اعمال‌قانون ۱۴۲۰ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۱۴ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) برای دکتر محمدتقی صراف شیرازی، چشم امید مادران مشهدی درباره چگونگی آموزش سواد مالی به فرزندان و لزوم آن ترافیک سنگین در بزرگراه‌ها و هسته مرکزی شهر مشهد | فوت راکب موتور سیکلت در تصادف با کامیونت (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه یکم اردیبهشت ١۴٠٣) | افزایش ابرناکی و وزش باد شدید طرح دغدغه‌های شهروندان با فرماندار مشهد برای تهیه مسکن ملی حریق در یک مهمان‌پذیر اطراف حرم رضوی اطفا شد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) قرعه‌کشی زمین برای خانه‌دار‌شدن ۵۰۰ خانواده روستایی در شهرستان مشهد سرطان روده بزرگ به لحاظ تعداد مبتلا در جایگاه سوم قرار دارد زیرمیزی در کار حقوقی جزئیاتی تازه از کشف نیم‌تن مواد مخدر در تایباد بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

رنج‌نامه‌ محیط بانی که پایش قطع شد/ مگر چه کردم جز خدمت به کبوتری که لانه نداشت؟

  • کد خبر: ۲۶۹۴۷
  • ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۴
  • ۵
رنج‌نامه‌ محیط بانی که پایش قطع شد/ مگر چه کردم جز خدمت به کبوتری که لانه نداشت؟
سید امین هادی‌پور، محیطبان گتوندی ۲۶ فروردین ماه در کیوسک محیط‌بانی مورد حمله افراد متخلف قرار گرفت که در درگیری با این متخلفان آسیب دید و پس از یک ماه درمان و بستری پای راست خود را از دست داد.

به گزارش شهرآرانیوز، خبر کوتاه اما تلخ است. بسیار این جمله به گوشمان رسیده که طبیعت قربانی گرفت ولی این بار عکس این قضیه افتاد. حامی طبیعت برای دفاع از محیط زیست قربانی شد.

یورش مسلحانه به طبیعت جاندار و بی دفاع

یک ماه پیش سوداگران طبیعت مسلحانه به پاسگاه محیط بانی یورش برده و چهره سبز طبیعت را خونین کردند. اواخر فروردین‌ماه ۴ فرد مهاجم نقابدار به صورت مسلحانه به علت نامعلومی به پاسگاه محیط بانی اداره حفاظت محیط زیست در نزدیکی روستای دو پیران در بخش مرکزی این شهرستان حمله کردند. 
کنار پاسگاه محیط بانی یک زنبوردار در حال فعالیت بود. مجرمان با طناب دست و پای زنبوردار را بستند و از خودروی مدل تیگو اروندی او برای این حمله استفاده کردند. 

دفاع جانانه محیط‌بان و ناکام ماندن متجاوزان به طبیعت

این متجاوزین پس از حمله به این پاسگاه محیط بانی، سید امین هادی‌پور محیط بان ۳۷ ساله این اداره را با اسلحه شکاری از ناحیه پا مصدوم و از منطقه متواری شدند، اما موفق به سرقت خودروی زنبوردار نشدند.

سید امین هادی‌پور محیط‌بان شهر گتوند زادگاه قیصر امین پور با ۵ سال سابقه محیط‌بانی، فروردین ۹۹ با افرادی که قصد حمله به پاسگاه محیط‌بانی منطقه گُتوند در خوزستان را داشتند درگیر و از ناحیه پا به شدت آسیب دید.

اعزام محیط بان گتوندی برای درمان به تهران

محیط‌بان جسور پس از حادثه به بیمارستانی در اهواز منتقل شد و پس از آن برای ادامه درمان به تهران اعزام شد. یک ماه در تهران بستری و کار مداوا ادامه داشت تا اینکه پس از یک ماه تیم درمان به این نتیجه رسید که برای حفظ جانش باید پای وی از زانو قطع شود.


آنچه در ادامه می‌آید، رنج‌نامه‌ای است که این محیط‌بان نوشته است.

دیشب شب سختی بود، بعد از یک ماه تلاش برای حفظ پایم و تحمل درد کمر خم کن، دیروز برای همیشه رفت، خواب به چشمانم نیامد، این‌یک ماه به‌سرعت از جلوی چشمانم رد شد، آن شب تاریک و شوم برای همیشه در خاطرم ماند.

ضاربانی که به ناقص کردن بسنده نکردن و با ضربات سنگین بر پیکرم مرا تهدید به مرگ کردن، اسلحه بر شقیقه‌ام گذاشتن تا تن به خواسته‌هایشان بدهم که ندادم، آن لحظات چه سخت بود، زمان چه کند می‌گذشت، اما دیشب به‌مراتب از شب حادثه بدتر بود، دیشب سخت گذشت؛ تلخ همراه با درد، باورم نمی‌شد که پایم را از من گرفتن، من محیط‌بانم، پا برای من حکم بال را دارد برای پرنده، کودکیم به یادم آمد.

مرحوم پدرم که همیشه می‌گفت کارت خطر دارد و من ترس دارم، واهمه دارم، بهتر که نبود تا این روز‌ها را ببیند، در خواب هم نمی‌دیدم که... هنوز هم باور ندارم، من ماندم و افسوس و دردی جانکاه که بر روی قلبم سنگینی می‌کند، شاید اگر لحظه‌ای خودتان را جای من بگذارید مرا درک کنید...

آخر به چه گناهی باید ناقص شوم، مگر چه کردم جز خدمت به کبوتری که لانه نداشت به کَلی که گرسنه بود و با چشم‌های معصومش طلب غذا می‌کرد، به گُلی که زیر صخره روئیده بود و آب می‌خواست... حقم نبود خدا...
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
2
هروقت پای شکارچیان و قاتلان وجنیاتکاران محیط زیست روبیارن وسط میدون شهرقطع کنند،عدالت وقانون اجراء شده غیرازاین باشه هیچ!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
3
جنگ تمام شده ولی هنوز داریم مجروح میدیم
این اشرار رو دستگیر کنید و به سزای اعمال پلیدشون برسونید
شرم برما اگر ایرانی باشند وهموطن ایرانی خودشون رو به این روز در بیارند
ناشناس
Netherlands
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
0
2
یه سلبریتی بی شخصیت وبی ارزش میادیه اظهار نظرمی کنه،بالای دویست سیصدنظروپیام کاربران ارسال واظهارنظرمیکنند! امایه محیط بان وخدمت گذارمحیط زیست ایران با این پای قطع شده برای مقابله باقاتلان گونه های کمیاب ودرخطرانقراض جونش وسلامتیش روفدا میکنه،فقط کاربران ۲دوتا پیام واظهارنظرارسال می کنند!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۸
0
0
کارتو ارزش بالایی داره ولی میترسم تورا گوشه خونه ات این غارتگران وطن ومسولین فراموشت کنن با وجدانت صادق باش چه گناهی داشتی وقتی تفنگ داشتی رامبو بازی درنیاوردی اگه نیتت خوب بود خدا کار بیحکمت نمیکنه سلآمت ومهربان به خانوادهات برگرد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۹
0
0
این اشرار باید با همکاری دلاورانه ی وزارت اطلاعات و سپاه و خود سازمان حفاظت محیط زیست و اطلاعات عملیات نیروی انتظامی سریعتر دستگیر و محاکمه بشن سریع سریع سریع ، این حرامیان جنایتکار و مفسد فی الارض هستند که دشمن انسان و جهان و طبیعت اند . مسئولین ذی ربط کجا خوابیدید الان ؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->