سردار فدوی: موفقیت ایران در حمله موشکی بسیار بزرگ بود تبلیغات دور دوم انتخابات از ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ آغاز می‌شود + جزئیات آمریکا چهار نهاد چینی و بلاروسی را به اتهام همکاری با پاکستان تحریم کرد امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین
سرخط خبرها

۴ گروه کارشناسی در حال بررسی علت سانحه شناور کُنارک

  • کد خبر: ۲۶۷۱۶
  • ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۳
۴ گروه کارشناسی در حال بررسی علت سانحه شناور کُنارک
فرمانده کل ارتش از اعزام ۴ گروه کارشناسی به محل بروز سانحه شناور کنارک برای بررسی علت این سانحه خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، امیر سر لشکر سید عبدالرحیم موسوی افزود: معمولا در این نوع حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است، کار بسیار دقیقی است؛ اکنون چهار گروه کارشناسی از ستادکل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی ارتش از لحظه‌ای که اتفاق افتاده است در حال بررسی موضوع هستند.

وی در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای سانحه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش در پایگاه یکم شکاری ترابری نیروی هوایی ارتش در تهران و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه هرکسی که لباس سربازی می‌‌پوشد دنبال شهادت است، اظهار کرد: برخی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می‌گردند ‌و پیدا نمی‌کنند و برخی راه صد ساله را یک‌شبه می‌روند و شهید می‌شوند.

وی افزود: از اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد برای همه کارهایی که باید انجام می شد، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد؛ اکنون چهار گروه کارشناسی از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی ارتش از لحظه‌ای که اتفاق افتاده است در حال بررسی موضوع هستند. معمولا در این دست حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

فرمانده ارتش گفت: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام می‌شد، پیش‌بینی نجات باقی‌مانده خدمه بود که شناورهای نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدند و توانستند ۱۶ نفر را نجات دهند که یکی از این ۱۶ نفر به شهادت رسید و حال سایران خوب است. پیکر شهدایی که نزدیک به محل سانحه بودند نیز شب گذشته از شناور خارج شدند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال پیکر شهدا انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آن‌ها و خانواده‌هایشان به هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام کرده است.

وی بیان کرد: کارهای دیگری که باید انجام شود، گرفتن آزمایش DNA برای شناسایی قسمت‌های مختلف پیکر شهداست؛ در این زمینه پیش‌بینی‌های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آن‌ها تعلق دارند، آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می‌توانیم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

سرلشکر موسوی گفت: از نکاتی که ما باید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک، جوانان به فرماندهان ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند ما آماده‌ایم جای این شهدا را پر کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم. عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی‌ای که با ملت بسته‌اند تا آخر ایستاده‌اند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه پیکر همه شهدای کنارک پیدا شده است، گفت: کارهایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->