۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) خبر جدید وزیر راه درباره نهضت ملی مسکن امشب یارانه واریز می‌شود (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) رکوردشکنی سود بدون ریسک اوراق اسناد خزانه اسلامی + نمودار دلیل کاهش پی‌درپی نرخ دلار چیست؟ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سنگ اندازی سامانه‌های متعدد دولت الکترونیک پیش پای کسب وکار‌ها  دلیل کاهش شدید قیمت نات کوین چیست؟ حقوق اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ بازنشستگان کشوری واریز شد نحوه انتقال نات‌کوین از ربات تلگرام به کیف‌ پول و فروش آن + روش استیک‌کردن یا سرمایه‌گذاری کشف و توقیف ۲۱ تن پای مرغ غیربهداشتی در مشهد | در خرید گوشت چرخ‌کرده دقت کنید  در خواست اتاق اصناف مشهد از واحد‌های صنفی برای کمک به سیل‌زدگان استان ایران خودرو محصولات هایما را گران کرد+ جدول (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار در آستانه ورود به کانال ۵۶ هزار تومان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) توزیع ۲۲ هزار تن انواع کود‌های یارانه‌ای بین کشاورزان خراسان رضوی طی سال جاری آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در خراسان‌رضوی | افزایش ۱۷ درصدی قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان سودای صعود در روز‌های رکود بورس | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

در بازار «طلا و سکه» چه خبر است؟ / پیش‌بینی بازار طلا در روزهای آینده چیست؟

  • کد خبر: ۲۶۴۵۴
  • ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
در بازار «طلا و سکه» چه خبر است؟ / پیش‌بینی بازار طلا در روزهای آینده چیست؟
به دلیل اتفاقاتی که در این چند سال رخ داده است، بازار طلا دیگر مانند سابق رونق ندارد و این در حالی است که بانک مرکزی برای حفظ دارایی‌های خود آن‌ها را به طلا تبدیل می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، فعالان بازار طلا معتقدند، علت افزایش قیمت‌های داخلی باوجود کم‌نوسان بودن قیمت‌های جهانی، از دو عامل نشأت می‌گیرد، اول اینکه در طول هفته گذشته قیمت سکه به بالاترین رقم خود رسید که علت آن افزایش تقاضا برای خرید سکه امامی جهت سرمایه‌گذاری بود، عامل دوم نیز مرتبط با افزایش قیمت ارز است، این دو عامل سبب شد که قیمت سکه در هفته گذشته حباب ۲۷۰ هزار تومانی پیدا کند، در حالی که هفته پیش‌تر از آن حباب سکه در حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان بوده است.


در هفته‌ای که گذشت، قیمت انس جهانی از ۱۶۸۸ دلار تا ۱۷۰۵ دلار در نوسان بود، البته بیشترین ثبات قیمت در محدوده ۱۷۰۲ تا ۱۷۰۵ بود و تنها یک روز و برای یک ساعت به ۱۶۸۸ دلار رسید، این در حالی است که هر گرم طلای ۱۸ عیار در ابتدای هفته گذشته ۶۳۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شد، اما بهای آن در پایان هفته به ۶۵۳ هزار تومان افزایش یافت.
 

سیر قیمت طلا افزایشی خواهد بود
عباد محمدولی، کارشناس بازار طلا و سکه، با اشاره به اینکه قیمت‌ها در بازار در کوتاه‌مدت و بلند‌مدت افزایشی خواهد بود، گفت: به دلیل کاهش ارزش پول ملی، قیمت‌ها سیر صعودی به خود گرفته است، به بیان دیگر این سکه، طلا، ارز و... نیست که در حال افزایش است، بلکه این ریال است که در برایر سایر ارزهای بین‌المللی ارزش خود را از دست داده است، بنابراین با این وضعیت همواره قیمت‌ها در حال رشد خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه بازار طلا در رکود کامل به سر می‌برد، اظهار کرد: این مسئله را که بازار با هجوم مردم برای فروش طلا و جواهر روبه‌رو شده را تأیید نمی‌کنم، شاید مردم برای نیاز‌های اقتصادی یا تهیه نقدینگی برای حضور در بورس طلا و سکه خود را به فروشند، اما اینکه ما از لفظ هجوم بخواهیم استفاده کنیم، به اعتقاد بنده درست نیست و خرید و فروش عادی بوده که همیشه نیز وجود داشته است.

محمدولی با بیان اینکه دیگر طلا و جواهر آن جاذبه سابق را برای مردم به همراه ندارد، افزود: به دلیل اتفاقاتی که در این چند سال رخ داده است، بازار طلا دیگر به مانند سابق رونق ندارد، این در حالی است که بانک مرکزی برای حفظ دارایی‌های خود آن‌ها را به طلا تبدیل می‌کند، اما مردم دیگر این امر برایشان جذاب نیست. دلیلش نیز بحث مالیات بر ارزش افزوده است که باعث شده، خرید و فروش طلا با افت فاحشی روبه‌رو شود و کسب و کار طلا در چندین سال گذشته از رونق بیفتد.

این کارشناس بازار طلا با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری غلط باعث این اتفاقات در بازار طلا شد، بیان داشت: با توجه به اینکه دیگر مردم آنچنان به طلا به عنوان پشتوانه سرمایه خود نگاه نمی‌کنند، به تبع آن نیز کسب و کار صنف طلا نیز در رکود به سر می‌برد، ما درباره اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده حرفی نداریم و در این زمینه قانون باید اجرا شود، اما صحبت ما بر سر نحوه اجرای قانون است و تنها حرف ما نیز در این موضوع است.

محمدولی با بیان اینکه قیمت اونس در بازار جهانی نیز همچنان سیر صعودی خواهد داشت، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در حال حاضر هزینه استخراج طلا با افزایش روبه‌رو است و از سوی دیگر تقاضا برای آن نیز زیاد شده است، باید منتظر افزایش قیمت تدریجی این فلز گران‌بها در بازار‌های جهانی باشیم، این مسئله در بازار داخل نیز تأثیرگذار است و باعث افزایش قیمت طلا، جواهر و سکه خواهد شد.
 
 
در بازار
 

می‌توانیم از صنعت طلا ۸ میلیارد دلار درآمد کسب کنیم
وی با اشاره به اینکه صنعت طلا و جواهر ظرفیت بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری دارد، اضافه کرد: ما در این زمینه کار اصولی انجام نداده‌ایم و بازار ۸۰ میلیونی کشور خود را در اختیار رقبا قرار داده‌ایم، از سوی دیگر در زمینه صادرات نیز هیچ‌گونه برنامه‌ریزی درستی انجام نشده است، در این رابطه ما اگر همت کنیم و برنامه داشته باشیم، می‌توانیم حدود نیم درصد از گردش صنعت طلا و جواهر دنیا را به دست آوریم.

محمدولی ادامه داد: این نیم درصد درصد بیش از ۸ میلیارد دلار خواهد بود که اشتغال‌زایی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار فرد را تضمین خواهد کرد، از سوی دیگر ظرفیت این موضوع در کشورمان وجود دارد، اما این اقدام نیاز به حمایت دولت دارد که باید در این زمینه راهبرد‌های درست و مشخصی را اتخاذ کند، این در حالی است که ما برای هیچ‌کدام از صنایع مولد و ارزآور خود برنامه نداریم و این کار باعث شده است که این تورم بالا بر اقتصاد کشور حکم‌فرما شود.

این کارشناس بازار طلا با اشاره به اینکه امروز تنها بازار بورس است که برای مردم جذابیت دارد، تصریح کرد: سهام بازار موقتی است که یک روزی دیگر سودده نخواهد بود و بعد از آن نیز مردم ممکن است یک بازار دیگر را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند، بنابراین اگر در این رابطه برنامه‌ریزی درست وجود داشته باشد، می‌توان این نقدینگی‌ها را جذب کرد و در امور تولیدی و مولد به کار گرفت، نه اینکه آن‌ها به بازار‌های سوداگرانه وارد شوند و باعث کاهش ارزش پول ملی شوند.

وی با بیان اینکه دولت باید به سمت حمایت از صنایع مولد و ارزآور حرکت کند، گفت: با توجه به اینکه این فضا در کشور وجود دارد تا با تکیه بر آن یک رونق واقعی ایجاد کرد، اما این مسئله تنها به یک مدیریت، تعیین راهبرد و برنامه نیاز دارد تا سمت و جهت بگیرد، در غیر این صورت هر روز باید شاهد افزایش نرخ تورم و کاهش ارز پول ملی باشیم.
 
منبع: فرارو 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->