به گزارش شهرآرانیوز، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر افزود: در فروردینماه سال جاری، ۵۶ هزار و ۱۶۵ تماس میان شهروندان و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ رد و بدل شده است که از این تعداد ۴۴ هزار و ۲۴۸ تماس توسط شهروندان با مرکز ۱۳۷ گرفته شده و ۱۱ هزار و ۹۱۷ ارتباط نیز از سوی کارشناسان پاسخگویی این مرکز با شهروندان جهت ارائه پاسخ درخواستهای مردمی برقرار شده است.
وی ادامه داد: تعداد کل تماسهای برقرار شده میان شهروندان و مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ در سال گذشته ۳۶ هزار و ۱۲۸ تماس بود که این رقم با افزایش ۵۵ درصدی در سال ۹۹ به ۵۶ هزار و ۱۶۵ تماس رسیده است.
وی گفت: از تماسهای گرفته شده شهروندان به مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، بیش از ۳۱ هزار تماس در لحظه توسط کارشناسان واحد دریافت این مرکز پاسخگویی شده و ۱۲ هزار و ۷۶۰ درخواست مردمی نیز ثبت شده و جهت پاسخگویی به حوزههای مربوط در معاونتها، مناطق، سازمانها و شرکتهای شهرداری ارجاع داده شده است که ۶۴ درصد از این نوع درخواستها به نتیجه رسیده و مشکلات شهروندان حل شده است.
رمضانی فرخد با اشاره به اینکه تنها دو درصد از درخواستهای شهروندان در فروردین ماه ۹۹ به علت نبود بودجه و اعتبار یا نداشتن طرح و برنامه انجام نشده است و ۲۳ درصد از درخواستها نیز به علت اینکه مربوط به سایر ارگانها بوده، امکان اجرا توسط شهرداری را نداشته است، اضافه کرد: ۱۱ درصد از درخواستهای شهروندان نیز برای انجام، بازه زمانی از سوی واحدهای اجرایی شهرداری دریافت نمودهاند که در زمان مقرر حل مشکل میشود.
وی افزود: نظارت بر ساختوسازها، توسعه و نگهداری فضای سبز، مرمت و روکش آسفالت معابر، رفتوروب و نظافت معابر و موقعیتهای بحرانی مانند آبگرفتگی، ۵ موضوع پرتکرار مورد درخواست شهروندان از مدیریت شهری، در تماس با ۱۳۷ طی فروردین ماه سال جاری بوده است.
منبع: روابط عمومی مرکز ۱۳۷ شهرداری مشهد