شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار در مناطق محروم با طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت

  • کد خبر: ۲۶۴۵۰
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار در مناطق محروم با طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت
مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: طرح‌های اشتغال‌زایی این بنیاد علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار در مناطق محروم، رونق تولید را نیز به دنبال داشته است.
به گزارش شهرآرانیوز، امیرحسین مدنی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد برکت در زمینه ایجاد اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری، مشارکت و ارائه تسهیلات در حوزه‌های دام‌پروری، زنبورداری، پرورش جوجه یک‌روزه، فرش دست‌بافت و پوشاک افزود: طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در سال گذشته باعث ایجاد ۱۶ هزار تن گوشت قرمز، ۲۵۰۰ تن گوشت سفید، ۱۰۶۰ تن گوشت ماهی و میگو، ۴۲ هزار تن شیر، ۷ میلیون قطعه جوجه یک‌روزه، ۸۰۴ تن عسل، ۶۲ هزار مترمربع فرش دست‌بافت و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دست پوشاک شده است.

وی اظهارکرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا پایان سال ۹۸ اقدام به ایجاد ۳۵۶ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از طریق اجرای ۴۰ هزار و ۶۲۲ طرح توانمندسازی اقتصادی با حجم کل سرمایه‌گذاری ۹۵ هزار میلیارد ریالی نموده است.

مدیرعامل بنیاد برکت در تشریح این تعداد طرح اشتغال‌زایی گفت: ۳۵۶ هزار فرصت شغلی ایجاد شده شامل ۱۲۰ هزار شغل در بخش اجتماع‌محور، ۲۳۰ هزار شغل در بخش بنگاه‌محور و ۶۰۰۰ شغل در بخش تسهیلات‌محور بوده است.

مدنی با تأکید بر فعالیت‌های گسترده بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم تصریح کرد: بنیاد برکت برای سال ۹۹ ایجاد ۱۸۹ هزار شغل جدید را در بخش‌های حمایت از طرح‌های خانگی، اقتصادی کوچک و متوسط هدف‌گذاری کرده است.
وی ادامه داد: برای ایجاد ۱۸۹ هزار شغل یادشده، ۶۸ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به نام‌گذاری سال ۹۹ به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: راه‌اندازی طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد در سال ۹۹ علاوه بر ایجاد فرصت‌های کسب‌وکار و توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی مناطق محروم، تولید محصولات حاصل از این مشاغل را با یک جهش چشمگیر مواجه خواهد ساخت.

مدنی با اشاره به رشد ۱۰۰ درصدی محصولات طرح‌های اشتغال‌زایی برکت در سال جاری توضیح داد: بر این اساس، ظرفیت تولید گوشت قرمز، گوشت سفید، شیر و عسل تا پایان سال جاری به ترتیب به ۳۰ هزار، ۱۵ هزار، ۵۵ هزار و ۲۵۰۰ تن خواهد رسید. همچنین در این مدت، ۹۵ هزار مترمربع فرش بافته و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دست پوشاک دوخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۳۱ استان کشور زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند عنوان کرد: ۴۱۵ مجری و تسهیلگر بنیاد در ۱۹۱ شهرستان و ۸۰۰۰ روستا مشغول به شناسایی و خدمات‌دهی به متقاضیان اشتغال هستند.
مدیرعامل بنیاد برکت با تأکید بر تمرکز فعالیت‌های این بنیاد بر مبحث اشتغال‌زایی بیان کرد: با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر محرومیت‌زدایی و توانمندسازی مناطق محروم از طریق فراهم آوردن فرصت‌های کسب‌وکار، بنیاد عمده فعالیت‌ها و اقدامات خود را بر ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته متمرکز کرده است.

مدنی یادآور شد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق محروم و روستایی، علاوه بر توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی و ارتقای سطح زندگی و معیشت، مهاجرت معکوس و رونق تولید را در این مناطق به دنبال داشته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنیاد برکت همچنین با پیش‌بینی پشتیبان و بازار فروش برای محصولات تولیدی، یک زنجیره اقتصادی را تشکیل می‌دهد که اشتغال پایدار را به دنبال دارد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->