درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد ماجرای آن کوچه بن بست واریز هدیه ۲ میلیون تومانی روز معلم به حساب معلمان تا امشب | پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر بغل نویسی بر روی شیشه و بدنه خودرو ممنوع «سه‌شنبه‌های مهر» ادامه دارد | افتتاح پیش دبستانی و دبستان خیرساز در بخش رضویه مشهد با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال گُرگرفتگی در خانم‌ها و آنچه باید بدانند چگونه رنج‌هایمان را به گنج تبدیل کنیم؟ چه حرف‌هایی را به کودکان نباید بزنیم؟ آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم؟ توصیه‌های طلایی برای خواب سالمندان علاقه وافر نوجوان‌ها به متفاوت بودن! واریز هدیه روز معلم به حساب فرهنگیان سراسر کشور افزایش ۴۰ درصدی حقوق بازنشستگان از پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ | متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اجرا می‌شود خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت | قالیباف: دولت باید متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند دستگیری ۲۵ داوطلب متقلب در مرحله اول کنکور ۱۴۰۳ فصل بحرانی آب در مشهد | وزارت نیرو، خراسان‌رضوی را در فهرست ۴ استان با وضعیت آبی نامطلوب اعلام کرد خبر جدید برای بازنشستگان | تصمیمات جدید صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص پرداخت معوقات، وام و بیمه تکمیلی
سرخط خبرها

انگشت قطع شده را در یخ نگذارید/ فرصت ۴۸ ساعته

  • کد خبر: ۲۶۶۰۴
  • ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
  • ۱
انگشت قطع شده را در یخ نگذارید/ فرصت ۴۸ ساعته
مسئول تیم پیوند اعضای بیمارستان «منتصریه» مشهد گفت: بسیاری از افرادی که عضوی از بدنشان قطع می‌شود به‌دلیل قرار دادن مستقیم عضو در ظرف یخ، فرصت پیوند آن را از دست می‌دهند.

جانقربان- دکتر ابراهیم خالقی در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: خیلی‌ها عضو قطع‌شده را مستقیم در یخ می‌گذارند که این کار اشتباه است و باید ابتدا عضو قطع‌شده را در پارچه‌ای نم‌دار پیچید و سپس در کیسه پلاستیکی گذاشت و بعد از این اقدامات آن را در ظرف یخ قرار داد.

 

وی با اشاره به اینکه عضو قطع‌شده به‌هیچ‌وجه نباید شسته شود، اظهار کرد: زمان طلایی برای انجام پیوند موفق عضوی که دارای عضله است، ۶ ساعت و قسمت‌هایی مثل انگشتان که عضله ندارد و دارای تاندون، پوست، استخوان و عصب هستند، چیزی حدود ۴۸ ساعت پیش‌بینی شده است. اگر عضو قطع‌شده در زمان مناسب و در شرایط استاندارد به بیمارستان انتقال یابد و آسیبی به عضو نرسد، پیوند با موفقیت انجام خواهد شد.

 

خالقی گفت: متاسفانه خیلی از افرادی که انگشت دست و پایشان قطع می‌شود و یا اعضای دیگرشان در کارگاه‌ها و یا حین کار در منزل قطع می‌شوند به‌دلیل عدم رعایت این نکات عضو را از بین می‌برند و امکان پیوند وجود ندارد.

 

وی افزود: باید این نکته را هم در نظر داشت که هر عضو قطع‌شده‌ای قابل‌پیوند نیست؛ بلکه تنها اعضایی که توسط اجسام تیز و برنده مثل اره، کاتِر یا چاقو جدا شده باشند و عضو صدمه جدی ندیده باشد می‌توان آن را پیوند زد وگرنه در مواردی مثل پِرِس، یا غلتک، اعضای قطع‌شده قابل‌پیوند نیستند. 

 

مسئول تیم پیوند اعضای بیمارستان «منتصریه» مشهد درخصوص شرایط استاندارد انتقال عضو قطع‌شده، اظهارکرد: عضو قطع‌شده را باید حتما سرد نگه دارند، ولی نباید در ارتباط مستقیم با یخ یا داخل سُرم نمکی گرم یا بدون کیسه نایلونی قرار گیرد، زیرا هر کدام از این خطا‌ها باعث صدمه به عضو می‌شود. 


مسئول تیم فراهم‌آوری و پیوند اعضای خراسان رضوی گفت: قسمت قطع‌شده نیز باید با باند استریل پوشیده شود و بلافاصله برای پیوند فرد به بیمارستان منتقل گردد چراکه نگه‌داری عضو بریده‌شده و پیوند آن در شرایط خاص استریل و بیمارستانی باید انجام شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۹
0
0
سلام
چرا باید عضو قطع شده را در مجاورت یخ قرار داد اگر قرار ندهیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->