جنگـل یـا جهـت مصـارف دیگـر توسـط سـازمان جنگل‌ها و مراتع یا سایر مراجع قانونی دیگر اختصاص داده شده، قاچـاق محسـوب شده، علاوه بر ضبط این کالاها و آلات و ادوات مورد اسـتفاده، مرتکـب حسب مورد به حداقل مجازات مقرر در این ماده محکوم می‌شود.

در  تبصره ۲ مصوب شد در خصوص وسایل نقلیـه حامل اقـلام فـوق، مطـابق ماده ۲۰ این قانون رفتار می‌شود.

همچنین بنابر تبصره ۳، فهرست مصادیق منابع طبیعی و محصولات، فراورده‌هـا یا مصنوعات منابع طبیعی از  جمله جنگلی و مرتعی و نوع مجوزها و نحوه دریافت آن، ظرف مدت سه ماه از تـاریخ لازم‌الاجـراشـدن ایـن قـانون توسط وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست تهیه و اعلام می‌شود.

نمایندگان در  تبصره ۴ این ماده مصوب کردند؛ مرجع پاسخ به استعلامات موضوع ماده ۴۷ این قانون درخصوص کالاهای موضوع این ماده و اعلام فهرست ارزش اولیه ایـن کالاها حسب مورد وزارت جهاد کشاورزی یا  سازمان حفاظت محیط زیست است.

بنابر تبصره ۵، درخصوص تخلفات موضوع این ماده و ماده ۲۷ این قانون، مفاد ماده ۲۱ این قانون اعمال نمی‌شود.

 

جریمه نقدی ارز ورودی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی جریمه نقدی ارز ورودی را یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی یا اقدام به خروج ارز را دو تا چهار برابر بهای ریالی تعیین کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز-یکشنبه - لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز -ارجاعی از جلسه علنی- را تصویب کردند.

بنابر ماده ۲۴ طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بند ت ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز اصلاح شد به این ترتیب، جریمه نقدی ارز ورودی، یک تا دو برابر بهای ریالی آن و جریمه نقدی ارز خروجی یا اقدام به خروج ارز، دو تا چهار برابر بهای ریالی آن و در سایر موارد ضبط ارز انجام نشده و تنها معادل بهای ریالی ارز به عنوان جریمه نقدی اخذ می‌شود.

نمایندگان همچنین ماده ۲۵ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را بررسی و تصویب کردند و  تبصره یک ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به این ترتیب اصلاح شد؛ «عرضه یا فروش کالای قاچاق موضوع این ماده ممنوع و مرتکب علاوه بر ضبط کالا به حداقل مجازات‌های مقرر در این ماده محکوم می‌شود. چنانچه عرضه یا فروش کالای قاچاق از طریق رسانه‌ها یا فضای مجازی از قبیل شبکه اجتماعی، تارنما، پیامک یا تلفن صورت پذیرد، مرتکب علاوه بر ضبط کالا به دوبرابر ارزش کالای قاچاق محکوم می‌شود.»

منبع: ایرنا 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->